Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:16:01 GMT

نجات جان ۸ نفر و بهبود زندگی ۵۲ نفر با اهدای عضو

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۴۷۹۴

نجات جان ۸ نفر و بهبود زندگی ۵۲ نفر با اهدای عضو

روندی گفت : تمامی بیماران با درجه هوشیاری پایین ابتدا توسط تیم آموزش دیده‌ی تشخیص مرگ مغزی ویزیت میشوند و تست‌های تشخیصی مربوطه انجام می‌گردد.

به گفته مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در صورت احتمال مرگ مغزی به تیم ۵ نفره متخصصین تایید کننده مرگ مغزی که شامل متخصص داخلی، بیهوشی، جراح مغز و اعصاب، بیهوشی، مغز و اعصاب و پزشکی قانونی می‌باشند اطلاع رسانی میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت تایید قطعی مرگ مغزی قطعا فرد مرگ مغزی، دیگر بازگشت به حیات نخوهاد داشت و این زمان است که خانواده‌ها میتوانند با تصمیم خداپسندانه‌ی خود و اعلام رضایت به اهدای اعضای بدن عزیزشان، حیات بخش همنوعان خود باشند.

فرصت تصمیم گیری خانواده بسیار کوتاه است چرا که به دنبال مرگ مغزی، سایر اعضای حیاتی بدن نیز به زودی دچار اختلال کارکرد خواهد شد.

نکته مهمی که لازم به ذکر است این است که بسیاری از مردم تفاوت بین بیمار مرگ مغزی و کما را نمیدانند. در واقع از بین رفتن دائمی تمامی عملکرد‌های همه سلول‌های مغزی را مرگ مغزی میگویند و تا کنون هیچ بیمار مرگ مغزی به زندگی باز نگشته است و، اما کما اختلال عملکرد برگشت پذیر بخشی از مغز است که احتمال بهبودی دارد.

در حال حاضر در کشور ۲۷ هزار بیمار نیازمند عضو پیوندی داریم که متاسفانه هر ۲ ساعت یک نفر از آنان را به علت نرسیدن عضو پیوندی از دست می‌دهیم و این در حالی است که سالانه هزاران بیمار مرگ مغزی را با اعضای بدن سالم که میتوانند حیات بخش بیماران نیازمند باشند را به خاک می‌سپاریم.

هم استانی‌های عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت www.ehda.ir اقدام به گرفتن کارت اهدای عضو نمایند و به عنوان سفیر اهدای عضو در فرهنگ سازی این امر معنوی در جامعه نقش مهمی داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود

روح اله کریمی رئیس شبکه بهداشت و درمان مرودشت اظهار کرد: طی تماس شهروندان با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ این شهرستان مبنی بر غرق شدگی پسر ۶ ساله در کانال آب اطراف شهرستان مرودشت سریعا تکنسین‌های پایگاه اورژانس کوشکک به محل مورد نظر اعزام شدند.

 او افزود: بیمار بدون هرگونه علائم حیاتی و تنفسی بود و نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان بلافاصله عملیات احیاء تنفسی و ریوی را شروع کردند.

کریمی بیان کرد: با تلاش نیرو‌های فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ عملیات احیاء به سرعت و بدون وقفه و با موفقیت انجام شد و حدود ۳۰ دقیقه پس از احیاء، تنفس بیمار بازگشت.

او افزود: بیمار سریعا توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید مطهری شهرستان مرودشت انتقال یافت و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار گرفت. 

مرودشت در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد