Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از نهایی شدن اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی در آینده نزدیک با توجه به تأکید رئیس جمهور بر حمایت از توسعه و عمران روستاها خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست اکبر نیکزاد در مراسم امضای تفاهم نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، امضای این تفاهم نامه را با نظر ویژه وزیر کشور عنوان و اظهار کرد: اقدامات مورد نظر در این تفاهم نامه از فعالیت‌های اساسی در توسعه و عمران روستاها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دو هفته قبل در وزارت کشور جلسه‌ای با سردار وحیدی وزیر کشور در خصوص مشکلات روستاها برگزار کردیم و وی دستور اکید داد که همکاری بین بنیاد مسکن و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تقویت شوند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در حال حاضر با همت و اراده مسئولان کشور، گام‌های اساسی برای اصلاح اقتصادی برداشته شده است. اگر چه مردم تحت فشار هستند اما با دولت برای اصلاح ساختارهای اقتصادی همراهی می‌کنند.

وی روستاها را محل تولید و رونق اقتصادی دانست و گفت: اگر تولید تقویت شود وابستگی به واردات کالاهای اساسی کاهش می‌یابد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دیگر زمینه‌های همکاری بنیاد مسکن و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را توسعه گردشگری روستایی و هر زمینه‌ای که به عمران روستاها منجر شود عنوان و اظهار کرد: با مصوبه مجلس در قانون بودجه امسال قیر رایگان از ابتدای سال به بنیاد مسکن واگذار شده اما برای تبدیل قیر به آسفالت جهت اصلاح معابر روستاها مشکل اعتبارات داشتیم لذا با همکاری بنیاد مستضعفان اعتباراتی جهت هم افزایی دو بنیاد مسکن و مستضعفان اقداماتی انجام دادیم و توانستیم با کمک بنیاد مستضعفان بسیاری از راههای روستایی را آسفالت کنیم.

نیکزاد افزود: همچنین با سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزادی جلسه داشتیم و اعتباراتی جهت آسفالت روستاهای واقع در محدود مناطق آزاد اخذ کنیم. بخصوص که بنیاد مسکن قیر رایگان داشت و با استفاده از اعتبارات دیگر نهادها آن را به آسفالت تبدیل کردیم.

وی با بیان اینکه بخشی از مسکن روستایی محرومان شامل ۲۰ هزار واحد روستایی را با کمک بنیاد مستضعفان در دست ساخت داریم گفت: آبادانی روستاها از اهداف اصلی دولت سیزدهم است و جلسات خوبی در شورای عالی روستاها در این خصوص برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سنددار کردن خانه‌های روستایی و واحدها مسکونی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شده یادآور شد: در جلسه شورای عالی مسکن که هفته گذشته به ریاست رئیس جمهور برگزار و موضوع مسکن روستایی و شهری بررسی شد در خصوص وام مسکن روستایی صورتجلسه ای به امضا رسید.
نیکزاد ادامه داد: موضوعی که دار این صورتجلسه درج شده بود این بود که سازمان برنامه و بودجه تعهدنامه این سازمان مبنی بر قبول مابه التفاوت ۱۳ درصدی نرخ سود مصوبه شورای پول و اعتبار با شورای عالی مسکن در خصوص وام روستایی را به بانک مرکزی ارسال کند.

وی تصریح کرد: وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی باید با نرخ ۵ درصد پرداخت شود ولی نرخ سود مورد نظر شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد است که این مابه التفاوت ۱۳ درصدی را دولت باید به بانک‌ها بدهد که این نامه هنوز برای بانک مرکزی ارسال نشده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی مسئولان سازمان برنامه و بودجه، مابه التفاوت نرخ سود ۱۸ تا ۵ درصدی را رقم بسیار بالایی می‌دانند گفت: من هم به آنها اعلام کردم که اگر وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی پرداخت نشود با تعداد زیادی واحدهای ساخته نشده در روستاها مواجه می‌شویم. فکر می‌کنم با توجه به اینکه پرداخت این مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات در صورتجلسه شورای عالی مسکن ذکر شده بود به زودی پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد عملیاتی شود.

به گفته نیکزاد در حال حاضر اگر روستاییان برای دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۱۸ درصد به بانک‌ها مراجعه کنند مشکلی برای دریافت ندارند؛ این مابه التفاوت نرخ سود ۴۰ هزار میلیارد تومان محاسبه شده است.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: اکبر نیکزاد ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ، مسکن روستایی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اکبر نیکزاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مسکن روستایی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنیاد مستضعفان مابه التفاوت مسکن روستایی بنیاد مسکن شورای عالی وام ۲۰۰ نرخ سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه‌های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد ۳، ۱۱ و ۲۱ نظام فرهنگی تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد.

در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری‌های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه فرهنگی، افزایش رویکرد‌های داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی داده‌ها از فعالیت‌های دانشجویی، تحلیل فعالیت‌های فرهنگی، زمینه سازی برای کشف ضعف‌ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقای سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه‌بندی فرهنگی دانشگاه‌ها، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتوا‌ها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص‌ها، سامانه یکپارچه‌ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن همافزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد تا از نظر فنی امکان تجمیع داده‌های آموزش عالی و گزارش گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری‌های بعدی فراهم شود.

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور