Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان امروز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان اعلام کرد: ما زمستان سختی را پیش رو داریم.

نخست وزیر مجارستان در این باره گفت: درگیری نظامی در اوکراین ما را در شرایط سختی قرار داده است و این موضوع برای ما دشوار است؛ زیرا ما عضو اتحادیه اروپا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ویکتور اوربان» در این باره اضافه کرد: مجارستان تحریم هایی را علیه روسیه که برابر با بمب هسته ای است، اعمال نکرد. ما با اقدامات اقتصادی غیرقابل قبول و غیرمنطقی علیه روسیه که منجر به افزایش قیمت ها می‌ شود، موافق نیستیم، زیرا تحریم‌ ها علیه روسیه برابر با بمب اتمی است.

وی پیشتر نیز درباره بی اثر بودن تحریم های ضدروسی تصریح کرده بود: تحریم ها علیه روسیه در عمل بی اثر هستند. تحریم ها علیه روسیه تنها روی کاغد مؤثر هستند. اروپا اینطور تصور می کند که تحریم های ضدروسی می تواند این کشور را به زانو دربیاورد. این تحریم ها کاغذی هستند؛ درست مانند بسیاری از سیاستمداران کاغذی که شواهد فرضی را مطرح می کنند؛ اما فکر می کنم که ممنوعیت های قاره ای نیز در این راستا مثمر ثمر نخواهند بود. همچنین می دانم افرادی که چنین موضوعاتی را هم مطرح می کنند، شکست خواهند خورد.

این در حالیست که «کاتالین نواک» رئیس جمهور جدید مجارستان پیشتر در مراسم تحلیف خود اعلام کرده بود که عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم می‌کند و قرار است در اولین سفر خود به لهستان برود تا روابط بوداپست-ورشو را بهبود بخشد.

کد خبر 5495750

منبع: مهر

کلیدواژه: الکساندر ووچیچ ویکتور اوربان تحريم اقتصادي روسيه مجارستان روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا ناتو فلسطین فنلاند جو بایدن عراق لبنان مسکو سوئد جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین علیه روسیه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۴۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، آمریکا و شرکایش طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کردند و امید داشتند این تحریم‌ها بتواند مسکو را به زانو در آورد. با این حال، گذشت زمان نشان داد روسیه می‌تواند با جایگزین کردن کشور‌های دیگر، به خوبی جای خالی کشور‌های غربی را پر کند؛ موضوعی که به مذاق آمریکا و متحدانش خوش نمی‌آید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳ منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود امروز (چهارشنبه) اعلام کردند ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا در حال اعمال فشار به امارات متحده عربی هستند تا مانع از همکاری این کشور در دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین شود. 

یک مقام انگلیسی در این باره گفت: مقاماتی از آمریکا، انگلیس، و اتحادیه اروپا هفته گذشته به امارات متحده سفر کردند تا تلاش‌هایی هماهنگ برای جلوگیری از ورود کالا‌های تحریم شده به روسیه به واسطه ابوظبی را داشته باشند.

منابع غربی می‌گویند مقامات آمریکایی و متحدانش بار‌ها طی نشست‌های مختلف از امارات متحده عربی خواسته اند اطلاعاتی درباره صادرات کالا و خدمات به روسیه را ارائه کند. این موضوع به ویژه درباره کالا‌هایی که به صورت صادرات مجدد و کالا‌هایی که کاربرد دو گانه دارد ضرورت بیشتری داشته است. 

یک مقام اماراتی بدون اشاره به اینکه آیا مذاکراتی در این باره میان طرفین انجام شده یا نه اجتناب کرد، اما تاکید کرد ممنوعیت برای جلوگیری از صادرات برخی کالا‌ها با کاربرد دوگانه که برای کاهش منازعه اوکراین ضروری است، صادر شده و داده‌های آماری نشان می‌دهد صادرات مجدد چنین اقلامی صورت نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود