Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: ۲۱۷ میلیارد تومان از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکتون توسط خیرین به توسعه و رونق بخش های بهداشت و درمان این استان کمک شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدمهدی مجذوبی در آیین نکوداشت خیرین سلامت استان همدان، اظهار داشت: این کمک ها شامل ۲۱۱ میلیارد تومان در قالب تفاهم نامه حوزه عمرانی، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات سرمایه ای، ۶۸۰ میلیون تومان تجهیزات مصرفی و ۸۶۰ میلیون تومان کمک های مومنانه در قالب بسته معیشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از ۱۰۰ طرح عمرانی کوچک و بزرگ در حوزه بهداشت و سلامت استان همدان با مشارکت خیرین احداث شده و یا در حال اجراست که این نشان دهنده نقش موثر این قشر فرهیخته در توسعه زیرساخت های بهداشتی و خدمت رسانی به مردم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در حوزه سلامت نیازها برای خدمت رسانی بهینه به مردم شامل فضاهای فیزیکی شامل بیمارستان، مرکز بهداشتی و درمانی، خانه بهداشت و پایگاه سلامت یا تامین تجهیزات پزشکی مصرفی و غیر مصرفی است که باید در این زمینه با حمایت دولت و همراهی خیرین زیرساخت ها ایجاد و توسعه داده شود.

مجذوبی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین بخش های مغفول مانده کشور، ورود خیرین به حوزه پژوهش و تحقیقات است، اظهار داشت: مراکز علمی و دانشگاهی بیش از سایر بخش ها از نامگذاری سال با عنوان تولید دانش بنیان خرسند شدند چرا که این پیام نوروزی فرصتی شد دانشگاه ها بتوانند نسبت به احیای مراکز رشد و دانش بنیان اقدام کرده و برای سرمایه های داخلی و استعدادهای باهوش فرصت رشد مهیا شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار و ۴۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی استان مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و ۶۰۰ نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی و ۷۰۰ نیز تبعه خارجی هستند.

به گفته مجذوبی، در حوزه دانشجویی، پیش بینی خوابگاه و پاویون در اولویت کارهای عمرانی و اجرایی داشنگاه است که هم اینک در حال اجرای طرح هایی در زمینه احداث خوابگاه متاهلی و پاویون هستیم به نحوی که با بهره داری طرح های خوابگاهی در حال احداث، استان در زمینه خوابگاه متاهلی پیشتاز کشور خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تصریح کرد: اجرای ۲ طرح شامل دایر کردن مرکزی برای عمل های جراحی مختص بانوان در بیمارستان فاطمیه با کادر پزشکی خانم(تمامی کارد درمانی و خدماتی خانم هستند) و همچنین مرکز خدمات درمانی جامع سالمندان به صورت ویژه دنبال می شود.

مجذئبی افزود: درحال حاضر ۱۰ درصد جمعیت کشور پیر شده که در صورت پیش بینی نکردن برنامه های پیشگیرانه تا سال ۱۴۲۰ ، حدود ۲۲ درصد جمعیت کشور پیر می شود و در بحث سلامت سالمندان باید مرکز خدمات درمانی جامع سالمندان مبتنی بر چند تخصص از جمله توانبخشی و روان پزشکی و دیگر رشته ها راه اندازی شود.

به گفته وی، ۹۰۰ خیر سلامت با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان همدان همکاری دارند که برخی با بخشش مال و برخی نیز با اهدای جان نسبت به سامان دادن کارها تلاش می کنند.

انتهای پیام

حسین بحیرایی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همدان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران