Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@21:44:55 GMT

سایه فقر بر خط مقدم نظام سلامت انگلیس

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۴۲۶۱

سایه فقر بر خط مقدم نظام سلامت انگلیس

افزایش تورم بی سابقه و هزینه های زندگی در انگلیس، شمار فزاینده‌ای از کارکنان بیمارستان‌های این کشور را با فقر شدید روبرو کرده تا برای امرار معاش به بانک های غذا و دریافت وام متوسل شوند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا/ این روزها جیب افرادی که در خط مقدم مقابله با همه‌گیری کرونا و انواع سویه‌های آن در انگلیس مبارزه می‌کنند خالی شده و از عهده هزینه های پرخرج زندگی بر نمی‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت مواد غذایی در انگلیس به دلیل تبعات برگزیت، بحران کرونا و شرایط ناشی از جنگ در اوکراین، طی ماه‌های اخیر تا ۶۰ درصد افزایش یافته است. بانک مرکزی انگلیس دو هفته پیش، با افزایش نرخ بهره بین بانکی به بالاترین سطح در ۱۳ سال گذشته، در بیانیه ای خطر رکود اقتصادی را پیش بینی کرد.

شاخص نرخ تورم در انگلیس بر اساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور به ۹ درصد در ماه گذشته میلادی (آوریل) رسیده است. این رقم علاوه براینکه بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته بشمار می‌رود، در واقع یک جهش دو درصدی را در عرض یک ماه نشان می‌دهد.

پیش از جنگ اوکراین پیش‌بینی می‌شد که نرخ تورم با وجود فشارهای ناشی از برگزیت و بحران همه‌گیری کرونا در محدوده ۲ درصد سیر کند. اما حالا اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم به دلیل افزایش بهای انرژی، تا پایان سال‌جاری میلادی به بالای ۱۰ درصد می رسد.

مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که در طول یک سال آینده از هر ۲۰ شهروند انگلیسی، یک نفر قادر به خرید مواد غذایی و پرداخت قبوض انرژی نخواهد بود. طبق تحقیقات به عمل آمده، هزینه‌های زندگی اکنون دغدغه اصلی خانوارهای انگلیسی است و ۹۰ درصد آنها نگران پیامدهای ناشی از افزایش قیمت ها هستند.

روزنامه ایندیپندنت امروز (شنبه) گزارش داد که شش مرکز بهداشتی در انگلیس به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای کمک به کادر درمان که با افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، بانک‌های غذا و طرح‌ اختصاص کوپن غذا راه‌اندازی کرده‌اند.

گفته می‌شود سایر مراکز درمانی هم در حال بررسی اقدام مشابهی هستند. برخی از بیمارستان‌ها هم شروع به ارائه وام‌های اضطراری برای کمک به کارکنانی کرده‌اند که تحت فشار مالی شدید هستند.

انجمن «کاول نرس» که از پرستاران، ماماها و دستیاران مراقبت های بهداشتی انگلیس حمایت می کند، به ایندیپندنت گفت که در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش ۱۴۰ درصدی شمار کارکنانی بوده که نیازمند کمک مالی بوده‌اند.

«گراهام ریوی» رئیس کمیته اتحادیه های کارگری کالج سلطنتی پرستاری (RCN) انگلیس هم گفت که جیب کارکنان به دلیل افزایش شدید قیمت سوخت خالی شده و "اکنون شاهد هستیم که برخی برای تغذیه خانواده خود با مشکل مواجه شده اند."

همچنین پروفسور آلیسون لیری، رئیس مراقبت‌های بهداشتی و مدل‌سازی نیروی کار در دانشگاه ساوت بانک لندن، به ایندیپندنت گفت: «چندین مرکز درمانی انگلیس با من تماس گرفته و اعلام کردند که بسیار نگران تأثیر هزینه‌های زندگی بر کارکنان خود هستند. برخی به دنبال راه اندازی مبادلات غذایی یا برپایی بانک های غذا هستند و برخی به دنبال راه های دیگری برای کمک هستند.»

«کیت جارمن» یکی از مدیران بیمارستان میلتون کینز اظهار داشت که این مرکز بهداشتی چند ماه پیش برای حمایت از کارکنانی که برای تامین هزینه های غذا با مشکل مواجه هستند، یک آشپزخانه اجتماعی راه اندازی کرده است.

ایندیپندنت به نقل از مدیر یکی از مراکز درمانی که در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی برنامه مبادله مواد غذایی است گزارش داد که برخی کارکنان پیگیر بانک‌های لباس هم هستند. او که نامش قید نشده است گفت؛ شمار کارکنانی که توانایی پرداخت اجاره بها ندارند و ناگزیر به نقل مکان شده‌اند افزایش یافته است. این درحالیست که به گفته این مقام بهداشتی، افراد توان پرداخت هزینه سفر به محل کار را هم ندارند و به این ترتیب موقعیت شغلی آن‌ها زیر سووال رفته است.

گزارش ها حاکیست که سالانه هزاران پرستار در انگلیس به دلیل دستمزد پایین این حرفه را ترک می‌کنند. افزایش هزینه‌های زندگی و تورم بی‌سابقه اوضاع را تشدید کرده و دولت محافظه‌کار بوریس جانسون  هم حاضر به افزایش کمک‌ هزینه‌های معیشتی به مردم نیست. 

/انتهای پیام


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزینه های زندگی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!

بحث از هزینه تولید و نمایش این آثار یک بُعد قضیه است و سوی دیگر ماجرا که اتفاقاً اهمیت بیشتری هم دارد، ناظر به پیامی است که این قبیل آثار به مخاطبان خود می‌فرستند و این که در ورای تولید و عرضه چنین محصولاتی چه فکر و اندیشه‌ای قرار است ترویج پیدا کند.

سید محمدمهدی موسوی در حوزه نوشت: چندی پیش خبری در رسانه‌ها انتشار یافت مبنی بر این که برای تولید هر قسمت سریال شبکه نمایش خانگی به طور متوسط ۳ تا ۵ میلیارد تومان هزینه می‌شود و طبعاً بخش قابل توجهی از این هزینه سرسام آور صرف پرداخت به بازیگران یا به تعبیر درست‌تر سلبریتی‌ها می‌شود.

به عنوان مثال چنانچه یک سریال شبکه نمایش خانگی ۱۵ قسمت داشته باشد به طور میانگین ۶۰ میلیارد تومان صرف ساخت آن می‌شود.

بحث از هزینه تولید و نمایش این آثار یک بُعد قضیه است و سوی دیگر ماجرا که اتفاقاً اهمیت بیشتری هم دارد، ناظر به پیامی است که این قبیل آثار به مخاطبان خود می‌فرستند و این که در ورای تولید و عرضه چنین محصولاتی چه فکر و اندیشه‌ای قرار است ترویج پیدا کند.

با نگاهی اجمالی به آثار شبکه نمایش خانگی از آغاز این جریان در سال ۸۹ با تولید و پخش سریال «قلب یخی» تا به امروز که سریال هایی، چون «افعی تهران»، «جنگل آسفالت» و ... مورد توجه مخاطبان پلتفرم‌های داخلی است، می‌توان به اختصار به نکاتی اشاره کرد که با مقوله سبک زندگی و نوع نگرش به این مساله ارتباط نزدیکی دارد و از همین رهگذر می‌توان تا حدی به این پرسش پاسخ داد که آثار شبکه نمایش خانگی مروج چه فکر و اندیشه‌ای هستند؟!

۱-هر چند برخی سریال‌ها در سال‌های اخیر مروج زندگی‌های تجملاتی یا به اصطلاح لاکچری بوده اند، اما در عین حال، شمار دیگری از آثار با پرداختن اغراق آمیز و بعضاً مغرضانه به مقوله فقر و مشکلات اجتماعی، ترسیم گر زندگی فلاکت بار بوده اند که البته در باره کنایه‌ها و تعریضات غیرمنصفانه‌ای هم به شرایط زیست پس از انقلاب داشته اند که در جای خود نیاز به بحث تفصیلی و عمیق خاص خود دارد.

۲- هنجار زدایی از روابط افراد در کانون خانواده و حتی بین زوجین از دیگر آثار نامطلوب بسیاری از سریال‌های شبکه نمایش خانگی است، کما این که بسیاری از جامعه شناسان متدین نسبت به ترویج روابط آزاد و خارج از چارچوب ازدواج در این سریال هشدار داده و می‌دهند.

واقعیت تلخی که وجود دارد این است که چارچوب خانواده و قوام آن در این سریال‌ها حداقلی است چه آن که بیشتر تصویرگر زندگی افرادی است که بدون هیچ نسبتی حتی با هم در یک خانه زندگی می‌کنند.

۳-استفاده از کلمات مذموم، رکیک و دشنام‌های متعدد از ویژگی‌های غیرقابل انکار برخی از همین سریال هاست که طبعاً تداوم این وضع اثر نامطلوبی بر فرهنگ عمومی جامعه هم می‌گذارد.

۴-به هر حال این واقعیت تلخ غیرقابل انکار است که شبکه نمایش خانگی مرهون نگاه تجاری به حوزه فرهنگ است؛ نگاه و رویکری که به اجمال می‌توان به برخی آثار آن همچون جلوه گری سبک زندگی‌های لاکچری و ایجاد سرخوردگی در جوانان، تغلیظ نگاه جنسیتی منبعث از فرهنگ غرب به زنان و دختران و البته ضدیت با فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی در پرتوی نشر اندیشه غربی اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • موافقت باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با سقف هزینه؛ منچسترسیتی و منچستریونایتد مخالف!
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟