Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@11:07:30 GMT

۱۰سال سنگ پرانی و جنجال هواداران تراکتور در تبریز

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۵۵۸۲

حواشی هواداران تراکتور در تبریز، همیشه با اتفاقات مختلفی همراه بوده است و بازی‌های زیادی بوده است که شعار و هیجان این تماشاگران باعث ایجاد درگیری و تنش در بازی‌ها شده است اما در برخی‌ بازی‌ها هیجان و حاشیه در تبریز و میان هواداران تراکتور در تبریز به اوج خود رسیده و باعث اتفاقات ناگواری چه در زمین مسابقه و چه در بیرون مسابقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش به چند بازی پرحاشیه در تبریز پرداخته شده که با عدم برخورد مناسب انضباطی هربار شدیدتر از قبل شده است؛ مصاف‌هایی که خارج از حساسیت بازی دو تیم، به حواشی بیرون زمین و اتفاقات ناخوشایندی منجر شده است.

۹ بهمن ۱۳۹۰

تراکتور صفر - ۲ استقلال (هفته بیست و سوم لیگ برتر ۹۱-۹۰)

آبی‌پوشان پایتخت در این بازی موفق شدند با ۲ گل مجتبی جباری از روی نقطه پنالتی به پیروزی دست پیدا کنند و اخراج احسان حاج‌صفی در نیمه اول از حواشی قابل توجه این بازی بود.

در یکی از این پنالتی‌هایی که به سود استقلال گرفته شد، هواداران تراکتور که معتقد بودند داور به اشتباه این تصمیم را گرفته است، با پرتاب گلوله‌های برفی و سنگریزه، دقایقی جو بازی را متشنج کردند که در همین اثنا دوربین یکی از عکاسان کنار زمین نیز با برخورد سنگ به آن، شکست. در نیمه دوم این بازی هواداران تراکتور بار دیگر با دیدن یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه استقلال اعتقاد داشتند که داور باید به سود تیم‌شان پنالتی اعلام می‌کرد که با امتناع داور از چنین تصمیمی، هواداران اقدام به شکستن صندلی‌ها و پرتاب آن‌ها به درون زمین کردند. هواداران تبریزی پس از بازی نیز تعداد زیادی از صندلی‌های ورزشگاه یادگار امام را شکسته و به درون زمین پرتاب کردند و در همین حین داور مسابقه را با شعارهای خود تهدید می‌کردند.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

تراکتور ۳ - ۳ نفت تهران (هفته سی‌ام لیگ برتر ۹۴-۹۳)

این بازی، به نوعی قهرمان لیگ برتر را تعیین می‌کرد. تراکتور تا پایان هفته بیست و نهم لیگ برتر، صدرنشین لیگ بود و با پیروزی مقابل نفت تهران می‌توانست عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاورد اما کسب نتیجه تساوی در این بازی، ‌ سپاهان را قهرمان لیگ کرد. بازی تراکتور و نفت در حالی که با نتیجه تساوی سه بر سه در جریان بود، در دقایق اضافه نیمه دوم، نیمکت‌نشینان تراکتور به نشانه قهرمانی این تیم شادی کردند و هواداران نیز با تصور این که دیدار سپاهان و سایپا با نتیجه دو بر دو به پایان رسیده خوشحالی کردند، اما در سوی دیگر بازی سپاهان و سایپا با نتیجه دو بر صفر به نفع سپاهان به پایان رسیده بود و این مساله باعث ایجاد بهت و حیرت بین بینندگان و هم‌چنین خبرنگاران حاضر شد.

بعد از پایان بازی بعضی از تماشاگران که ظاهرا از قضاوت علیرضا فغانی و اعلام قهرمانی سپاهان از سوی بلندگو ورزشگاه و نیمکت تراکتورسازی خشمگین بودند، اقدام به شکستن صندلی‌های ورزشگاه کردند. هم‌چنین هواداران در مقابل در اصلی ورزشگاه تجمع کرده و علیه داور بازی شعار می‌دادند، هواداران خشمگین به سمت رختکن تیم‌ها سنگ پرتاب می‌کردند که این موضوع باعث مجروح شدن چند نفر از هواداران و خسارت تعدادی از اتومبیل‌های پارک شده در داخل ورزشگاه شد.

یک دی ۱۳۹۴

استقلال تهران ۲ - ۱ تراکتور (نیمه نهایی جام حذفی ۹۵-۹۴)

این بازی در دمای ۴- درجه در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد و حواشی‌ای از جنس گلوله‌های برف داشت. تماشاگران تراکتور در طول بازی با پرتاب گلوله‌های برف به پرویز مظلومی، سرمربی وقت استقلال حواشی تاسف‌باری را ایجاد کردند. هم‌چنین در لحظات پایانی این بازی، زمانی که داور، شجاع خلیل‌زاده بازیکن تراکتورسازی را به خاطر خطا روی جابر انصاری از بازی اخراج کرد، بازیکن تراکتورسازی قبل از خروج از زمین به بازیکن استقلال که روی زمین افتاده بود، لگد زد و صحنه زشتی را خلق کرد.

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

تراکتور ۱ - ۱ پرسپولیس (هفته بیست و هشتم لیگ برتر ۹۸-۹۷)

در این بازی، پرچم کشور ژاپن و تیم کاشیما باز هم پای‌شان به ورزشگاه یادگار امام باز شد و پیش از شروع بازی در بیرون از ورزشگاه یادگار امام بین هواداران دو تیم درگیری ایجاد شد و این در حالی بود که هنوز هواداران پرسپولیس به داخل ورزشگاه نیامده بودند. این بازی درگیری‌های مختلفی درون زمین داشت و هرکدام از این درگیری‌ها باعث شد جو ورزشگاه متشنج شود و حواشی مختلفی حول این بازی ایجاد شود. گلزنی‌ تراکتوری‌ها در این بازی باعث پرتاب نارنجک شد و پس از آن در دقیقه ۸۵ این بازی، هنگام زدن ضربه کرنر اعلام شده به سود پرسپولیس، هواداران تراکتور اقدام به پرتاب سنگ، بطری و اشیا دیگر به داخل زمین کردند.

پس از پایان بازی، بازیکنان پرسپولیس با اسکورت ویژه راهی رختکن شدند تا از پرتاب اشیاء مختلف آسیبی نبینند. همچنین یکی از هواداران تراکتور بعد از گل این تیم به پرسپولیس، به شکلی خوشحالی کرده بود که دچار مصدومیت شد. او در نهایت با آمبولانس راهی بیمارستان شد.

منبع:ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی عثمان محمدپرست سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران تراکتور تبریز سنگ پرانی لیگ برتر ایران ورزشگاه یادگار امام یارانه ارز 4200 تومانی عثمان محمدپرست سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران ورزشگاه یادگار امام هواداران تراکتور لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۵۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفری: باختیم، اما برای پورحمیدی خوشحالم

به گزارش "ورزش سه"، ذوب‌آهن در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی رقابت نزدیکی در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل تراکتور داشت ولی در نهایت بازی را در ضربات پنالتی واگذار کرد که پارسا جعفری در این باره می‌گوید: بازی سخت و متفاوتی نسبت به دیداری که در لیگ با آن‌ها داشتیم، انجام دادیم. مربی حریف تغییر کرده بود و از حمایت هواداران‌شان هم سود می‌بردند که نیمه‌ی اول با وجود نظمی که ما داشتیم، آن‌ها بهتر بازی کردند ولی خدا را شکر توانستم دروازه‌ام را بسته نگه دارم، اما در ابتدای نیمه‌ی دوم روی یک لحظه غفلت و عدم تمرکز گل خوردیم. در ادامه بازی با تدابیری که آقای ربیعی داشتند، به بازی برگشتیم و بازی به وقت‌های اضافه کشید.

او که یک پنالتی را مهار کرد عنوان کرد: پنالتی اول را از حسین‌زاده گرفتم و بقیه ضربات را هم درست تشخیص دادم، اما متاسفانه تبدیل به گل شدند. در مجموع ما می‌توانستیم در 120 دقیقه پیروز شویم و در وقت‌های اضافه هم موقعیت‌های خوبی داشتیم که استفاده نکردیم و نهایتا حذف شدیم.

دروازه‌بان ذوب در مورد اعتراض هواداران تراکتور به مصدومیت‌های متوالی و اتلاف وقت‌شان گفت: من در این بازی دو بار زمین خوردم؛ بار اول رحمان جعفری با مچ پای من برخورد داشت که از همان‌ جا مچ من آسیب دید و شدت ضربه به حدی بود که رحمان از من عذرخواهی کرد. در ادامه باز هم من از همان نقطه ضربه دیدم که درد شدیدی را متحمل شدم. درمورد مصدومیت سایر بچه‌ها باید بگویم که در اواسط بازی مهرداد رضایی با داور برخورد کرد و آسیب دید و همان‌طور که شایان مصلح و مهدی شیری به علت گرفتگی عضلات روی زمین افتادند، برای بازیکنان ما هم چندبار این مسئله پیش آمد که هیج قصد و غرضی پشت آن نبود و در یک بازی 120 دقیقه‌ای که پر از موقعیت هم بود این مسائل عادی هستند.

جعفری درباره نحوه گرم کردنش که مربی رویش ‌پتو انداخت، عنوان کرد: چمن خیس بود و هوا هم سرد بود روی پاهای‌مان پتو کشیدند تا عضلات‌مان گرم بمانند و تمرکزمان در ضربات پنالتی پایین نیاید که متاسفانه با بدشانسی و یک‌سری اتفاقات شکست خوردیم. در مجموع تیم ما خوب بازی کرد و در سه بازی که مقابل تراکتور انجام دادیم، دو بار آن‌ها را شکست دادیم و یک‌بار هم در پنالتی‌ها باختیم. با وجود ناکامی تیم خودم، برای پورحمیدی خوشحالم چراکه یک روز تمام استادیوم علیه او بودند و حالا همه او را تشویق می‌کردند و همان‌جا به او گفتم امروز روز تو بود و اتفاقی که باید برایت رقم می‌خورد افتاد.

او یادآور شد: امیدوارم در ادامه لیگ بتوانیم بهترین عملکرد را به نمایش بگذاریم و پله پله صعود کنیم تا در نهایت به رتبه‌ای که درخور شان و شخصیت ذوب‌آهن است برسیم و البته در این راه از هواداران‌مان هم می‌خواهم حالا که از بحران خارج شده‌ایم در روزهای سخت ما را حمایت کنند تا با قدرت بیشتری به میدان برویم.

دیگر خبرها

  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل تراکتور و استقلال| حضور خواننده استقلالی و تشویق مدافع تراکتور/ حرکت تند خلیل زاده به سمت هواداران استقلال+تصاویر و فیلم
  • سرویس‌دهی اتوبوسرانی تبریز برای تماشاگران بازی تراکتور و استقلال
  • پرسپولیسی‌ها در لیست سیاه گل‌محمدی
  • مرد شماره ۲ استقلال عصای دست نکونام در تبریز
  • نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور
  • جعفری: باختیم، اما برای پورحمیدی خوشحالم
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • ستاره جوان استقلال را از برزخ خارج کنید!
  • آشتی‌کنان در کرمان ناقص ماند!