Web Analytics Made Easy - Statcounter

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهوری به کردستان، پنج طرح پیشران مربوط به فولاد بیجار، فولاد قروه، طرح طلای سقز، طرح پتروشیمی بعثت بیجار ‌و طرح احیای ذوب آهن قروه را جزو طرح‌های تایید شده نهاد ریاست جمهوری دانست و گفت: اعتبار مورد نیاز ارزی و ریالی این طرح‌ها در سفر ریاست جمهوری به استان تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: پیگیری و حمایت از طرح‌های صنعتی پیشران با سرمایه‌گذاری ۵۵۴ هزار میلیارد ریال معادل ۲ میلیارد دلار با اشتغالزایی ۶ هزار و ۱۰۰ نفر در دست اقدام مجموعه صنعت، معدن و تجارت کردستان است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر مقوله دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی تاکید فراوان کرده‌اند.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، دانش‌بنیان بر پایه و توان علمی بنا نهاده شده و در این راستا ضرورت دارد واحدهای دانش‌بنیان استان شناسایی و با دستور استاندار کردستان در قالب قرارگاه استانی تبیین و اهداف و سیاست‌های دانش بنیان نهادینه شود.

وی همچنین تحقق اشتغال‌آفرینی را یکی از اهداف اجرایی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان عنوان کرد.

خلیقی به تدوین اهداف و برنامه‌های عملیاتی حوزه دانش‌بنیان و اشتغالزایی مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان اشاره و تصریح کرد: محورهای توسعه‌بخش صنعت، تقویت و حمایت صنایع خرد، توسعه صنایع صادرات‌محور و پیگیری و حمایت از طرح‌های صنعتی پیشران، تعریف طرح‌های صنعتی اشتغالزا و اولویت‌دار، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و فعال کردن واحدهای راکد و نیمه راکد از اهداف و برنامه‌های عملیاتی صنعت و معدن در بخش دانش‌بنیان و اشتغالزایی است.

وی افزود: نمایشگاه توانمندی‌های واحدهای تولیدی کوچک به مدت 5 روز در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در راستای معرفی توانمندی و تولید صادرات‌محور استان برگزار شد.

به گفته خلیقی، این سازمان در راستای توسعه صنایع صادرات محور با احصا واحدهای تولیدی که در زمینه صادرات فعالیت داشتند با هماهنگی کارگزار توسعه صادرات استان و معرفی به سازمان توسعه تجارت ایران از مشوق‌های صادراتی صادرکنندگان برگزیده استان برخوردار خواهند شد.

احیای 62 واحد صنعتی کردستان به چرخه تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان تعداد واحدهای صنعتی استان را ۹۸۷ واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۶۵ واحد غیرفعال است.

خلیقی تصریح کرد: با حمایت دادگستری استان تعداد ۶۲ واحد صنعتی راکد آماده فعالیت و بهره‌برداری و بازگشت به چرخه تولید است.

وی افزود: تعداد ۱۰۳ واحد صنعتی در استان نیز از چرخه تولید خارج شده است.

وجود 134 واحد معدنی غیرفعال  در کردستان

وی در ادامه توسعه بخش معدن را از دیگر برنامه‌های صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۳۴۲ واحد معدنی دارای پروانه بهره‌برداری است که تعداد ۲۰۰ واحد فعال، هشت واحد در حال تجهیز و تعداد ۱۳۴ واحد غیرفعال است.

خلیقی با اشاره به وجود ۱۸ گونه ماده معدنی در استان، افزود: طلا، سنگ آهن، باریت، مرمر، فلدسپات، نمک و پوکه، سنگ لاشه، سیلیس، گرانیت و آهک از مهم‌ترین مواد معدنی کردستان است.

وی ایجاد زنجیره ارزش از معدن تا محصول نهایی بمنظور جلوگیری از خام‌فروشی، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های معدنی و جاده دسترسی به معادن از محل جذب منابع دولتی و تکمیل پرواز ژئوفیزیک هوایی و عملیات اکتشافی مناطق امیدبخش را از برنامه‌های در دست اقدام سازمان صنعت و معدن استان بیان کرد.

خلیقی به وصول و واریز ۸۰۳ میلیارد تومانی سال گذشته از محل حقوقات دولتی معادن استان به حساب خزانه دولت اشاره و تاکید کرد: طبق قانون معادن ۱۵ درصد از این منابع باید از طریق سازمان برنامه و بودجه بمنظور هزینه‌گذاری زیرساخت‌ها و جاده‌های دسترسی به معادن استان عودت داده شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت و زمین‌شناسی استان گفت: از ۱۹ اردیبهشت سال جاری پرواز ژئوفیزیک هوایی پهنه دیواندره در حال انجام است در این راستا پس از پرواز ژئوفیزیک هوایی و تهیه نقشه‌های مربوطه و انجام مطالعات لازم بر روی موارد مربوطه پس از یک سال نقاط امیدبخش مواد معدنی در پهنه مذکور برای بهره‌برداری و اکتشاف بمنظور تکمیل زنجیره ارزش از معدن تا محصول نهایی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اضافه کرد: پرواز ژئوفیزیک هوایی محدوده‌های سقز و‌ قروه انجام شده است.

وی تکمیل و توسعه بازارچه‌ پایانه‌های صادراتی، توسعه روابط تجاری با منطقه اقلیم کردستان عراق، ساماندهی شرکت‌های پخش، پشتیبانی مشاغل خانگی و  تکمیل و راه‌اندازی محل نمایشگاه‌های بین‌المللی در سنندج را محورهای توسعه تجارت استان برشمرد.

خلیقی افزود: صنعت و معدن کردستان در راستای اجرای تحقق شعار سال با احصاء تمام ظرفیت‌ها، استعدادها و امکانات صنعتی، معدنی و تجاری با اجرای طرح آمایش شهرستانی و استانی برنامه‌ریزی‌های لازم در سال جاری انجام می‌دهد.

وی میزان تعهد اشتغال مجموعه صنعت و معدن در کارگروه اشتغال استان در سال جاری را ۹ هزار و ۹۸۲ نفر ذکر کرد.

خلیقی به سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و راهبردهای کلان کوتاه‌مدت، میان‌مدت، برنامه‌های شهرستانی و استانی اشاره کرد و گفت: این  سیاست‌ها شامل ۱۱ سبد، ۱۰۶ پروژه تحولی (اصلاح ساختار تولید و تجارت، توانمندسازی بخش خصوصی و فعالیت‌های توسعه‌گرا، بهبود فضای کسب و کار و شفاف‌سازی سامانه‌های وزارت صمت، بازنگری فرایندها و خدمات وزارت صمت در  چهارچوب نظام  واحد، گسترش و تقویت نظام مدیریتی زنجیره تامین، مشارکت در اصلاح ساز و کارهای تامین مالی و توسعه متوازن منطقه بر اساس آمایش سرزمین و اصلاح ساز و کارهای بازار و تنظیم قیمت) از جمله راهبردهای کلان وزارت صمت محسوب می‌شود.

وی چهار پروژه تامین مالی صورتحساب الکترونیکی، درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده بر محصولات تولیدی و رصد و پایش کالا در بستر سامانه تجارت را از پروژه‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان معدن و تجارت استان کردستان رئیس سازمان صنعت صنعت و معدن دانش بنیان سال جاری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، در اجرای مواد ۵۸، ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون نظام وظیفه و وظایفی که به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده نشست مشترکی بین محمدکاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن وتجارت و معاونت نظام وظیفه فرماندهی انتظامی استان یزد مبنی بر شناسایی مشمولین نظام وظیفه و عدم بکارگیری آنها در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی برگزار شد.
در این نشست مقرر شد ضمن بازدید مشترک از واحد‌های مذکور مفاد قانونی مربوط به اطلاع صاحبان صنایع، بهره برداران معادن و متصدیان واحد‌های صنفی رسانده شود. 
کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه ها، به کارگیری کنند، توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.
بر اساس ماده ۶۳ مکررقانون نظام وظیفه عمومی، مجازات به کارگیری مشمولان غایب نظام وظیفه برای بار اول، هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه ۳ سرباز است.

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور