Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:47:17 GMT

ادامه تنش سیاسی در ارمنستان با تظاهرات علیه پاشینیان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۵۲۴۰

ادامه تنش سیاسی در ارمنستان با تظاهرات علیه پاشینیان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای از تداوم تظاهرات علیه دولت «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در روز شنبه در اعتراض به مذاکرات وی با دولت جمهوری آذربایجان بابت مسئله قره باغ کوهستانی خبر دادند.

خبرگزاری «ترند» به نقل از رسانه‌های ارمنستانی نوشت که مخالفان پاشینیان که حدود  چهار هزار نفر تخمین زده می‌شدند دعصر شنبه به وقت تهران در شهر ایروان خبر تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان که در «میدان فرانسه» تجمع کرده بودند خواستار استعفای فوری نیکول پاشینیان شدند.

خبرگزاری «نیوز آرمنیا» نیز نوشت که  در ر راهپیمایی امروز تجمع کنندگان شعارهای «شرم بر پاشینیان» و «نیکول خائن است» سر دادند. «ایشخان ساقاتلیان» هماهنگ کننده «جنبش مقاومت ارمنستان» و معاون پارلمان این کشور خطاب به نیکول پاشینیان، گفت که او ماموریتی به نمایندگی کشور و از طرف مردم ندارد و هر توافقی که او به دست آورده، بی اعتبار است.

وی به پاشینیان گفت: «شما یک راه دارید، استعفای سریع، بدون هیچ شوکی. سعی نکنید کشور بی‌ثبات کنید، باید بدون خونریزی بروید، خونی که ریخته‌اید بس است.»

 

ایشخان ساقاتلیان پس از راهپیمایی در میدان فرانسه گفت که فردا یکشنبه تظاهراتی برگزار نخواهد شد و  تنها در زمینه موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر خواهد شد که از تحلیلگران سیاسی، کارشناسان، شخصیت های عمومی و سیاسی دعوت شده است.

 در روزهای گذشته  نیز پلیس ارمنستان با حمله به تظاهرات خودرویی در ایروان، ۲۱ معترض را که خواستار استعفای نخست‌وزیر بودند بازداشت و خودروهای آنان را توقیف کرد.  اپوزیسیون ارمنستان  چندی است که  در سراسر این کشور تظاهراتی برگزار کرده و خواستار استعفای پاشینیان شده است. معترضان بر این باورند که اقدامات دولت برای این کشور و قره باغ کوهستانی مخرب است. (جزئیات بیشتر)

جنگ  بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در  نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و  روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد.

با این حال، این دو کشور کماکان در نقاط مرزی باهم مشکل دارند و طرفین اغلب همدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.

«الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذر بایجان جمعه گذشته  با مطرح کردن ادعاهایی درباره جنگ اخیر با ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی گفت که روسیه از طریق قزاقستان و ترکمنستان در جریان جنگ ۲۰۲۰ ارمنستان و جمهوری آذربایجان، به ارمنستان تسلیحات عرضه می‌کرد.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: تنش ارمنستان تظاهرات دولت نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان ایروان میدان فرانسه قره باغ کوهستانی نیکول پاشینیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان

ساکنان ولسوالی درایم ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان تجمع اعتراضی کم سابقه‌ای علیه طالبان برگزار کردند و علیه آن‌ها شعار دادند. در ویدیویی که از این اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان با حمل یک تابوت شعار «مرگ بر امارت» سر می‌دهند. طالبان حکومت خود را امارت اسلامی می‌نامد.

به گزارش بی بی سی؛ طلوع‌نیوز گزارش داده است که شماری از باشندگان این ولسوالی به دلیل کشته شدن یک غیرنظامی توسط افراد امنیتی طالبان دست به این تجمع اعتراضی زده‌اند.

منابع محلی گفته‌اند که این حادثه زمانی اتفاق افتاده است که افراد طالبان برای تخریب کشت خشخاش به این ولسوالی رفته بودند ولی با باشندگان محل درگیر و یک فرد کشته شد.

معترضان در این ویدیو می‌گویند که افراد طالبان وارد خانه‌های آن‌ها شده است.

دفتر سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت بدخشان در واکنش به این حادثه گفته است که «تحرک و استفاده سوء تعدادی از افراد از چند دهقان و زارعین کشت خشخاش باعث بروز درگیری بین نیروهایی که موظف به تخریب بودند با زارعین شده است.»

دفتر سخنگوی فرماندهی همچنین گفته است که در درگیری پیش آمده «مردم محل با پرتاب سنگ و چوب به سوی مجاهدین در صدد به آتش کشیدن وسایط و سامان آلات آن‌ها برآمدند که این درگیری‌ها منجر به کشته شدن یک نفر از مردم محلی شد.»

به گفته فرماندهی ولایت بدخشان در حال حاضر اوضاع آرام و تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند

دیگر خبرها

  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا
  • ادامه تظاهرات در یمن در حمایت از غزه
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد