Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید احسان اصنافی در دیدار با عبدالله النعیمی کاردار سفارت دولت قطر در جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از این دیدار همزمان با برگزاری نخستین همایش سرمایه‌گذاری توسعه شهر شیراز؛ سومین حرم اهل بیت (ع) با حضور مهمانانی از سراسر کشور و مسوولان ملی و همچنین معاون وزیر خارجه گفت: همواره مهمان‌دوستی ایرانیان به‌ویژه شیراز به‌عنوان بهشت سرمایه‌گذاری ایران‌زمین زبانزد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به پیشینه روابط ایران و قطر از دیرباز اشاره و گفت: یکی از نشانه‌های رابطه ایران با قطر حضور تعداد زیادی از ایرانیان در آن کشور به ویژه استان فارسی‌ها و شیرازی‌ها است که نقش عمده‌ای در حوزه تجارت ایفا می‌کنند.

شهردار کلان‌شهر شیراز با تصریح بر این موضوع که این حضور باعث ارتباطات فرهنگی در کنار ارتباط اقتصادی شده است، گفت: فراتر از این‌ها این ارتباطات فصل مشترک بین دو کشور به ویژه شیراز به عنوان بارانداز مرکز اقتصادی جنوب ایران، نزدیکترین مرکز به قطر است.

اصنافی گفت: همه این‌ها باعث شده که این ارتباطات در ذیل فصل مشترک اصلی ما که فرهنگ و اعتقادات اسلامی‌مان هست، نقش ایفا کند.

او با تاکید بر حوزه‌های پزشکی، گردشگری و مذهبی، گفت: این حوزه‌ها زمینه ساز ایجاد بستری برای خواهرخواندگی شیراز و دوحه خواهد بود.

مدیر ارشد کلان‌شهر شیراز با اشاره به رخداد مسابقات جام جهانی فوتبال در کشور قطر گفت: آمادگی خود را برای فراهم کردن حضور گردشگران دو کشور اعلام می‌کنیم.

اصنافی گفت: همچنین استفاده از بستر‌های گردشگری، تاریخی، میراثی و طبیعی را به‌عنوان مکمل ظرفیت گردشگری ورزشی که در قطر وجود دارد، اعلام می‌کنیم.

او گفت: در این حوزه آمادگی خود را برای شکل‌گیری هر نوع ارتباطی اعم از پرواز‌های مشترک و دفتر گردشگری در قطر هم‌زمان با مسابقات جام جهانی اعلام می‌کنیم.

شهردار کلان‌شیراز در پاسخ به خواسته کاردار قطر در مورد همکاری شهرداری در بازگشایی و بازسازی کنسولگری قطر در شیراز خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز همکاری لازم برای این موضوع را خواهد داشت.

اصنافی با دعوت از سفیر قطر برای دیدار و ارتباطات بیشتر در شیراز خواستار ایجاد دفتر شهرداری شیراز در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی در دوحه برای ارتباطات بیشتر و تعاملات شد.

عبدالله النعیمی کاردار سفارت قطر در ایران نیز با ابراز خرسندی از دیدار با شهردار شیراز و تاکید بر روابط برادرانه تصریح کرد: این روابط را باید در حوزه تجارت بیشتر تقویت کنیم.

او گفت: ما به دنبال بازسازی و بازگشایی ساختمان کنسولگری قطر در شیراز هستیم.

کاردار سفارت قطر در ایران با اشاره به اینکه سلام شما را به سفیر قطر در ایران نیز ابلاغ می‌کنیم، گفت: سفیر قطر در ایران تمایل زیادی به این دیدار و حضور در شیراز داشت که امیدواریم این دیدار در آینده محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهردار شیراز ظرفیت گردشگری ورزشی قطر در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در نوزدهمین شب کارگردان که روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد در کنار اهدای مدالیوم به اکبر زنجانپور از سه چهره تاثیر گذار حوزه تئاتر قدردانی می‌شود.

انجمن کارگردانان تندیس و لوح تقدیر خود را به پاس سال‌ها تلاش و هنرآفرینی در حوزه کارگردانی تئاتر رادیویی به ژاله علو همچنین به پاس تلاش‌های فراوان در حوزه آموزش تئاتر و کارگردانی به علیرضا کوشک جلالی و به پاس تلاش‌های اجتماعی در حوزه تئاتر به علی شمس اهدا خواهد کرد.

این مراسم روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه و از ساعت ۱۷ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

دیگر خبرها

  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • تلاش راهداران برای بازگشایی راه روستایی جهربه پشوئیه شهداد