Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از چابهار : ناصر آبروش اظهار داشت: شرکت اکسیر صنعت سیمان سبز یک شرکت دانشبنیان مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه بین‌المللی چابهار و فعال در زمینه‌های تولید سیمان، بتن، قطعات بتنی سبز (دوستدار محیط زیست) و برق سبز از ضایعات کشاورزی، صنعتی و معدنی و همچنین مدیریت پسماند و طراحی، نظارت و اجرای پروژهای عمرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی؛ این شرکت نخستین مجموعه دانش‌بنیان و دارای دانش فنی در زمینه تولید همزمان برق و سیمان سبز بوده و برای نخستین‌بار در دنیا توانسته است از ضایعات نیشکر، سیمان های با فناوری بالا (Hi-Tech) تولید و ایران را به صاحب امتیاز این دانش فنی در دنیا تبدیل کند.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار تصریح کرد: این شرکت دانش‌بنیان توانسته تاییدیه‌های مرکز پژوهش‌های صنعتی، بنیاد ملی نخبگان، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، کانون پتنت ایران، دانش بنیانی و سایر مجوزهای مربوطه را اخذ کند و در این راستا مفتخر به ۲ ثبت اختراع داخلی و یک ثبت اختراع بینالمللی در اداره اختراع آمریکا (US Patent) و گرنت اختراع شده است که بر همین اساس برای محصولاتش دارای حق انحصاری در کشور و دنیا است.

آبروِش ادامه داد: آنطور که مدیران این شرکت عنوان کرده‌اند، سیمان‌های تولیدی آن‌ها علاوه بر مزایای زیست محیطی و مدیریت کارآمد انواع پسماند، مشخصات فنی نظیر مقاومت‌های فشاری، خمشی و کششی، دوام و مقاومت شیمیایی و مقاومت حرارتی بالاتری را نسبت به سیمان پرتلند ارائه می‌کنند، به طوری که بتن تولید شده از سیمان‌های ذکر شده در رده‌های پرمقاومت، فوق پرمقاومت و عملکرد شیمیایی و دوام بالا و مقاومت در برابر آتش سوزی و حرارت، دسته‌بندی می‌شوند.

وی افزود: مدیریت انواع پسماندهای ساختمانی، شهری، صنعتی، معدنی، کشاورزی، فاضلاب و سایر موارد مرتبط و همچنین تولید زغال و کربن فعال از ضایعات نیز از دیگر خدمات این شرکت دانش بنیان است که به دلیل وجود تیمی متخصص، می‌تواند خدمات مشاوره، طراحی، نظارت و اجرای پروژهای عمرانی را به کارفرمایان ارئه کند.

دانشگاه بین‌اللمللی چابهار در منطقه آزاد و حوزه سواحل مکُران جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده است.

کد خبر 1633555

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد سیمان دانشگاه بین دانش بنیان شرکت دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها

علی باستین روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز تفاهم نامه ۵ جانبه بین استانداری بوشهر، استانداری سمنان، پارک علم و فناوری خلیج فارس، پارک علم و فناوری سمنان و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منعقد شد که در زمینه تامین قطعات و تجهیزات صنایع پارس جنوبی همکاری شود.

وی افزود: ۵۰ درصد پتروشیمی‌های کشور در عسلویه قرار دارد و تامین قطعات و تجهیزات این صنایع، موجبات جلوگیری از خروج ارز از کشور شده و در ایجاد اشتغال پایدار نیز موثر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در سالی که به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده، استفاده از ظرفیت جوانان کشور در تولید به ویژه جوانانی که در شرکت‌های دانش بنیان عضو هستند، امری ارزشمند در تحقق عملی شعار سال است.

باستین در تشریح جزییات تفاهم نامه ۵ جانبه تصریح کرد: در این تفاهم نامه، مقرر شده که نسبت به راه اندازی و استقرار مرکز طراحی و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز این صنعت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: راه اندازی مرکز مهندسی معکوس تامین قطعات و تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از مفاد این تفاهم نامه است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: این مهم ضمن اینکه از خروج ارز جلوگیری می‌کند، پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز خواهد داشت.

باستین از مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خواست در کمترین زمان ممکن نسبت به اختصاص فضای فیزیکی مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان ۲ استان بوشهر و سمنان اهتمام ورزد.

وی با بیان اینکه هر وقت به جوانان اعتماد کرده‌ایم، نتایج خوبی گرفته‌ایم افزود: امیدوارم در سال جاری بتوانیم از ظرفیت جوانان ۲ استان در توسعه صنعت بهره ببریم.

باستین ابراز داشت: دکتر صادقی معاون اقتصادی استاندار سمنان، پای کار است و با همکاری دو استان، شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند