Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: برای احداث شهرک صنعتی فارسان ۲ نقطه به همراه فرماندار و مالکان زمین‌ها در حال پیگیری است اما از آنجایی که این اراضی مستثنیات هستند و برای احداث شهرک در این محل رضایت صاحبان آن‌ها لازم است در حال مذاکره با مالکان هستیم.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هر ۲ زمین پیش‌بینی شده از لحاظ موقعیت جغرافیایی، آب و زمین امکان استقرار شهرک صنعتی را دارند، افزود: یکی از زمین‌های مورد نظر اطراف گوجان به مساحت ۲۰ هکتار و دیگری در اطراف فارسان با مساحت ۴۵ هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط تحویل زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان

وی ادامه داد: نحوه تحویل زمین در سال جاری به شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب بیشتری گرفته و این شرکت‌ها به صورت ویژه با تسهیلات بالاتر و با شرایط پرداخت ۱۰ درصد نقد و اقساط ۴ الی ۵ ساله و افراد عادی به صورت نقد و اقساط می‌توانند از زمین‌ها برای احداث شرکت خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: اشتغال‌زایی در این شهرک بستگی به نوع طرح‌هایی که در آن مطرح می‌شود دارد اما اگر شهرک افتتاح شود برای ۲ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

لزوم رعایت الگوهای زیست‌محیطی در احداث شهرک صنعتی جدید

فلاح اظهار داشت: از آنجایی که این شهرک صنعتی نزدیک به شهر است باید الگوهای زیست‌محیطی در آن رعایت شود لذا رشته‌هایی مانند صنایع غذایی، صنایع سلولوزی و صنایع نساجی از طرح‌هایی هستند که در این شهرک صنعتی استقبال خواهد شد.

وی ادامه داد: به محض اتمام واگذاری زمین‌ها ظرف یک سال زیرساخت‌های لازم با یک میلیارد تومان اعتبار ایجاد می‌شود.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان در پایان از دستگاه‌های اجرایی برای انجام سریعتر استعلامات و مراحل اداری درخواست کمک کرد و گفت: از آنجایی که فارسان برای احداث شهرک صنعتی متقاضیان زیادی دارد و با احداث این صنعت مشکل اشتغال جوانان زیادی حل می‌شود لذا می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی برای احداث هر چه زودتر این مجتمع همکاری‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرک صنعتی فارسان اشتغالزایی تسهیلات احداث شهرک صنعتی برای احداث زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۶۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدصادق خیاطیان به همراه جمعی از مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی، صبح امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن نشست با اعضای هیئت مدیره شهرک صنعتی هشتگرد، از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک بازدید کرد.  

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، در گفتگو با مدیران عامل و مسئولان این شرکت‌های دانش‌بنیان، دستورات لازم جهت رسیدگی به مشکلات و پیگیری درخواست‌های این شرکت‌ها را صادر کرد.  

شهرک صنعتی هشتگرد با وسعتی بالغ بر ۲۵۰ هکتار، در فاصله ۹۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

 دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی صبح امروز از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و دستاورد‌های این شرکت‌ها قرار گرفت.

خیاطیان با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحد‌های صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاورد‌های بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحد‌های صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: شرکت دانش‌بنیان الکترونیک افزار آزما که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتور‌های دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشور‌های مختلفی صادر کرده است.  

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان همراه پوشش نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴)  باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

خیاطیان در پایان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیاز‌های اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود