Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@15:15:44 GMT

ورود بایدن و بلینکن به خاک روسیه ممنوع !

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۳۶۱۸

ورود بایدن و بلینکن به خاک روسیه ممنوع !

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لو فیگارو، مقام‌های روسیه روز شنبه این فهرست را منتشر کردند.

تحلیل‌گران مسائل بین‌الملل این اقدام را نمادین و بیانگر وخامت بیشتر در روابط بین ۲ کشور ارزیابی می‌کنند.

در همین ارتباط روسیه اوایل اردیبهشت امسال نیز در اقدامی تلافی جویانه ورود ۲۸۷ نماینده مجلس سفلی انگلیس را به خاک کشورش ممنوع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر این لندن بود که ورود نمایندگان روس که از حمله به اوکراین حمایت کرده بودند را به خاک بریتانیا ممنوع کرده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

 
 
  
  

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند

در شرایطی که به رغم ادعا‌های مقامات غربی درباره اولین ضد حمله اوکراین به روسیه، آن‌ها به شکست آن اذعان کردند، حالا سالیوان تاریخ جدیدی برای دومین ضد حمله ارائه داده است.

به گزارش فارس، این مقام ارشد آمریکایی گفت که کمک‌های تازه ۶۱ میلیارد دلاری واشنگتن کمک خواهد کرد که اوکراین در سال ۲۰۲۵ ضد حملات علیه روسیه را در دستورکار قرار دهد.

سالیوان در مصاحبه با فایننشال تایمز مدعی شد که اوکراین به «سمت باز پس گیری اراضی که روس‌ها گرفته‌اند، حرکت خواهند کرد».

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی ماه گذشته در مصاحبه با مجله آلمانی بیلد اعلام کرد اگرچه برنامه‌ای برای ضد حملات علیه روسیه وجود دارد، اما این موضوع منوط به دریافت کمک‎‌های اضافه متحدان غربی از کی‌یف است.

روزنامه فایننشال تایمز، اما روی این موضوع دست گذاشت که چند ماه طول کشید که کمک اخیر ۶۱ ملیارد دلاری آمریکا به اوکراین از صف کنگره و منازعات سیاسی داخلی عبور کند.

گفته می‌شود که دولت جو بایدن در حال رایزنی‌های فشرده با متحدان خود در گروه ۷ برای بسته کمک‌های ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین است؛ بسته‌ای که هزینه بخشی از آن از محل دارایی‌های مسدود شده روسیه در غرب تامین خواهد شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه جدید خود گفت که با کمک تازه آمریکا، اوکراین به این ظرفیت می‌رسد که «خط (مقدم جنگ)» را حفظ کند البته تا چند ماه آینده اوضاع سختی را تجربه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو