Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس میراث فرهنگی و صنایع دستی کاشمر در حاشیه نمایشگاه مزبور گفت: نمایشگاه مزبور با حضور ۲۳ گروه از بانوان فعال در صنایع دستی کاشمر به همت مرکز آفرینش‌های صنایع دستی و گردشگری گنجینه هنر گُردآفرید در پارک بانوان کاشمر فعالیت خود را آغاز کرده است.

رضا یوسفی افزود: این نمایشگاه با کمک شهرداری کاشمر در فضایی به مساحت ۳۰۰ مترمربع با هدف آموزش، ترویج و تولید صنایع دستی ویژه بانوان راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ۸۰۰ بانو در ۱۰۰ رشته صنایع دستی در شهرستان کاشمر فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از کسب و کارهای صنایع دستی در شهرستان کاشمر مربوط به بانوان است، تصریح کرد: با توجه به اینکه پارک بانوان مکان اختصاصی این قشر از جامعه است، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده هم در زمینه آموزش و هم بازایابی تولیدات بانوان در این مکان ارائه شود.

رییس میراث فرهنگی و صنایع دستی کاشمر گفت: چنین اقداماتی منجر به توجه به آموزش صنایع دستی  و قرار گرفتن موضوع خرید آنها در سبد خانوارها می‌شود.
وی با تاکید بر لزوم حمایت از دست‌سازهای صنایع دستی،در راستای ترویج و معرفی فرهنگ و آیین‌ شهرستان کاشمر اظهار داشت: دست‌سازه‌های بانوان هنرمند مجموعه مناسب برای بسته‌های ویژه هدایا و سوغات است.

یوسفی خاطر نشان کرد: جهت حمایت از صنایع دستی و مشاغل خانگی یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان شهرستان کاشمر و کوهسرخ پرداخت شد که از این  مبلغ ۸۷۰ میلیون تومان به هنرمندان کاشمری تعلق گرفته است.

۲۶ اثر تاریخی و سه اثر معنوی شهرستان کاشمر تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۳۰ اثر تاریخی، ۲۸ اثر معنوی و ۲۵ اثر طبیعی هم شناسایی شده‌اند که پرونده آنها برای ثبت در دست بررسی است.

کاشمر یکی از شهرهای زیارتی سیاحتی است که قدمت ۲۵۰۰ ساله دارد. مسجدجامع، مدرسه علمیه حاج سلطان، بند شاهی، یخدان فروتقه، آبگرم کریز، مسیر ییلاقی کوهسرخ، بقاع متبرک امامزادگان سیدحمزه، سیدمرتضی و سیدمحمد و آرامگاه شهید مدرس از جمله آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کاشمر هستند و فرش دست‌باف و فرت‌بافی از جمله صنایع دستی برجسته این منطقه به شمار می‌روند.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد. 

برچسب‌ها گردشگری کاشمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کاشمر گردشگری کاشمر شهرستان کاشمر صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان هنرستان دخترانه در شهرستان نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، زارع مدیر آموزش و پرورش شهرستان نقده با اشاره به هفته معرفی مشاغل افزود: هنرجویان هنرستان دخترانه پس از یکسال تلاش دستاورد‌های هنری و دست ساز‌های خود را در قالب یک نمایشگاه نزدیک به ۲۰۰ اثر در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نقده به معرض نمایش گذاشته اند.   وی با اعلام این خبر که سال گذشته این دختران توانسته اند یونیفرم‌های یکی از مدارس دخترانه را آماده و تحویل نمایند تصریک کرد: دانش اموزان توانسته اند که در کلاس‌های خود الگوی، دوخت و طراحی لباس را فرا بگیرند و از این طریق در آمدزایی برا خود و مدرسه را داشته باشند.   فیضی پور مدیر این هنرستان نیز از ۷ رشته تحصیلی در این هنرستان خبر داد و افزود: گرافیک، صنایع غذایی، دست سازه‌های تربین کودک، طراحی و دوخت لباس همراه با مدیریت خانواده از رشته‌های موجود بوده و هنرجویان دست سازه‌های خود را به معرض نمایش گذاشته و بفروش میرسانند که درآمد حاصله صرف هزینه‌های هنرستان خواهد شد.   تلفیق هنر گلدوزی با فیزیک، از غرفه‌های برتر این نمایشگاه بود.   تصویر سردار دل‌ها و کودکان غزه با سبک سیاه قلم از آثار جلوه گر این نمایشگاه بود.   این نمایشگاه تا آخر هفته جاری در محل سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح و عصر دایر و بازدید برای عموم آزاد است.

دیگر خبرها

  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان هنرستان دخترانه در شهرستان نقده
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود