Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@10:31:33 GMT

افزایش دزدی سوخت در فنلاند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۳۹۴۵

افزایش دزدی سوخت در فنلاند

پلیس فنلاند روز شنبه اعلان کرد که موارد دزدی بنزین و گازوئیل در این کشور اروپایی در پی قطع شدن گاز طبیعی و برق وارداتی از روسیه و بالا رفتن قیمت ها، زیاد شده است.

 به گزارش ایران اکونومیست از تارنمای نیوز گلوری؛ شرکت گازپروم روسیه اعلان کرده که جریان گاز صادراتی به فنلاند را به علت پرداخت نشدن بهای آن، از روز شنبه قطع می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرقت سوخت معمولا از تاسیسات ساخت و ساز و کارخانجات بخش کشاورزی یا جنگلداری و همچنین از کامیون ها و مخزن های سوخت واحدهای خنک کننده، صورت می گیرد. مهاجمان در یک مورد پس از شکستن قفل های مخزن های سوخت، سوراخ هایی در آنها ایجاد کرده و بنزین موجود را به سرقت برده اند.

بر اساس گمانه زنی پلیس؛ این سوخت های دزدیده شده، دوباره به فروش می رسد.

بالا رفتن بهای انرژی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شماری از عوامل مانند ارتباط با تحریم های کشورهای غربی بر روسیه، بستگی دارد. بهای گازوئیل و بنزین در ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت ماه) در انگلیس به بالاترین سطح رسید.

 نویسندگان روزنامه تایمز لندن در ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت ماه) به پایان رسیدن دوره ارزانی در اروپا را پیش بینی کردند. افزایش بهای کیفیت زندگی در اروپا ممکن است به ناآرامی در جوامع این قاره منجر شود.

دفتر امار فدرال آلمان در ۲۰ اوریل (۳۱ فروردین ماه) اعلان کرد که بهای سوخت در این کشور به بالاترین میزان در ۵۰ سال گذشته رسیده است. بهای بنزین سوپر در سال گذشته نزدیک به ۴۲ درصد و گازوئیل نزدیک به ۶۳ درصد بالا رفته است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین ماه) گفت که خودداری شماری از کشورهای غربی از همکاری عادی با کشورش و بخشی از منابع انرژی روسیه، به اروپا و ایالات متحده آسیب رسانده، بهای کالاها را در همه جا بالابرده و تورم به اوج رسیده که برای این کشورها کاملا غیر منتظره و پیش بینی نشده است.

تحریم های مالی و اقتصادی غرب به ویژه اتحادیه اروپا بر روسیه، در پی شعله ورشدن جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) آغاز شد. 

فنلاند که مرزهای طولانی با روسیه دارد، به همراه سوئد، در پی آغاز جنگ اوکراین با کنار گذاشتن سیاست بی طرفی دیرینه خود، خواستار پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" شدند.

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، هلسینکی ، انگلیس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین هلسینکی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟