Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:36:17 GMT

قاچاق سوخت در مرزهای اردبیل باید به حداقل برسد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۶۷۰۲

قاچاق سوخت در مرزهای اردبیل باید به حداقل برسد

به گزارش خبرنگار مهر، علی مجتهدی نیا صبح یکشنبه در جلسه بررسی و احصای مشکلات قاچاق کالا و ارز شهرستان بیله سوار اظهار کرد: کشور در معرض جراحی بزرگ اقتصادی قرار گرفته و بر همه مسئولان نظام واجب است تا با همدلی و همراهی زمینه‌های سوءاستفاده معاندین از این فضای کشور را از بین ببرند.

وی با اشاره به اینکه کالاهای اساسی به قدر کافی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی شبکه‌های خارجی از صف‌های متعدد مردم به نفع خود برداشت کرده و درصدد وارونه جلوه دادن وضعیت اقتصادی ایران هستند که این اقدام آنان نیز باید با اقدام هوشمندانه مسئولان در نطفه خفه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل با تاکید بر نظارت بر خروج کالاهای اساسی از استان گفت: مرزهای استان باید به طور دقیق تحت پوشش و نظارت باشد تا کمترین موارد قاچاق را از این مرزها شاهد نباشیم.

مجتهدی نیا نظارت بر مرزها را وظیفه فرمانداران و مرزبانی اعلام کرد و افزود: در کنار تجهیزات فیزیکی باید رصد و پایش الکترونیکی در مرزها مانع از قاچاق و عوارض ناشی از آن شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های کاشف و ضابطین طبق ماده ۳۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید تمامی کالاها مکشوفه را به جز کالاهای تبصره ۲ ماده ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به انبار سازمان اموال تملیکی واقع در شهرستان بیله سوار که با اهتمام ویژه و کوشش وافر فرماندار شهرستان تهیه شده است، تحویل دهند.

مجتهدی نیا با اشاره به رصد مشکلات زیرساخت اینترنتی پلیس امنیت اقتصادی مستقر در گمرک بیله سوار تصریح کرد: مسئولان گمرک بیله سوار با هماهنگی و همکاری پایانه مرزی در راستای حل مشکلات این حوزه قول مساعد داده اند.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل همچنین به جلوگیری از خروج کالاهای اساسی از جمله آرد، نان، روغن، گندم و … اشاره و افزود: نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی با توجه به شرایط حاکم بر منطقه باید با جدیت موضوع را رصد و کنترل کنند.

مجتهدی نیا جلوگیری از قاچاق سوخت از مرزها را نیز یادآور شد و بیان کرد: دست اندر کاران امر باید اقدامات لازم را در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت انجام دهند.

کد خبر 5495937

منبع: مهر

کلیدواژه: قاچاق کالا قاچاق کالاو ارز اردبیل مبارزه با قاچاق کالا مرز بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه احتکار آلودگی هوا گرد و غبار ویروس کرونا گرد و خاک آمار کرونا خراسان رضوی هدفمندی یارانه ها سیدابراهیم رئیسی مشهد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیله سوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در یک ماه گذشته ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل جابه‌جا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کلیم اله وثوقی در بازدید از شرکت‌های حمل‌ونقل کالا در شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: در یک ماه گذشته ۵ هزار و۷۲۱ برگ بارنامه نیز در این استان صادر شده است.

وی عمده کالاهای جابه‌جا شده را سیمان فله‌ای و کیسه‌ای، انواع بنزین، آب معدنی، سیب زمینی، مصالح ساختمانی، شمش آهن، گندم و گازوئیل برشمرد و افزود: روند جابه‌جایی کالا در این استان بدون هیچ مشکل و به‌صورت عادی ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: در یک ماه گذشته ۱۳۹ هزار تن کالا از شهرستان اردبیل ،۷ هزار تن کالا از شهرستان پارس آباد ،۷۹ هزار تن کالا از شهرستان نمین، ۸ هزار تن کالا از شهرستان بیله سوار ،۸ هزار تن کالا از شهرستان مشگین‌شهر ،۳ هزار تن کالا از شهرستان گرمی ،۷ هزار تن کالا از شهرستان خلخال و ۱ هزار تن کالا از شهرستان اصلاندوز جابه‌جا شده است.

وثوقی در مدت یاد شده افزایش ۱۸ درصدی صدور بارنامه در شهرستان پارس آباد را یادآور شد و اظهار داشت: در مدت مشابه سال قبل ۶۵۹ برگ بارنامه در این شهرستان صادرشده بود که در یک ماهه گذشته این رقم ۷۸۲ برگ بارنامه است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل فعالیت ۹۰ شرکت حمل‌ونقل کالا را در استان اردبیل یادآور شد و افزود :۱۳ هزار و۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل‌ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم استان اردبیل هستند.

وثوقی گفت: از مردم و صاحبان کالا خواستاریم هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.

کد خبر 747621

دیگر خبرها

  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • خودروی ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • خودرو ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل