Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از سایت پلیس، سرگرد محمد زیدی با اشاره به دستگیری برادران شرور اظهار کرد: در پی شکایت چند تن از اهالی محله افسریه در خصوص ایجاد درگیری و رعب و وحشت توسط دو تن از اراذل و اوباش، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد این افراد هر دو برادر بوده که پس از عربده کشی و ایجاد رعب و وحشت از ترس دستگیری از محل متواری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیدی تصریح کرد: با ارسال مستندات به مرجع قضایی و اخذ دستور تیمی مجرب از ماموران پایگاه ششم مخفیگاه متهمان را در حوالی «تهرانسر» شناسایی و  پس از انجام چندین ساعت تعقیب و مراقبت موفق به دستگیری هر دو برادر شدند.

معاون اجتماعی پلیس امنیت عمومی تهران با اشاره به کشف سه قبضه سلاح سرد از مخفیگاه متهمان، بیان کرد: این افراد در اظهارت خود دلیل انجام این اعمال مجرمانه را قدرت نمایی و شهرت در محل عنوان داشتند.

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه هر دو متهم برای سیر مراحل قضابی به دادسرا معرفی شدند از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعا موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

تاجر مجازی، کلاهبردار واقعی بود

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری مجرم اینترنتی که با وعده تجارت مجازی اقدام به کلاهبرداری می کرد خبر داد و گفت متهم حدود هفت میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد قصد سرمایه گذاری در پروژه تجاری در فضای مجازی را داشته که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

رییس پلیس فتا پایتخت توضیح داد: پرونده اولیه تشکیل شد و شاکی در اظهاراتش عنوان داشت یک ماه قبل در یکی از شبکه های اجتماعی مشغول جستجو بودم که با فردی ناشناس آشنا شدم، این فرد که بسیار خوش صحبت بود خود را از اشخاص با نفوذ معرفی کرد و مدعی بود با یک سرمایه گذاری مطمئن می تواند سرمایه ام را چندین برابر کند.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهار داشت پس از مدتی که از آشنایی من و این فرد گذشت وی به من پیشنهاد سرمایه گذاری در پروژه تجارت مجازی را داد و بنده هم با اعتمادی که به او پیدا کرده بودم مبلغ یک میلیارد ریال به حساب وی واریز کردم اما پس از واریز تلفن همراهش را خاموش کرد و دیگر خبری از او نداشتم و متوجه شدم از من کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: بررسی موضوع کلاهبرداری در دستور کار این پلیس قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و با تحقیقات صورت گرفته و اقدامات خاص پلیسی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به افزایش شکات پرونده به بیش از پنج نفر خاطر نشان کرد:بعد از به دست آمدن اطلاعات هویتی این کلاهبردار اینترنتی برای پلیس و پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق جنوبی تهران توسط تیم عملیات پلیس فتا پایتخت دستگیر شد.

وی ادامه داد: مجرم پس از مواجهه با ادله دیجیتال ضمن پذیرفتن جرم خود گفت با هویت های جعلی و جستجو در فضای مجازی سوژه های خود را انتخاب می کردم و با صمیمی شدن با آنها و صحبت های اغنا کننده این افراد را ترغیب به سرمایه گذاری می کردم و پس از کلاهبرداری دیگر پاسخگوی آنها نبودم.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه با اعتراف صریح متهم ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده حدود هفت میلیارد ریال برآورد شده است توصیه کرد: به هویت ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و قبل از سرمایه گذاری از طریق فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند و تا حصول اطمینان از اطلاعات شغلی و هویتی طرف مقابل از هرگونه واریز وجه خودداری کنید و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موارد را گزارش کنند.

دستگیری موبایل قاپ تکرو

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق موبایل قاپ و کشف یک دستگاه تلفن همراه سرقتی در شمال تهران خبر داد و گفت: سارق با موتورسیکلت سرقتی به دام افتاد.

سرهنگ ضرغام آذین در این باره گفت: عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس حین گشت زنی و پیشگیری از سرقت در شهرک قدس موتورسیکلت پلاک مخدوشی را مشاهده که در حال پرسه زنی بی هدف و زاغ زنی شهروندان می باشد که سریعا وارد عمل شده و جهت بررسی بیشتر به موتورسیکلت مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه متهم به محض مشاهده ماموران با سرعت زیاد به صورت خلاف جهت اقدام به فرار کرد افزود:در یک تعقیب و گریز طولانی موتورسیکلت را متوقف و متهم زمین گیر و دستگیر شد که در بررسی اولیه یکدستگاه تلفن همراه که روز جاری سرقت شده بود کشف و در بررسی پلاک موتورسیکلت به سرقتی بودن آن پی می برند.

سرکلانتر دوم  پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۲۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی و سرقت موتورسیکلت در شمال تهران معترف و مال باختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند.

سرهنگ آذین با اشاره به سوابق سرقت متهم و تحمل حبس در زندان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

برچسب‌ها شهر تهران پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس تهران بزرگ شهر تهران پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس تهران بزرگ پلیس فتا پایتخت فضای مجازی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان

به گزارش «تابناک»، سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر نموده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی بوده و به مدت ۷ سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری شرور تیرانداز محله بی‌سیم تهران 
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • جزئیات دستگیری شرور قمه‌به‌دست خیابان انقلاب