Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند در نشست «کوآد» به میزبانی توکیو از راه اندازی سیستم ردیابی دریایی برای رصد ماهیگیری غیرقانونی چینی ها در منطقه هند-اقیانوسیه خبر دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از خبرگزاری «رویترز» یک مقام رسمی آمریکا در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز از طرح دریایی ابتکاری که از سوی کشورهای عضو کوآد در اجلاس توکیو مطرح شده است خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این طرح با استفاده از تکنولوژی ماهواره ای سیستم ردیابی برای ماهیگیری غیرقانونی در اقیانوس هند و آرام تعبیه می شود که به مراکز نظارتی در سنگاپور و هند متصل می شود. 

براین اساس این سیستم ردیابی دریایی به این کشورها امکان می دهد تمامی ماهیگیری های غیرقانونی حتی در مواقعی که قایق های ماهیگیری فرستنده هایشان را قطع کنند نیز رصد شود.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در سفر ژاپن با  دیگر اعضای عضو کوآد یعنی ژاپن، استرالیا و هند حول محور افزایش همکاری ها برای مقابله با افزایش ادعاهای چین و نفوذش در منطقه دیدار کرد. 

«کرت کمپبل» هماهنگ کننده امور آمریکا-هند اقیانوسیه اوایل ماه جاری اعلام کرد آمریکا به زودی برنامه هایش را جهت مقابله با ماهیگیری غیرقانونی در منطقه ارائه می کند. 

بسیاری از کشورهای منطقه هند- اقیانوسیه با کشتی های ماهیگیری زیاد چین برخورد و تنش دارند و معتقدند کشتی های چینی اغلب از قوانین منطقه های اقتصادی انحصاری تخطی می کنند و موجب آسیب محیط زیست و به بار آوردن خسارت در این منطقه می شوند. 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اقیانوسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اقیانوسیه ماهیگیری غیرقانونی سیستم ردیابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، چین امروز دوشنبه بحث انتقام‌جویی از آمریکا بابت قانونی کردن مصوبه‌ای را پیش کشید که به تقویت توان نظامی تایوان منجر می‌شود و به دنبال سلب مالکیت صاحب چینی شبکه اجتماعی تیک‌تاک است.

چهارشنبه گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، مصوبه بسته کمک‌های نظامی جدید کنگره را امضا کرد که بخش قابل‌توجهی از آن به اوکراین و رژیم صهیونیستی اختصاص داده‌ شده است.

هم‌زمان، وی لایحه جداگانه‌ای را هم امضا کرد که ضمیمه این مصوبه بود و شامل لغو مجوز تیک‌تاک در آمریکا در صورت امتناع مالک چینی از واگذاری حق مالکیت ظرف مدت ۹ ماه تا یک سال می‌شود.

در همین ارتباط، «لین جیان» (Lin Jian) سخنگوی وزارت خارجه چین، آمریکا را از اجرای بخش‌های منفی این مصوبه که به چین مربوط است، بر حذر داشت.

وی دراین‌باره گفت: اگر آمریکا در ادامه دادن به این مسیر سرسختی به خرج دهد، چین هم گام‌های قاطعانه و قدرتمندی را در راستای دفاع از امنیت و توسعه منافعش بر خواهد داشت.

 آمریکا به‌رغم عدم برخورداری از روابط دیپلماتیک با تایپه، اصلی‌ترین حامی نظامی تایوان است- جزیره‌ای خودمختار که پکن حق مالکیتش را خط قرمز خود می‌داند و بار‌ها به واشینگتن درباره تحریک جریان‌های جدایی‌طلب آن هشدار داده است.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • هوش مصنوعی چینی متن را به ویدئو تبدیل می‌کند
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم