Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-امیر «عباسی» گفت: 40 مورد ویژه‌برنامه محوری برای چهلمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز نشست خبری به‌مناسبت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: رسانه‌ها در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تبیین اهداف و اولویت‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی مسئولیت خطیری برعهده دارند و امیدواریم یاری‌گر ما در این موضوع مهم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: در عملیات بیت المقدس با اینکه دشمن از تجهیزات مدرن روز برخوردار بود ولی ما موفق شدیم در این عملیات مهم و راهبردی پیروز شویم و ضمن آزادسازی خرمشهر و هویزه، 19 هزار اسیر و مقادیر زیادی ادوات مختلف نظامی از دشمن بگیریم که در طول تاریخ دفاع مقدس بی‌نظیر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: تیپ 31 عاشورا نیز به فرماندهی «امین شریعتی» و شهید «علی تجلایی» از آذربایجان شرقی در این عملیات حضور داشتند؛ 194 شهید در این عملیات از استان داشتیم که 54 تن از آنان از تبریز و الباقی از سایر شهرستان‌های استان بودند.

وی تاکید کرد: ایمان و توکل به خدا، وحدت بین نیروهای مسلح، اتفاق نظر برای پیروزی، روحیه مقاومت، ایثارگری، شهادت طلبی و شعار «ما می‌توانیم» از دلایل مهم موفقیت رزمندگان اسلامی در این عملیات بزرگ بود.

امیر «عباسی» درباره برنامه‌های گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در استان گفت: تعداد 40 ویژه برنامه محوری برای چهلمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در استان برگزار می‌شود که دستورالعمل اجرایی این برنامه‌ها به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ارسال شده است.

وی افزود: توجه به کودکان، نوجوانان و جوانان از رئوس مهم برنامه‌های این ایام است که با توجه به هجمه‌های سنگین دشمنان علیه این قشر، از اهمیت خاصی برخوردار است.

امیر «عباسی» ادامه داد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در استان، عطرافشانی مزار شهدا، اختتامیه همایش جلوه‌های جهادی شهیدان باکری و سلیمانی در مدیریت شهری، همایش تجلیل از فاتحان و مدافعان خرمشهر با حضور خانواده‌های شهدا، شب خاطره، نمایشگاه عکس، رونمایی از کتاب «لاله‌های سرخ ایدم»، دیدار فرماندهان دوران دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و ... از جمله برنامه‌های گرامیداشت سالروز این حماسه شکوهمند است.

گفتنی است خرمشهر پس از 576 روز اشغال توسط نیروهای ارتش عراق در سوم خرداد سال 1361 با حمله رزمندگان اسلام از دشمن متجاوز بعث بازپس گرفته شد.

در جریان آزادسازی خرمشهر حدود 16 هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند، همچنین 19 هزار نفر نیروی عراقی به اسارت درآمدند. پس از آزادی خرمشهر رزمندگان اسلام در اولین اقدام در مسجد جامع خرمشهر نماز شکر به جا آوردند و با انتشار خبر این پیروزی در سطح کشور موجی از شادی و سرور سراسر ایران را فراگرفت.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حفظ آثار حماسه آزادسازی خرمشهر آذربایجان شرقی سالروز حماسه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ مجموعه کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس که تا کنون دو جلد از آن به چاپ رسیده عملیات بیت المقدس و رمضان را روایت کرده است.
از تاسیس سپاه پاسداران در اهواز تا عملیات مختلف و ورود به خاک عراق موضوعاتی است که دراین کتاب به آن پرداخته شده است.
جلد اول این کتاب به خاطرات دوران کودکی تا خرداد ۶۱ و جلد دوم کتاب از تیرماه ۶۱ تا اسفنده سال ۶۴ را روایت می‌کند.
خاطرات سال‌های پایانی جنگ به روایت احمد غلامپور در جلد سوم آن منتشر می‌شود

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • از عملیات بیت المقدس تا فتح خرمشهر
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت