Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظرسنجی جدید واشنگتن پست- موسسه آیپسوس نشان داد که ۷۵ درصد از سیاه پوستان آمریکایی نگران آن هستند که به دلیل نژاد خود مورد حمله فیزیکی قرار بگیرند.

به گزارش ایران اکونومیست، تارنمای هیل نوشت: این نظرسنجی نشان داد سه چهارم از سیاه پوستان آمریکایی می گویند نگران آن هستند که خودشان یا نزدیکانشان، به دلیل نژاد سیاه داشتن مورد تعرض فیزیکی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این نظرسنجی یک هفته بعد از تیراندازی مرگبار درمنطقه سیاه پوست نشین بوفالو در نیویورک منتشر شده است.

این نتایج که روز شنبه منتشر شده نشان می دهد که ۷۰ درصد آمریکایی های سیاه پوست بر این باورند که نیمی و یا حتی بیشتر از نیمی از آمریکایی های سفید پوست دارای باورهای برتری طلبانه هستند. تنها ۱۹ درصد از آنها بر این باورند که تعداد آمریکایی های سفید پوست با چنین باورهایی  کمتر از نیمی است.

دو سوم شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند برتری طلبان سفیدپوست امروز نسبت به پنج سال گذشته مشکل بزرگتری محسوب می شوند. در مقایسه ۲۸ درصد گفتند  که هیچ تغییری در میزان مشکل افرینی  حامیان چنین باوری حاصل نشده و تنها ۵ درصد باورهای برتری طلبانه را کمتر از پنج سال پیش ارزیابی کردند.

از شرکت کنندگان همچنین درباره احساسات آنها بعداز تیراندازی در شهر بوفالو سوال شد ؛ حمله ای که در آن فرد مظنون که سفید پوست بود ۱۰ نفر را به کشتن داد و سه نفر دیگر را مجروح کرد. در این حادثه یازده نفر از ۱۳ نفر قربانی سیاه پوست بودند و فرد مظنون ظاهرا از «نظریه نژادپرستانه جایگزین بزرگ» حمایت می کرد.

۷۰ درصد از پاسخ دهندگان به این پرسش گفتند که این تیراندازی آنها را غمگین کرد در حالی ۶۲ درصد گفتند از این حادثه خشمگین هستند. بیش از نیمی از آنها گفتند احساس نگرانی می کنند و ۳۴ درصد گفتند ترسیده اند. همچنین ۲۱ درصد اظهار داشتند که این تیراندازی آنها را شوکه کرده و ۷ درصد از آن ابراز تعجب کردند.

نظرسنجی واشنگتن پست-آیپسوس بین ۱۸ تا ۲۰ ماه مه (۳۰-۲۸ اردیبهشت) با شرکت ۸۰۶ سیاه پوست آمریکایی و با ظرسیب خطای مثبت و منفی ۴.۵ درصد انجام شده است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جامعه سیاه پوستان آمریکا ، نژادپرستی ، نظرسنجی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جامعه سیاه پوستان آمریکا نژادپرستی نظرسنجی سیاه پوستان سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!

نتایج رصد و نظرسنجی های مختلف درباره میزان رویکرد مردم به سریال های نوروزی هشدار نگران کننده ای را به صدا درآورده است.   به گزارش خبرآنلاین، براساس این نظرسنجی سریال زیرخاکی ۱۹/۸۶ درصد مخاطب داشته و سریال رستگاری تنها موفق به جذب ۷/۳۴ درصد از مخاطبان صدا و سیما شده است. سریال هفت سر اژدها نیز ۱۸/۱۶ درصد مخاطب داشته است! نکته مهم و قابل تامل در این نظرسنجی این است که ۵۴/۶۴ درصد مردم اصلا این ۳ سریال را ندیده اند.   به عبارت دیگر، صداوسیما علی رغم تدارک ویژه و پرهزینه شب عید و ماه مبارک، هنوز نتوانسته مخاطبان گذشته خود را پیدا کند. این ارقام نشان می دهد که صداوسیما همچنان دچار ریزش مخاطب بوده و طرح های تحول مدیران این سازمان نیز موفقیتی در پی نداشته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان