Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:21:38 GMT

۸ خودروی دولتی متخلف در زاهدان توقیف شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۴۷۴۶

۸ خودروی دولتی متخلف در زاهدان توقیف شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، ابوالفضل احمدزاده اظهار داشت: با توجه به دستور اکید صادر شده مبنی بر اینکه استفاده از خودروهای دولتی به منظور مقاصد شخصی و خانوادگی پرسنل و مدیران دستگاه‌های اجرایی ممنوع بوده و حرمت شرعی و قانونی دارد رسیدگی به این موضوع به طور جد در دستور کار دادستانی مرکز استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان سیستان وبلوچستان افزود: در همین راستا هفته گذشته طی نامه‌ای کتبی به پلیس راهور تکلیف شد تا در صورت مشاهده موارد تخلف بدون مماشات با متخلفان برخورد و خودروهای شناسایی شده را به پارکینگ منتقل کنند.

وی تاکید کرد: از زمان صدور این دستور ویژه و طی مدت تقریباً یک هفته تعداد ۸ دستگاه خودرو که در ساعات اداری و غیراداری نسبت به انجام امورات شخصی و خانوادگی پرسنل و مدیران در سطح شهرستان زاهدان تردد می‌کردند توقیف و روانه پارکینگ شده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که این طرح با حمایت و پشتیبانی مردمی در سطح استان همراه شده است بسیاری از شهروندان در سایر شهرستان‌ها نیز خواستار اجرایی شدن آن در محل سکونت خود شده‌اند که در صورت تحقق می‌تواند تا حد زیادی از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری کند.

وی ادامه داد: مجدد تاکید می‌شود که مدیران، پرسنل و رانندگان به هیچ وجه از خودروهای دولتی در راستای بهره برداری‌های شخصی و خانوادگی خود استفاده نکنند در غیر این صورت به شدت با متخلفان برخورد خواهد شد چرا که اجرای این طرح خواست و مطالبه جدی شهروندان و هم استانی‌های عزیز سیستان وبلوچستان بوده و دادستانی مرکز استان نیز در مسیر افزایش رضایت مندی مردم از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کند.

استفاده شخصی از خودروهای دولتی مطلقاً ممنوع

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان طی مکاتبه‌ای خطاب به مدیران و فرمانداران اعلام کرد: هرگونه استفاده شخصی از خودروهای دولتی مطلقاً ممنوع است و در حکم تصرف غیر مجاز اموال دولت محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، عباسعلی ارجمندی طی این ابلاغیه تاکید کرد: به منظور اعمال نظارت بر کاهش هزینه‌های غیر ضرور و جلوگیری از تجمل گرایی و به استناد مصوبه هیئت محترم وزیران، موضوع آئین نامه چگونگی استفاده از خودروهای دولتی کلیه خودروهای دستگاه‌های اجرایی به استثنای خودروهای اختصاصی، تشریفاتی و خدمت جزو خودروهای خدمت عمومی محسوب و استفاده از آنها بر اساس احکام، مجاز است و در غیر ساعات اداری با (راننده یا بدون راننده) و بدون داشتن برگ مأموریت مطلقاً ممنوع می‌باشد و هرگونه استفاده از این خودروها خارج از قوانین مربوطه در حکم تصرف غیر مجاز اموال دولت محسوب می‌شود.

گفتنی است؛ بر اساس موارد مندرج در این ابلاغیه، مسئولیت عدم اجرای مصوبه بر عهده مدیر و فرماندار مربوطه خواهد بود.

کد خبر 5495802

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری سیستان و بلوچستان استانداری سیستان و بلوچستان عباسعلی ارجمندی زاهدان بوشهر کرمانشاه آلودگی هوا احتکار خطبه های نماز جمعه گرد و غبار ویروس کرونا گرد و خاک آمار کرونا خراسان رضوی هدفمندی یارانه ها مشهد سیدابراهیم رئیسی خودروهای دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد

هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر تسریع روند احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان تاکید کرد و گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد.

وی  در بازدید از مراحل راه اندازی آب شیرین کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان با اشاره به نشست تخصصی بررسی راهکار‌های تسریع عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن افزود: در این جلسه اقدامات انجام شده در بخش آب، برق، نصب تجهیزات و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، ایستگاه پمپاژ و موارد مربوط به محوطه‌سازی و دیوارکشی مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، همچنین در جریان بازدید از سد جریکه در شهرستان زهک، چاه‌نیمه‌ها با اشاره به ضرورت تامین پایدار آب شرب و بهداشت شهروندان منطقه و اهمیت پروژه آب‌شیرین‌کن زاهدان از نظر ملی و توجه ویژه دولت به آن، گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد و علاوه بر این باید راهکار‌های متنوع دیگری نیز برای تسریع در تکمیل آن مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان با ظرفیت تامین ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به منظور تامین اضطراری بخشی از آب مورد نیاز سیستان و زاهدان در حال اجراست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • فیلم| این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف | ویدئو
  • 2 کشته بر اثر برخورد خودروی شوتی با اتوبوس در محور نهبندان-زاهدان 
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان