Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور بایدن روز شنبه قانونی برای حمایت از اوکراین با کمک 40 میلیارد دلاری دیگر از سوی ایالات متحده در حالی که حمله روسیه به ماه چهارم خود نزدیک می شود، امضا کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از فرانس پرس؛این قانون که توسط کنگره با حمایت دو حزبی تصویب شد، تعهد ایالات متحده به اوکراین را در زمان عدم اطمینان در مورد آینده جنگ عمیق‌تر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوکراین با موفقیت از کیف دفاع کرده است و روسیه تهاجم خود را در شرق کشور مجدداً متمرکز کرده است، اما مقامات آمریکایی نسبت به احتمال درگیری طولانی مدت هشدار می دهند.

این بودجه برای حمایت از اوکراین تا ماه سپتامبر در نظر گرفته شده است و اقدامات اضطراری قبلی را که 13.6 میلیارد دلار تأمین می کرد، نادیده می گیرد.

قانون جدید 20 میلیارد دلار کمک نظامی ارائه می‌کند و جریان ثابتی از سلاح‌های پیشرفته را تضمین می‌کند که برای کم کردن پیشرفت‌های روسیه استفاده شده‌اند.

همچنین 8 میلیارد دلار حمایت اقتصادی عمومی، 5 میلیارد دلار برای رفع کمبود جهانی غذا که ممکن است در نتیجه فروپاشی کشاورزی اوکراین باشد و بیش از 1 میلیارد دلار برای کمک به پناهندگان وجود دارد.

بایدن این مصوبه را در شرایط غیرعادی امضا کرد. به گفته یکی از مقامات کاخ سفید، از آنجایی که او در میانه سفر به آسیا است، یک مقام آمریکایی یک نسخه از این لایحه را در یک پرواز تجاری به سئول آورد تا بایدن آن را امضا کند.

این تدارکات نشان دهنده احساس فوریت در مورد ادامه حمایت ایالات متحده از اوکراین، اما همچنین چالش های بین المللی متداخلی است که بایدن با آن مواجه است.

حتی در حالی که او تلاش می کند سیاست خارجی آمریکا را برای مقابله با چین تغییر جهت دهد، همچنان به هدایت منابع به بزرگترین درگیری در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم ادامه می دهد.

بایدن همچنین یک اقدام نامرتبط را امضا کرد که هدف آن افزایش دسترسی به شیر خشک در زمانی است که ذخایر در ایالات متحده کمیاب است. این قانون به دولت اجازه می دهد تا از مزایای برنامه تغذیه تکمیلی ویژه برای زنان، نوزادان و کودکان - که بیشتر به عنوان WIC شناخته می شود - برای خرید انواع بیشتری از شیر خشک استفاده شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جو بایدن اوکراین روسیه میلیارد دلار ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم

آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی در حساب کاربری توییتر خود باا انتشار تصویری از دیدار خود با آویگیل ایدان ۴ ساله که توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی آزاد شده است، نوشت: من تا زمانی که همه گروگان‌ها مانند ابیگل که توسط حماس از خانواده‌های خود جدا و به اسارت گرفته شده اند، به آغوش خانواده‌های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت.

رئیس جمهور آمریکا با مظلوم نمایی درباره اسرای اسرائیلی و نادیده گرفتن هزاران فلسطینی در بند اسرائیل افزود: به آن‌ها قول می‌دهم. به خانواده‌های آن‌ها قول می‌دهم

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است