Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@13:08:19 GMT

سلام معنادار بایدن به کیم جونگ اون از کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۶۹۲۴

سلام معنادار بایدن به کیم جونگ اون از کره جنوبی

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سئول پیش از سفر به ژاپن در اولین سفر خود به آسیا به عنوان رئیس جمهور آمریکا پیام ساده‌ای به کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی با این مضمون ارسال کرد: سلام ...تمام.

به گزارش رویترز، بایدن در آخرین روز سفر خود به کره جنوبی و در واکنش به تحرکات موشکی بی سابقه کره شمالی در 5 سال اخیر به خبرنگاران گفت که نگران آزمایشات هسته‌ای کره شمالی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخ بایدن به کیم جونگ اون بیانگر رویکرد خوددارانه آمریکا برای تنش حل نشده در شبه جزیره کره است؛ رویکردی که کاملا متفاوت با عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا است. تنها کافی است به تنش های لفظی، مذاکرات رودر رو، نامه های عاشقانه و توجه رسانه ها به شبه جزیره کره در دوره ریاست جمهوری ترامپ دقت کرد.

کره شمالی پس از ناامیدی به وعده های ترامپ برای حل اختلافات به این نتیجه رسید که تنها اهرم فشار این کشور در برابر آمریکا ادامه تلاش برای پیشرفت هسته‌ای و تقویت هرچه بیشتر زرادخانه‌های این کشور به عنوان یک قدرت بازدارنده است. اتفاقی که در ظاهر هنوز نگرانی بایدن را به همراه نداشته است. در همین رابطه بایدن تاکید کرده "ما برای مواجهه با هر اقدامی از سوی کره شمالی آماده‌ایم."

روز گذشته بایدن و همتای کره جنوبی وی با آماده سازی مقدمات برای انجام رزمایش های نظامی بزرگتر و استقرار تسلیحات آمریکایی هسته‌ای در منطقه در برابر آزمایشات پیونگ یانگ توافق کردند.

منبع: تسنیم

 

منبع: فردا

کلیدواژه: کره جنوبی بایدن کیم جونگ اون کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی