Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:47:11 GMT

احداث مودل دوم تصفیه‌خانه اردبیل در اولویت قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۴۶۰۶

احداث مودل دوم تصفیه‌خانه اردبیل در اولویت قرار گیرد

علی اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از سال ۹۵ مدام از کمبود آب شرب در اردبیل و شرایط بحرانی در این حوزه سخن به میان آوردیم ولی در این پنج سال هیچ اقدام اساسی در این حوزه انجام نشده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبار و اجماع کلی در این حوزه هر چه سریع‌تر احداث مودل دوم مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و عمرانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از بررسی و پیگیری مصوبات جلسات قبلی شورای فنی استان خبر داد و گفت: در این جلسه با اولویت موضوع، آب شرب را به همراه کاستی‌ها و نقاط قوت با همکاری آب و فاضلاب و امور آب استان مورد بررسی قرار داده‌ایم و تاکید همه مسئولان و مدیران این حوزه بر این بود تا هر چه سریع‌تر پروژه مهم و اولویت‌دار تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.

اسلامی افزود: هر چند اجرای مودل دوم بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع می‌خواهد اما باید این منابع را با همکاری بخش خصوصی و روش‌های تأمین منابع مالی بانکی و سرمایه‌گذاری منحرف کرد تا این طرح اساسی با هدف ارتقا تأمین آب شرب سالم و بهداشتی به انجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین موضوع تملک اراضی سد کوثر و انتقال آب به عنبران و نمین مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا در سال‌جاری با تأمین اعتبار ملی، اجرای این پروژه‌ها سرعت بیشتری به خود بگیرند.

اسلامی اضافه کرد: تکمیل تصفیه‌خانه خلخال، فاضلاب نیر و توسعه فاضلاب اردبیل به عنوان اولویت دیگر شورای فنی مورد رصد و پیگیری قرار گرفت تا زمینه اجرایی شدن این پروژه را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: با همکاری نظام مهندسی و راه و شهرسازی موضوع استانداردسازی مصالح ساختمانی و رعایت مباحث ۱۹ با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان مورد توجه و دقت نظر قرار گرفت.

معاون فنی و عمرانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: قرار است در هر جلسه شورای فنی، مصوبات جلسات قبل مورد رصد و پایش قرار گیرد تا دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای مصوبات و پیگیر موارد پیشنهاد شده باشند.

کد خبر 5493791

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل تصفیه خانه آب شرب علی اسلامی کمبود آب شورای فنی آب و فاضلاب شهری بخش خصوصی منابع مالی سرمایه گذاری انتقال آب نمین استانداردسازی شرکت دانش بنیان بوشهر کرمانشاه آلودگی هوا گرد و غبار احتکار خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا گرد و خاک آمار کرونا خراسان رضوی هدفمندی یارانه ها مشهد سیدابراهیم رئیسی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مریم محمدی کاهش آلایندگی، بازگشت آب به چرخه تولید و جلوگیری از آلودگی محیط زیست را از جمله مزیت‌های ایجاد تصفیه‌خانه در واحد‌ها عنوان کرد و افزود: هزینه کردن برای ایجاد تصفیه‌خانه، نوعی سرمایه‌گذاری است که صاحبان صنایع و تمامی واحد‌های صنعتی باید برای موضوعات زیست محیطی هزینه کنند.

او تصریح کرد: واحد‌هایی که پساب و فاضلاب آنها در محیط زیست رها می‌شود و آلایندگی دارند؛ هر چه سریعتر نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه و قرار گرفتن واحد در لیست واحد‌های غیرآلاینده اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه استفاده مجدد از پساب و آب‌های خاکستری برای ما قابل توجه و در اولویت است، گفت: امروز که با تنگنا‌ها و کمبود‌های منابع آبی مواجه هستیم، بخش عمده‌ای از فاضلاب واحد‌های صنعتی باید تصفیه و به چرخه تولید بازگردد.

مریم محمدی افزود: صاحبان صنایع باید برای تحقق شعار امسال و مدیریت بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کاهش کیسه‌های پلاستیکی تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس