Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید صمد منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد ۵ شهرک گلخانه ای با مساحتی بیش از ۱۴۰ هکتار در دست اجراست.

وی بیان کرد: این تعداد مجتمع شامل ماهور باشت گچساران به مساحت ۲۸ هکتار، فدک سرابیز باشت ۳۴ هکتار، مجتمع گلخانه ای ناصرآباد گچساران ۲۴ هکتار، دشت مازه کهگیلویه ۳۴ هکتار و مجتمع گلخانه ای بهمئی۱۹ هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این تعداد مجتمع گلخانه ای در استان هزینه شده است، تصریح کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۷۵ درصد است.

منصوری عنوان کرد: افزون بر 190 میلیارد ریال برای تکمیل پنج مجتمع گلخانه ای در شهرک های کشاورزی استان نیاز است،

 وی گفت: بزودی عملیات اجرایی سه شهرک گلخانه ای به مساحت ۶۰ هکتار در استان اجرا خواهد شد.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به ازای هر هکتار از این گلخانه ها برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

منصوری بیان کرد: مجتمع گلخانه ای فدک ۳۴ هکتار مساحت دارد که بیش از ۲۵ هکتار آن تاکنون به متقاضیان واگذار شده، در حال حاضر این بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۴۰ میلیارد ریال برای فراهم کردن زیر ساخت های آن تاکنون هزینه شده است.

وی افزود: مساحت مجتمع گلخانه ای بهمئی بیش ۱۹ هکتار بوده این طرح به متقاضیان واگذار شده است. 

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای زیر ساخت های این طرح کشاورزی از سوی شرکت شهرک های کشاورزی ۲۵ میلیارد ریال هزینه شد.

منصوری اضافه کرد: مجتمع گلخانه ای ماهور باشت هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، که زیر سازی ۱۶ هکتار آن در دست اقدام بوده که بزودی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش منابع آبی ضروری است از منابع آبی و خاکی استفاده بهینه شود.

منصوری افزود: انتقال کشت سبزی و صیفی جات از فضای باز به فضای بسته( گلخانه ها) یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در راستای استفاده بهتر از منابع آبی و افزایش تولید در واحد سطح است.

وی عنوان کرد: تاکنون در این مجتمع ها کارهای زیرساختی از جمله تأمین شبکه گاز و داخلی برق، آب و فنس کشی مجتمع، احداث ساختمان نگهبانی و زیرسازی انجام شده است.

منصوری تصریح کرد: با تکمیل و راه اندازی این تعداد شهرک های گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد برای یک هزار نفر اشتغالزایی پایدار ایجاد می شود.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اولویت واگذاری این واحدها تولیدی با افراد فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و افراد بومی ساکن در منطقه است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد اعتبار مجتمع گلخانه ای میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری، تولید گیاهان و محصولات گلخانه‌ای مانند نشا‌های جالیزی، سبزیجات، صیفی‌جات و گل‌های زینتی در شهرستان تایباد ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: امسال بیش از ۳۰ میلیون نشای صیفی و سبزی، بیش از یک میلیون انواع گل‌های تزئینی و زینتی و همچنین ۴۰۰ تن سبزیجات برگی و صیفی‌جات در گلخانه‌های تایباد تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: در این شهرستان مرزی ۶۸ گلخانه در مجموع به مساحت ۸ هکتار فعالیت می‌کنند که ۳۰ واحد در بخش مرکزی و ۳۸ واحد در بخش میان‌ولایت واقع شده اند.

اعتضادی بیان کرد: در سال جاری ۴ گلخانه جدید نیز راه اندازی شده است که در مجموع ۷ هزار متر مربع به فضای گلخانه‌ای این شهرستان افزوده شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: عمده کشت گلخانه‌ها در بستر خاک می‌باشد و نیز یک گلخانه هیدروپونیک یا آب‌کشت به مساحت ۶ هزار متر مربع در حال راه اندازی است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: صدور آسان پروانه تاسیس گلخانه، ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران، معرفی متقاضیان به ادارات گاز و برق برای اخذ انشعابات، صدور مجوز تغییر کاربری زمین، اجرای برنامه مدیریت تلفیقی آفات و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی تایباد جهت رونق کشت گلخانه‌ای هستند.

اعتضادی افزود: استفاده از آب باران، توسعه فضای گلخانه با بکارگیری سازه‌های با ارتفاع بالا، تولید محصول سالم با مواد غیرشیمیایی و افزایش ضریب مکانیزاسیون از مهترین روش‌های نوین بکاررفته در گلخانه‌های شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم شهرستان تایباد و مشکلات ناشی از بحران آب، افزایش تولید محصول نسبت به هر لیتر آب مصرفی، افزایش درآمد گلخانه‌دار و افزایش تعداد گلخانه‌ها در این منطقه ضروری می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • (ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم