Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:31:15 GMT

۳۰ هزار همدانی در سامانه انجمن اهدای عضو ثبت‌نام کردند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۲۷۸۴

۳۰ هزار همدانی در سامانه انجمن اهدای عضو ثبت‌نام کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مجید حمیدی ظهر شنبه در جمع اصحاب رسانه به مناسبت روز اهدای عضو با بیان اینکه متولی شناسایی و نگهداری انجمن اهدای عضو است، عنوان کرد: بیمار مرگ مغزی با وجود قانون، خانواده‌های زیادی هستند که راضی به اهدای اعضای عضو خانواده خود نیستند.

وی با بیان اینکه بزرگترین چالش عدم رضایت خانواده‌ها است که در این زمینه انجمنی در راستای فرهنگ سازی ایجاد شد، تصریح کرد: همدان نخستین استان بود که اینان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جی. او راه اندازی کرد.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو استان همدان با اشاره به اینکه همدان در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی دارد و نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو نیاز به یک موج دارد؛ تصریح کرد: فرهنگ سازی زمان بر و هزینه بر است و نمایندگی همدان رسماً ثبت شده و سفیران اهدای عضو دغدغه مند هستند.

حمیدی خاطرنشان کرد: اقدام و قدم برداشتن در راه نحات یک انسان تأثیر خوبی دارد و مثابه نجات دادن خلق عالم است.

وی با تصریح بر اینکه آمار مغز مرگی بالا است، گفت: در فروردین ماه امسال بیش ۵۰۰ نفر فوت کردند و سالانه ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر در تصادفات از بین می‌روند.

حمیدی با بیان اینکه بهترین سن اهدای عضو بین ۲۰ تا ۳۰ سال است، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۵ هزار نفر به اهدای عضو احتیاج دارند.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو استان همدان با اشاره به اینکه هر ۱۰ دقیقه یک نفر به جمعیت نیازمند اهدای عضو اضافه می‌شود، عنوان کرد: روزانه ۷ تا ۱۰ نفر به دلیل نداشتن عضو پیوندی فوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر بیمار مغزی سن ۲۰ تا ۴۰ سال سه تا چهار عضو را می‌تواند اهدا کند، خواستار فرهنگسازی در این زمینه شد.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو استان همدان از اهدای عضو ۲۰۰ همدانی خبر داد و گفت: ۳۰ هزار نفر از استان همدان در سامانه انجمن اهدای عضو ثبت‌نام کردند.

کد خبر 5495582

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان اهدای عضو بوشهر کرمانشاه آلودگی هوا احتکار گرد و غبار خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا گرد و خاک آمار کرونا خراسان رضوی هدفمندی یارانه ها مشهد سیدابراهیم رئیسی انجمن اهدای عضو استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت

طراح این درب با بیان اینکه پیکره چوبی این درب از بهترین چوب‌های چنار سفید، قرمز و چوب گردو، گیلاس، سرخدار و استخوان شتر تهیه شده گفت: این درب، تلفیقی از هنر سنتی و مدرن است.

 فرهاد متین فر مدت زمان ساخت این درب چوبی را ۷ ماه دانست و افزود: در این مدت، ۵ ماه کار دست و ۱۲۰۰ ساعت کار دستگاهی انجام شده است.

متین فر گره چینی بدون چسب و میخ با رنگ‌های طبیعی چوب را از جمله ویژگی‌های این درب بیان کرد.

 متین فر با بیان اینکه خطاطی‌های روی کار را استاد موحد انجام داده گفت: آیه «هو الله الذی لا اله الا هو عالم الغیب والشهادة» در سر درب آن نقش بسته است.

این درب قرار است همزمان با دهه کرامت در ورودی رواق دارالولایه مقابل روضه منوره حرم مطهر رضوی نصب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون