Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@22:56:21 GMT

بیماری آبله میمون چه‌قدر قدرت انتقال دارد؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۷۱۰۶

بیماری آبله میمون چه‌قدر قدرت انتقال دارد؟

بیماری «آبله میمون» که به‌تازگی شیوع پیدا کرده است، براساس نظر کارشناسان احتمال سرایت کمی دارد؛ اما همچنان لازم است که افراد اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، درحال‌حاضر ۸۰ مورد ابتلاء به بیماری «آبله میمون» در ۱۲ کشور جهان مشاهده شده است؛ البته تحقیقات در مورد ۵۰ مورد دیگر مظنون به این بیماری در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده که احتمال دارد موارد بیشتری در بعضی از کشورها گزارش شود؛ ۹ کشور اروپایی و آمریکا، کانادا و استرالیا از جمله این کشورها هستند.

تاکنون نظام سلامت و بهداشت کشورهای بریتانیا، اسپانیا، پرتغال، آلمان، بلژیک، فرانسه، هلند، ایتالیا و سوئد مواردی از ابتلاء به بیماری آبله میمون را تأیید کرده‌اند. سرویس خدمات ملی بهداشت و درمان بریتانیا اعلام کرده که آبله میمون یک عفونت ویروسی نادر بوده که معمولاً خفیف است و اکثر افراد در عرض چند هفته بهبود پیدا می‌کنند. بر همین اساس ویروس عامل این بیماری به راحتی بین مردم منتقل نمی‌شود و خطر آن برای عموم مردم کم است.

به گفته محققان، در گذشته تعداد موارد محدودی از این بیماری در نقاط مختلف جهان از جمله بریتانیا مشاهده شده بود، اما همه این موارد افرادی بودند که به مناطق دورافتاده کشورهای مرکز و غرب آفریقا سفر کرده بودند؛ برای نخستین بار این ویروس در بدن افرادی یافت شده که هیچ ارتباطی با کشورهای غرب و مرکز آفریقا نداشته‌اند؛ هنوز مشخص نشده است که این افراد چگونه مبتلا شده‌اند.

کد خبر 576760

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آبله میمونی آبله میمون علائم آبله میمون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آبله میمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بازگشت مجموعه طلای پادشاهی آسانته به غنا پس از ۱۵۰ سال

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

مجموعه طلایی پادشاهی آسانته برای اولین بار پس از ۱۵۰ سال در غنا به نمایش گذاشته شد.

به گزارش فرارو، این مجموعه ارزشمند در زمانی که غنا مستعمره بریتانیا بود، به غارت رفت و به بریتانیا برده شد. این مجموعه طلایی در قرن ۱۹ توسط بریتانیایی‌ها به سرقت برده شد. سپس به بریتانیا انتقال داده شد. 

در این مجموعه ۴۲ قطعه موجود است که هم اکنون در کاخ مان‌هیا در شهر کوماسی به نمایش گذاشته شده است.

بخش اعظم این مجموعه، غنیمت‌های جنگی است که بریتانیا در جنگ علیه پادشاهی آسانته به دست آورده است.

اوتومفو اوسی توتو پادشاه آسانته گفت: همه اقلامی که در سال ۱۸۷۴ به سرقت رفتند، بازگردانده نشده اند، اما روح آسانته در هر آنچه اکنون در اینجا موجود است، خودنمایی می‌کند.

بازگرداندن گنجینه‌های غارت شده طلا و نقره سال‌ها موضوع مذاکرات بین دو کشور بوده است. با این حال بسیاری از این اشیا به صورت امانت به غنا بازگردانده می‌شوند.

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی
  • (ویدئو) بازگشت مجموعه طلای پادشاهی آسانته به غنا پس از ۱۵۰ سال
  • ببینید | توهین جنجالی و نژادپرستانه یک جوان مقابل یک زن سیاهپوست در آمریکا: تقلید میمون!