Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ملی بهره وری گفت: در ۱۰ سال گذشته شاخص بهره‌وری کل کشور حدود منفی یک درصد بوده است و عملکرد مطلوبی نداشتیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به مناسبت هفته بهره‌وری همایشی با موضوع بهره‌وری ملی برگزار شد که در ابتدای این مراسم منصور انبیا؛ رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: تعریفی که متخصصین برای بهره وری ارائه کرده اند، استفاده بهینه از منابع برای رسیدن به بهترین نتایج است و در دهه اخیر با گسترش تفکر دانش بنیان باور به عدم رضایت به اقتصاد سنتی موجود و لزوم حرکت به اقتصاد مبتنی به دانش فراگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید بپذیریم که رمز ارتقا بهره‌وری در دانش بنیان شدن تولید است و این مسئله بدون مشارکت دانشگاه‌ها امکان پذیر نیست. مهم نیست چه تعداد چاه نفت داریم، بلکه این اهمیت دارد از چاه‌های نفتی چه مقدار نفت استخراج می‌کنیم.

انبیا در پایان سخنان خود مطرح کرد: این مسئله فقط با توسعه فناوری و تفکر دانش بنیان امکان پذیر است که می‌تواند به تحقق بهره‌وری کمک کند و دانش بنیانی به معنای یادگیری بازیگران اقتصادی برای بهبود وضعیت است.

در ادامه مراسم میرسامان پیشوایی؛ رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور با بیان اینکه قدمت بهره وری در ایران ۶۰ سال است و از سال ۱۳۴۴ به طور رسمی عضو سازمان بهره وری آسیایی شدیم، افزود: قدمت فرهنگ بهره‌وری در ایران، بیشتر از این حرف هاست.

وی ادامه داد: اهداف ما در برنامه‌های توسعه کشور رشد اقتصادی کشور بر اساس بهره‌وری بوده است و امسال رهبر انقلاب در پیام نوروزی تاکید بر بهره‌وری داشتند و دغدغه بهره‌وری را دغدغه ملی دانستند. سال جاری فصل جدیدی در تاریخ بهره‌وری است و باید یک حرکت جمعی را برای از بین رفتن چالش کاهش بهره وری شکل دهیم.

پیشوایی گفت: در ۱۰ سال گذشته شاخص بهره‌وری کل کشور حدود منفی یک درصد بوده است و عملکرد مطلوبی نداشتیم. در همین سال‌ها کشور‌هایی در آسیا بوده اند که متوسط رشد اقتصادی از محل بهره وری شام ۱.۸ درصد بوده است. در دو سال گذشته رشد شاخص بهره وری کشور مثبت بود. رشد شاخص بهره وری در سال ۱۴۰۰ مثبت ۲.۹ درصد بوده و جامعه بهره وری از این امتحان سربلند بیرون آمده است.

رییس سازمان بهره‌وری در پایان سخنان خود افزود: اگر دو سال پیاپی رشد بالای ۳ درصد را تجربه کنیم، تازه به شاخص سال ۱۳۹۰ می‌رسیم. سازمان ملی بهره وری ۳ رویکرد اساسی را در نظر دارد، اول تکمیل چرخه تنظیم‌گری بهره وری کشور است. مشکل کشور ما این است که سیاست‌ها اجرا نمی‌شود و باید بهره وری به نظامات کلیدی مانند تخصیص بودجه متصل شود. رویکرد دوم جریان سازی نوآوری بهره وری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. در بخش خصوصی و دولتی، قسمتی از کار ما خطر پذیری است. یکی از مجموعه‌هایی که قرار است به ما کمک کند وزارت جهادکشاورزی است. سومین رویکرد بحث هوشمندسازی و مردمی سازی زیست بوم بهره وری است و هدفمان این است که کردم پای کار بهره وری بیایند. در اسفند گذشته، اطلاعات کشور را از طریق سامانه آیینه بهره وری ایران در اختیار عموم مردم قرار دادیم.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بهره وری شاخص بهره وری بودجه شاخص بهره وری بهره وری کشور بهره وری درصد بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد

سی‌ویکمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت آغاز بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه با هزینه ۱۰۳ میلیارد تومان «به احترام مردم اصفهان» امروز (دوشنبه) با حضور مدیران شهری اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه با هزینه ۱۰۳ میلیارد تومان امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در قالب سی‌ویکمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با حضور مدیران شهری اصفهان آغاز شد.

بخشی از این پروژه‌ها شامل بازسازی و به‌روزرسانی بولینگ، راه‌اندازی مجموعه‌های غذایی جدید، توسعه پارکینگ‌ها و زیرساخت‌های خدماتی و احداث و نصب پنل‌های خورشیدی است.

شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان به‌دنبال پیگیری اقدامات ویژه حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت ارزنده با بخش خصوصی و معرفی پروژه‌های قابل توجه و نوین تفریحی و گردشگری به مدیریت شهری اقدامات ویژه‌ای را طی دو سال اخیر در این حوزه رقم زده است.

کد خبر 749151

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟