Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@22:54:39 GMT

پهپاد جدید ترکیه در جمهوری آذزبایجان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۶۲۶۵

پهپاد جدید ترکیه در جمهوری آذزبایجان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز گذشته (شنبه) پهپاد بیرقدار ترکیه مسافت ۲۰۰۰کیلومتر را طی کرده و در آذربایجان فرود آمد؛ این اولین پرواز در نوع خود در تاریخ سازمان هوانوردی این کشور است.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، پهپاد تهاجمی «بیرقدار آکینجی» که با قابلیت‌های بومی ترکیه ساخته شده، نزدیک به ۲۰۰۰ کیلومتر را طی کرده و با موفقیت در باکو پایتخت آذربایجان فرود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط شرکت توسعه‌دهنده صنایع هوایی «بایکار»، دو فروند پهپاد تهاجمی بیرقدار آکینجی برای شرکت در فعالیت‌های جشنواره فناوری هوانوردی و فضایی «تکنوفست» که قرار است از ۲۶ تا ۲۹ می برگزار شود، وارد آذربایجان شوند.

پهپاد اول صبح روز شنبه از منطقه «چوروم» ترکیه برخاست و با عبور از حریم هوایی گرجستان ظرف مدت ۵ ساعت به باکو رسید. سپس پهپاد دوم ظهر به پرواز درآمد و همان مسیر را حدود ۲۰۰۰کیلومتر طی کرد.

دو پهپاد تهاجمی بیرقدار آکینجی با موفقیت پرواز خود را به پایان رسانده و در فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف باکو فرود آمدند؛ این به مثابه یک دستاورد جدید برای صنعت دفاعی ترکیه بود.

این اولین پرواز در نوع و در تاریخ بخش هوانوردی ترکیه است که چند هفته بعد از رکوردی که این پهپاد تُرکی از نظر ارتفاع  [با پرواز در ارتفاع ۴۰هزار و ۱۰۰پایی] به ثبت رساند، انجام شده است.

شرکت صنایع هوایی بایکار ترکیه به دنبال صادرات این پهپاد تهاجمی به ۳ کشور (که هنوز نامی از آن‌ها فاش نشده) است که قرارداد فروش را نیز امضا کرده است. گفته می‌شود گفت‌وگو با سایر کشورها با هدف گسترش دامنه صادرات این نوع پهپاد تهاجمی توسط آنکارا ادامه دارد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: پهپاد تهاجمی بیرقدار آکینجی پهپاد تهاجمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۶۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان

آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال تصمیم دولت ارمنستان به واگذاری چهار روستا به جمهوری آذربایجان، رسانه‌ها روز پنجشنبه از ناآرامی‌ها در پایتخت این کشور خبر دادند.

 به گزارش منابع خبری، خیابان «چارنتس» در شهر ایروان، پایتخت ارمنستان بسته است. استادان دانشگاه دولتی ایروان به تظاهرات اعتراضی علیه تسلیم روستا‌های ارامنستان در «تاووش» پیوستند. پلیس تاکنون ۱۷ معترض را بازداشت کرده است.

این جاده به طور متناوب توسط معترضان بسته شده و توسط پلیس بازگشایی شده است.

منابع خبری از ادامه اعتراضات متعدد در سراسر ارمنستان در اعتراض واگذاری این با باکو خبر داده‌اند. 

بر اساس این گزارش، در مقابل ساختمان نخست وزیری ارمنستان در ایروان تظاهراتی جریان دارد.

پیش از این نیز دولت ارمنستان از قصد خود برای بازگرداندن این روستا‌ها خبر داده بود؛ در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته نیز «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در دیدار با اهالی روستا‌های مرزی منطقه تاووش اعلام کرد که قرار است ۴ روستای مرزی از این منطقه را به باکو واگذار کند.

پاشینیان به اهالی ارمنی این روستا‌ها گفته بود که اگر ایروان این کار را نکند، به معنای آغاز جنگ دیگر است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه