Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بعد از گزارشی با عنوان «شکست سکوت در روستای ناشنوایان» در این رسانه، مسوولان و ادارات در زمینه‌های مختلف از جمله رایگان‌کردن آزمایشات ژنتیکی، رفع مشکل فاضلاب، اجرای طرح هادی و سایر مشکلات روستا ورود کردند.

بعد از انتشار اولین گزارش خبرگزاری فارس از روستای علی‌آباد کرفتو، رئیس وقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با سفر به آن روستا 100 میلیون تومان برای اجرای طرح هادی آن اختصاص داد، اما متاسفانه به دلیل قرار گرفتن 11 اصله تیر برق، این طرح با پیشرفت 20 تا 30 درصدی باقی مانده و بنیاد مسکن آن را تعطیل کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فارس موتور محرکه رفع مشکلات علی‌آباد

اسفندماه سال گذشته هم به صورت ویژه رفع این مشکل را در دستور کار قرار دادیم که وعده اوایل سال جدید دادند اما به دلایل مختلف از جمله خراب شدن ماشین‌آلات و نبود اعتبار با وقفه‌ای تقریبا دو ماهه مواجه شد.

ساکنین روستای علی‌آباد کرفتو طی تماس‌هایی با این رسانه از پیگیری‌های خبرگزاری فارس در راستای رفع مشکل برق آنها تقدیر کردند.

اسماعیل فیضی دهیار علی‌آباد، خبرگزاری فارس را موتور محرکه رفع مشکلات این روستا دانست و عنوان کرد: همراهی و احساس مسوولیت خبرنگاران این رسانه طی چند سال اخیر بخش زیادی از مشکلات مردم این روستا را که به دلیل معلولیت از شرایط خاصی برخوردار هستند رفع کرده است.

وی افزود: رفع مشکل دفع فاضلاب و رایگان شدن آزمایشات ژنتیک، پیگیری موضوع خانه بهداشت و رفع مشکل آب شرب روستا و جابجایی تیرهای برق که مانع اجرای طرح هادی شده بود، از اقدامات بسیار خوبی است که با پیگیری‌های این خبرگزاری به نتیجه رسیده است.

فیضی در ادامه گفت: منبع آب روستا توسط شرکت آب مورد آزمایش قرار گفت که متاسفانه قابل شرب نیست و اکنون کمبود آب یکی از مشکلات جدی مردمان این روستاست و امیدواریم با همراهی خبرگزاری فارس هرچه زودتر این مشکل هم برطرف شود.

دستور استاندار کردستان برای برطرف‌کردن مشکلات روستا

بخشدار کرفتو دیواندره گفت: بعد از انتشار گزارش فارس، در جلسه‌ای که به دستور استاندار کردستان و با حضور نمایندگان ادارات متولی در راستای رفع مشکلات علی‌آباد در معاونت عمرانی استانداری برگزار شد مشکلات به صورت بند به بند مورد بررسی قرار گرفت و برطرف‌‌شدن آنها مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از پروژه تصفیه‌خانه آب دیواندره، مشکل آب این روستا و ۸۲ روستای دیگر این بخش به همت سپاه حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل آب علی‌آباد در کوتاه‌مدت، از منبع آب مسجد استفادهع خواهد شد که برای اطمینان از سلامت آن مورد آزمایش قرار گرفته است.

بخشدار کرفتو در ادامه عنوان کرد: برای اجرای کامل طرح هادی روستای علی‌آباد هم با بنیاد علوی رایزنی‌های لازم انجام شده است.

وی عنوان کرد: به زودی مشکل آنتن‌دهی موبایل روستا هم مرتفع خواهد شد.

هزینه‌کرد 2.5 میلیارد ریال برای جابجایی تیرهای برق

عبدالله ابراهیمی رئیس اداره توزیع برق سقز هم از رفع مشکل شبکه برق علی‌آباد کرفتو خبر داد و گفت: پروژه رفع حریم شبکه برق این روستا با اصلاح و جانمایی صحیح تیرهای روشنایی آغاز شده و عملیات تبدیل شبکه سیم مسی آن به کابل خودنگهدار نیز طی یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از ساکنین این روستا بدون توجه به حریم شبکه برق اقدام به ساخت و ساز در مجاورت شبکه کرده‌اند که همین موضوع باعث شده تعدادی از تیرهای روشنایی در جای نامناسب و غیرایمن قرار بگیرد.

ابراهیمی یکی دیگر از مشکلات مربوط به حریم شبکه برق در این روستا را بی‌توجهی به حریم شبکه و سهل‌انگاری دهیار و برخی دستگاه‌های مربوطه و عدم استعلام از این مدیریت برای اجرای طرح هادی در روستا عنوان کرد و افزود: در مجموع دو عامل ساخت و سازها و اجرای طرح هادی باعث شد تا ۱۱ اصله تیر برق که در ابتدا جانمایی درستی داشتند، اکنون در مکان نامناسبی قرار بگیرند.

وی افزود: کارشناسان توزیع برق شهرستان سقز با حضور در روستا و بازدیدهای میدانی، اقدام به تعیین مکان جدید برای انتقال و جابجایی تیرهای روشنایی برق کرده‌اند و در همین راستا از مجموع ۵۳ روشنایی معابر موجود در روستا ۱۱ تیر رفع حریم شده و در مکان مناسب جانمایی شده و ۲ تیر دیگر نیز تعویض شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرا و اتمام این طرح را بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح ۴۵۰ متر از شبکه فشار ضعیف موجود در روستای علی‌آباد رفع حریم شده است.

ابراهیمی یادآور شد: بر اساس بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و همچنین ماده ۵۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده عملیات ایجاد، اصلاح و تامین روشنایی معابر سطح شهر و روستاهای کشور از محل سه درصد عوارضی پرداختی به شهرداری‌ها واگذار شده است اما این شرکت در راستای کمک به تامین روشنایی سطح معابر، علی رغم هزینه‌های بالای احداث و تامین برق پایه‌های روشنایی در این راستا گام برداشته است.

رئیس اداره توزیع برق سقز ادامه داد: ضروری است دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با توجه به دریافت اعتبار سه درصدی از عوارض مربوط به روشنایی معابر ما را در تدوام توسعه، اصلاح و تامین روشنایی معابر سطح شهر و روستاها یاری کنند.

گفتنی است؛ خبرگزاری فارس تا رفع مشکلات کامل علی‌آباد، همچنان این سوژه گزارشی را پیگیری می‌کند و اطلاع‌رسانی لازم در مورد اقدامات انجام گرفته دستگاه‌های متولی و یا کم‌کاری‌ها را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: روستای ناشنوایان دیواندره روستای علی آباد جابجایی تیرهای اجرای طرح هادی خبرگزاری فارس روشنایی معابر رفع مشکلات حریم شبکه رفع مشکل شبکه برق مشکل آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر

روستای تاج آباد کهنه از توابع شهرستان رفسنجان استان کرمان واقع شده است. این روستا یکی از روستا‌های قدیمی و به جا مانده از دوران صفوی است، اما با حفاری‌هایی که در این روستا انجام شده گاهی به دوران پیش از اسلام نیز اشاره می‌کنند.

در این روستا قلعه تاریخی وجود دارد که اکنون تبدیل به خرابه و محل تجمع حیوانات و گاهی معتادان متجاهر شده است. تصمیماتی به جهت بازسازی و نگهداری این قلعه گرفته شد، اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از این موضوع ابراز نارضایتی کرد و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

منبع: اکبرزاده - کرمان

بیشتر بخوانید:

وقتی بازسازی قنات روستای زازرم علیا به فراموشی سپرده شد + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • اجرای طرح هادی در ۵۱ روستای میاندوآب