Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حرازی زاده یزدی گفت: عملیات امداد و نجات در اردیبهشت ۱۴۰۱ که شامل ۹ عملیات جاده ای، هشت مورد خدمات حضوری، سه مورد خدمات مناسبتی، یک مورد زلزله، ۶ مورد سیل و آب گرفتگی، سه مورد خدمات شهری، یک مورد صنعتی و کارگاهی، ۲ عملیات کوهستان بوده است.

به گفته او در این عملیات‌ها دو هزار و ۵۶۰ نفر دچار حادثه شدند که ۲۱ مورد از این افراد در حوادث جاده‌ای، ۱۸ نفر در خدمات حضوری، دو هزار و ۴۰ نفر در خدمات مناسبتی، ۴۳۷ نفر در عملیات سیل و آب گرفتگی، پنج نفر در خدمات شهری، یک نفر در صنعتی و کارگاهی، ۲ نفر در عملیات کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: به دنبال این عملیات ۲۶ نفر نجات یافتند که به مراکز درمانی به کمک آمبولانس هلال احمر انتقال داده شدند.

به گفته حرازی زاده در میان نجات یافتگان یک نفر در عملیات امداد و نجات جاده‌ای، ۲ نفر در خدمات حضوری، ۲۲ نفر در خدمات مناسبتی و یک نفر در عملیات سیل و آب گرفتگی بودند.

او در ادامه گزارش عملیات امداد و نجات مجموع کل افراد اسکان داده شده را ۵۷ نفر و یک سورتی پرواز به مدت پنج ساعت و ۱۲ دقیقه و انتقال یک نفر را در یک ماه گذشته اعلام کرد.

خدمات رسانی ۹۵ تیم به حادثه دیدگان

حرازی زاده گفت: ۳۸۷ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۹۵ تیم به همراه ۳۹ دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای هفت مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

او گفت: بیشترین حوادث در یک ماهه گذشته در شهرستان‌های یزد با ۱۰ مورد، اردکان هفت مورد و تفت با چهار مورد بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه ( از اطلاع تا حضور در صحنه ) را ۲۱ دقیقه و ۲۰ ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را یک ساعت و ۳۹ دقیقه اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات عملیات امداد و نجات نفر در عملیات نفر در خدمات هلال احمر یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند

  یعقوب سلیمانی  در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان گفت:  در پی سیلاب و آبگرفتگی در ۱۳ شهر و ۲۸۹ روستا در جنوب استان، هلال احمر بصورت امداد زمینی و هوایی در حال خدمات رسانی هستند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق امداد زمینی و هوایی از ۲۸ فروردین ماه شروع شده و ادامه دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲ بالگرد در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و با ۲۰۰ سورتی پرواز برای بیش از ۱۱ هزار خانوار اقلام زیستی توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم جنوب سیستان و بلوچستان به کمک نیاز داشته باشند امداد و نجات انجام خواهد شد.
سلیمانی بیان کرد: امدادرسانی از طریق قایق و خودروهای سنگین هم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد بهترین روند امدادرسانی را ارائه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری