Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پس از ۱۰ روز فعالیت در مصلی امام خمینی (ره) هم‌اینک به کار خود پایان داد، اما بخش مجازی آن تا ساعت ۲۴ روز دوم خرداد دایر است.

به گزارش گروه فرهنگی، سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در حالی که تا پایان روز هشتم آن ۱۴۰ میلیارد تومان در دو بخش حضوری و مجازی فروش داشت، پس از ۱۰ روز فعالیت، هم‌اینک در مصلی امام خمینی (ره) تهران به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نمایشگاه دو هزار و ۸۰۰ ناشر در بخش‌های گوناگون حضور داشتند و ۱۰۰ نفر در ۳۰ نقطه از نمایشگاه نسبت به اطلاع‌رسانی اهتمام داشتند.

همزمان با اطلاع‌رسانی حضوری، ۷۰ نفر نیز در مرکز پاسخگویی نمایشگاه مستقر بودند که به بیش از ۳۰ هزار تماس پاسخ دادند.

در نمایشگاه سی و سوم، تخلف ناشران به صدور ۶۴ حکم منتهی شد که ارائه و فروش کتب سایر ناشران و کتب غیرمجاز، فروش کتبی که چاپ آن به چهار سال قبل برمی‌گردد، رعایت نکردن شئونات اسلامی، تعرض از محدوده غرفه، استفاده نکردن از دستگاه کارتخوان، ارائه و فروش محصولی غیر از کتاب، فروش بالاتر از قیمت پشت کتاب، بر هم زدن نظم عمومی، تاخیر در بازگشایی غرفه، فروش کتب غیرمرتبط با موضوع سالن، تحویل نگرفتن غرفه، رعایت نکردن حداقل تخفیف، رعایت نکردن ضوابط آیین‌نامه و ارسال نکردن کتاب‌های فروخته شده به ترتیب فراوانی از تخلفات ثبت شده است.

یادآور می‌شود بیش‌ترین میزان حکم صادره شامل توبیخ کتبی و درج در پرونده با ۲۰ مورد است و محرومیت از نمایشگاه بین‌المللی کتاب به مدت یک سال ۱۶ مورد، توبیخ کتبی بدون درج در پرونده ۱۵ مورد، تعطیلی غرفه به مدت سه تا پنج ساعت، هفت مورد، محرومیت از شرکت در نمایشگاه‌های استانی و مجازی سه مورد، محرومیت از تسهیلات حمایتی وزارت ارشاد دو مورد، تعطیلی غرفه به مدت یک روز، یک مورد به ترتیب آرا ابلاغ شده است.

همچنین میزان فروش نمایشگاه ۱۴۰ میلیارد تومان شامل ۷۹ میلیارد تومان در بخش حضوری و ۶۱ میلیارد تومان در بخش مجازی تا پایان روز هشتم بوده، اما، چون سخنگوی نمایشگاه کتاب، امروز نشستی برگزار نکرده و نشست آخر را به بعد از پایان نمایشگاه مجازی موکول کرده، آمار دقیقی اعلام نشده است.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب نمایشگاه نمایشگاه کتاب تهران میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در صفحه اجتماعی خود نوشت؛
«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب