Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه موسوم به «احرار سنجار» (آزادگان سنجار) اعلام کرده است که پایگاه ترکیه را هم با موشک های کاتیوشا و هم با پهپادهای بمبگذاری شده هدف قرار داده است و وعده داد که این حملات ادامه یابد.

به گزارش ایران اکونومیست، شامگاه شنبه منابع خبری از حمله پهپادها به پایگاه زلیکان در بعشیقه موصل خبر دادند؛ جایی که در آن نیروهای ترکیه در عمق خاک عراق حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود ۲ سرباز ترکیه و یک نیروی پیمانکار محلی آنها در این عملیات کشته شده اند و برخی منابع گزارش دادند که عملیات مورد نظر با دستکم ۶ فروند پهپاد انتحاری «کامکازی» صورت گرفته است.

«درمان طاووس ملک» سخنگوی نظامی گروه احرار سنجار در بیانیه ای اعلام کرد: به اشغالگران ترکیه درباره ادامه تجاوزهای مکرر علیه عراق و شهرهای آن هشدار داده بودیم و این عملیات در واکنش به تجاوزات اخیر ترکیه در حاشیه های کرکوک و دهوک (اقلیم کردستان) انجام شد.

سخنگوی گروه احرار سنجار اما از ۶ فروند پهپاد مشارکت کننده در حمله و نیز نوع آن (کامکازی) نمی گوید بلکه تصریح می کند که «پایگاه اشغالگران ترکیه را با دو پهپاد منحصر به فرد هدف قرار دادیم؛ پهپادهایی که برای اولین بار از آغاز عملیاتمان مورد استفاده قرار می گیرد.»

وی افزود: دو پهپاد با دقت عالی به هدف خوردند و بر اساس اطلاعات اولیه، خسارت های مادی و انسانی در میان اشغالگران ترکیه به جا گذاشتند.

ملک ادامه داد: عملیات های ما تا زمانی که اشغالگر با توحش و تجاوزش موجود باشد ادامه خواهد یافت و باز تاکید می کنیم که تجاوز به هر وجب از خاک عراق را به منزله تجاوز به سنجار می دانیم.

حضور ارتش ترکیه در عمق خاک عراق و تاسیس بیش از ۴۰ پایگاه در خاک این کشور حساسیت شدیدی را در گروه های مختلف عراقی و به ویژه گروه های مقاومتی عراق برانگیخته است. به این مساله باید حملات تقریبا روزمره بالگردها، جنگنده ها و پهپادهای ترکیه به شمال عراق و مشخصا دهوک اقلیم کردستان را نیز افزود جایی که ترکیه ادعا می کند نیروهای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در آن مستقر هستند و این بهانه ای را به آنکارا با هدف حملات مداوم به شمال عراق فراهم کرده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کرکوک ، عراق ، ترکیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کرکوک عراق ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: حزب‌الله لبنان با انتشار ویدئویی از لحظات اولیه حمله به مواضع صهیونیست‌ها اعلام کرده: مبارزان ما یک ساختمان را هدف قرار دادند که در آن سربازان ارتش اشغالگر اسرائیلی در شهرک آویویم پنهان شده بودند.

در این حمله شماری از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شدند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

کد خبر 847003 برچسب‌ها خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید