Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم رحیمی آتانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دستگاه برد مدولاتور ترمز ABS اظهار کرد: این دستگاه همان ترمز ضد قفل است و به عنوان یک برد کنترل ECU خودرویی، سرعت چهار چرخ خودرو را به کمک سنسورهای مجاورتی محاسبه می‌کند.

وی ادامه داد: در لحظه‌ای که راننده ترمز می‌گیرد، در صورت ناهمگونی و اختلاف سرعت بین چرخ‌ها، برد مدولاتور به کمک شیرهای برقی فشار هیدرولیک پشت ترمز چرخ‌ها را کاهش یا افزایش می‌دهد تا سرعت چهار چرخ خودرو برابر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عمل منجر به آن می‌شود که تعادل خودرو در هنگام ترمز حفظ و از قفل شدن چرخ‌ها جلوگیری شود.

رئیس شرکت دانش‌بنیان بسامد گستر فردا درباره وضعیت برد مدولاتور ترمز ABS گفت: در حال حاضر برد طراحی شده این شرکت به مرحله تولید انبوه رسیده است. عملکرد این برد همانند مدولاتور شرکت های معتبر از جمله یوفین، ماندو و غیره است.

وی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در خرید قطعات خودرو خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به تحریم‌های شدید صنعت خودرو امکان خرید این قطعه از شرکت‌های معتبر وجود ندارد. همچنین بحران جهانی «چیپ ست» به‌شدت منجر به افزایش قیمت قطعات الکترونیکی خودروها در سطح جهانی شده است.

به گفته شرکت کننده رویداد عصر امید، تا کنون هیچ کدام از شرکت‌های معتبر قطعه سازی داخلی نیز موفق به طراحی و ساخت برد مدولاتور نشده‌اند. هم اکنون این شرکت موفق به ارائه بردمدولاتور ترمزABS بومی شده است که مورد تایید شرکت خودروسازی است.

رحیمی آتانی افزود: قرارداد 300 هزار عددی برد مدولاتور ترمزABS نیز منعقد شده است. با توجه به قیمت نمونه خارجی و مشکلات تحریم، هر برد داخلی در حدود ۱ تا ۲.۵ دلار صرفه جویی ارزی ایجاد کرده و همچنین به‌صورت مستقیم منجر به اشتغال ۲۵ نفر می‌شود.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1141285 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت‌ها در بازار حکایت از نوسان این بازار دارد به طوری که قیمت خودروهای داخلی و خارجی نسبت به روز گذشته دستخوش تغییر شده است.

کاهش ۷ تا ۳۵ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار؛ شاهین، دنا پلاس، ام وی ام و تیگو چند شد؟ | جدول قیمت ها

کد خبر 848909 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو

دیگر خبرها

  • مینی بوس ترمز برید و به حسینیه برخورد کرد!
  • نقص فنی در ترمز مینی بوس در هوره حادثه آفرید
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود