Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:46:22 GMT

تقویت بنیه مالی مرزنشینان ایلامی در اولویت کاری دولت است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۲۷۲۹

تقویت بنیه مالی مرزنشینان ایلامی در اولویت کاری دولت است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر شنبه در دیدار با اعضای هیئت مدیره اتحادیه مرزنشینان استان ایلام با عنوان این مطلب که هدف اصلی ما در بازگشایی گذرگاه‌های مرزی تقویت بنیه مالی مرزنشینان است، اظهار داشت: اعضای تعاونی‌های مرزنشینان می‌توانند نیازهای استان در حوزه واردات و بخشی از کار صادرات در گذرگاه‌های استان را بر عهده بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علاوه بر گذرگاه هلاله شمالی، فعالسازی بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله نیز در دست اقدام است، تاکید کرد: فرآیند تکمیل زیرساخت‌ها لازم و سایر امور در گذرگاه مرزی هلاله شمالی در حال پیگیری است.

استاندار ایلام، یکی از استراتژی‌های مهم دولت سیزدهم در شرایط جنگ اقتصادی را بازگشایی گذرگاه‌های جدید و مبادلات مرزی با کشورهای همسایه دانست و تصریح کرد: معتقدیم این معابر در راستای کمک به اقتصاد مرزنشینان موثر است.

بهرام نیا با بیان اینکه یکی از اهداف صادرات، تقویت مرزنشینان در مرزها و روستاهای استان است، اعلام کرد: حدود ۵ هزار خانوار در شعاع ۲۰ کیلومتری مرزهای استان، مشمول جمعیت مرزنشینی می‌شوند.

وی در ادامه خواستار بروزرسانی آمار اعضای تعاونی‌های مرزنشینان استان شد و تاکید کرد: تعاونی‌های مرزنشینان در چارچوب قانون از عایدات ظرفیتی که در استان ایجاد شده منتفع شوند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه تقویت این تعاونی‌ها در استان می‌تواند افزایش صادرات و واردات را در مرزها به دنبال داشته باشد، خاطرنشان کرد: هلاله شمالی یا دیگر مرزهای استان مختص فرد، گروه و یا قبیله خاصی نیستند و تمام مردم استان می‌توانند در این گذرگاه‌ها فعالیت داشته باشند.

کد خبر 5495604

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام مرزنشینان حسن بهرام نیا بوشهر کرمانشاه آلودگی هوا احتکار گرد و غبار خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا گرد و خاک خراسان رضوی آمار کرونا مشهد هدفمندی یارانه ها سیدابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۲۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست

به‌رغم هزینه‌های سیاسی و مالی که ایالات متحده برای اوکراین اختصاص داده و تازه‌ترین آن هم بسته کمکی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار بوده، برخی مقامات دولت «جو بایدن» نسبت به پیروزی اوکراین در برابر روسیه تردید دارند.

به گزارش ایسنا، اوکراین در ماه‌های اخیر با وضعیت وخیمی در میدان نبرد دست‌وپنجه نرم می‌کرد زیرا بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف با مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مواجه شده بود البته این اوضاع برای اوکراین همچنان ادامه دارد و روسیه در نقطه مقابل دستاوردهایی را بعضا در میدان نبرد کسب می‌کند.

سه تن از مقامات آمریکایی به شرط آنکه نامشان فاش نشود در گفت‌وگو با نشریه پالتیکو ضمن اذعان به برتری تسلیحات و نیروهای روسیه، گفتند: «اولویت فوری متوقف کردن خسارات اوکراین و کمک به تغییر جریان میدان نبرد است. بعد از آن اولویت کمک به اوکراین جهت بازپس‌گیری قلمروهایش است. آیا آنها آنچه را که برای پیروزی نیاز دارند، خواهند داشت؟ بله اما این مورد تضمینی برای پیروزی آنها نخواهد داد. عملیات‌های نظامی بسیار پیچیده‌تر هستند.»

گزارش شده که در کنگره ایالات متحده هم این بحث میان قانونگذاران به دغدغه‌ اصلی آنها بدل شده است و دائما این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا تسلیحات ارائه شده توسط آمریکا می‌تواند منجر به «شکست روسیه توسط اوکراین» شود و یا اینکه راه‌حلی موقتی برای جلوگیری از حمله خواهد بود.

یکی از این منابع ناشناس گفت: «بحث‌های زیادی وجود دارد درباره اینکه آخر این بازی و پیروزی اوکراین به چه شکل خواهد بود؟»

به طور کلی با وجود کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که روز چهارشنبه توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد و به تصویب رسید، بسیاری از مقامات دولت این کشور نسبت به «پیروزی اوکراین» شک دارند و خودشان هم می‌دانند که این کمک‌ها احتمالا نمی‌تواند مانع پیشروی نیروهای روسیه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار