Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:57:07 GMT

طرح ایجاد منطقه آزاد کشاورزی جنوب کرمان در حال مطالعه است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۳۳۳۸

طرح ایجاد منطقه آزاد کشاورزی جنوب کرمان در حال مطالعه است

به گزارش ایرنا، سعید برخوری روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: هدف از ایجاد منطقه آزاد کشاورزی برای حذف قوانین صادرات و واردات است تا محصولات به راحتی صادر شوند.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد کشاورزی جنوب کرمان در شورای برنامه ریزی این استان تصویب شده است، اظهار داشت: نهاده های خارجی باید از طریق گمرک وارد شود اما با راه اندازی منطقه آزاد کشاورزی نهاده های کشاورزی از این راه به آسانی وارد و محصولات کشاورزی صادر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان منطقه آزاد کشاورزی، کشاورزی قراردادی و بیمه درآمد را راه حل برطرف شدن مشکلات کشاورزی این منطقه دانست و گفت: این سه طرح ارایه شده و در حال پیگیری در سطح وزارت جهاد کشاورزی است.

وی اظهار داشت: در صورت تحقق این طرح ها مشکلات کشاورزی منطقه جنوب کرمان برطرف می شود.

برخوری ادامه داد: این طرح ها اصولی و بر اساس تجارب است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، دومین راه حل رفع مشکل کشاورزی جنوب کرمان را کشاورزی قراردادی عنوان کرد و گفت: این برنامه وزارت کشاورزی شد.

وی با بیان اینکه مزیت کشاورزی منطقه جنوب کرمان در صادرات است، افزود: این طرح مکمل طرح منطقه آزاد کشاورزی است اما متاسفانه در وزارتخانه این موضوع به محصول گندم تقلیل یافت.

برخوری از پیگیری خرید قراردادی محصول سیب زمینی و پیاز طی سال زراعی جاری خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح در وزارت کشاورزی محقق شود.

برخوری گام سوم برنامه ریزی برای رفع مشکلات کشاورزی جنوب کرمان را بیمه درامد عنوان کرد و گفت: این موضوع در حال پیگیری است.

وی افزود: در این طرح کشاورز محصولات خود را بیمه درآمد می کند تا کشاورز با خیال راحت کار کند.

وی ادامه داد: این طرح شامل بیمه خسارات و بیمه درآمد کشاورزان انجام می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به تشریح وضعیت کشاورزی این منطقه پرداخت و گفت: کشاورزی منطقه جنوب کرمان با بقیه کشور تفاوت دارد چون منطقه این منطقه محصولات کشاورزی خارج از فصل کشت می کند. 

وی افزود: تولید محصولات تازه خوری و رسیدن فوری به بازار از دیگر تفاوت های کشاورزی در منطقه جنوب کرمان است. 

وی با بیان اینکه نبود صنایع فرآوری مشکل کشاورزی جنوب کرمان نیست، تصریح کرد: ۱۴ کارخانه رب  گوجه فرنگی در این منطقه داریم ولی این کارخانجات سودهی را ندارند.

وی خرد بودن اراضی کشاورزی جنوب کرمان را یکی معایب کشاورزی این منطقه دانست و گفت: وقتی اراضی در حد زیاد باشد، کشاورز براحتی می تواند بطور مثال چندین هکتار به صورت یکدست گندم یا کلزا تولید کند.

برخوری بر تشکیل، تشکل های کشاورزی در محصولات مختلف کشاورزی تاکید کرد و تشکیل این تشکل ها را یکی از راه حل های اصولی شدن کشاورزی برشمرد. 

توزیع چهار هزار و ۹۸۰ تن اقلام اساسی در جنوب کرمان

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از توزیع چهار هزار و ۹۸۰ تن اقلام اساسی در هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد.

سعید برخوری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون  ۲ هزار و ۲۰۰تن برنج، ۸۸۰ تن روغن، ۷۰۰ تن شکر و یکهزار و ۲۰۰ تن مرغ منجمد(تا قبل از ازاد سازی یارانه ها) در منطقه جنوب کرمان توزیع شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ تیم در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان بازار را پایش می کنند، بیشترین میزان تیم را در شهرستان جیرفت اعلام کرد.

وی افزود: این تیم ها به صورت روزانه در ۲ نوبت صبح و عصر بازار را پایش می کنند.

وی با بیان اینکه از دی ماه سال گذشته تاکنون ۱۳ هزار ۱۹۹ بازدید در جنوب کرمان انجام شد، تصریح کرذ: یکهزار و ۶۹۶ پرونده تخلف با ارزش ریالی بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی بر نظارت مستمر صنف نانوایی ها تاکید کرد و گفت: توزیع ارد، کیفیت نان و مسایل مربوط به عدم انحراف ارد از چرخه دولتی توسط دلالان به صورت ویژه نظارت می شوند. 

مسئول دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیر در ادامه این نشست گفت: همه در جهاد تبیین مشارکت کنند و اصحاب رسانه در این زمینه وظیفه تبیین و تشریح دارد.

حجت الاسلام سید بهروز حسینی افزود: دشمن دنبال ناامیدی بوده لذا اصحاب رسانه در این زمینه با روشنگری نقش های دشمن را خنثی کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی نشست خبری جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی نشست خبری جیرفت وزارت جهاد کشاورزی نشست خبری جیرفت منطقه آزاد کشاورزی منطقه جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان