Web Analytics Made Easy - Statcounter

   عصر ایران؛ سروش بامداد- گزارش اخیر صدا و سیما در این‌باره که در پی واریز یارانه‌های کمک معیشتی 300 تا 400 هزار تومانی – به ازای هر نفر- برخی حساب‌های دفتری (بدهی به بقال ومغازه‌دار محل) را صاف یا کم کرده‌اند با واکنش‌های مختلف رو‌به‌رو شده است.


  منتقدان می‌گویند مگر این مبلغ چقدر است که افزایش قیمت‌ها را جبران کند؟ یک پیرزن تنها که امکان پخت و پز و خرید ندارد می‌گفت تا دو هفته قبل از کترینگ (خورش‌خانه) محل ناهار و شام را مجموعا 50 هزار تومان دریافت می‌کرد اما حالا با قیمت جدید مرغ و روغن شده 90 تومان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی روزی 40 تومان بیشتر که می‌شود یک میلیون و دویست هزار تومان افزایش در ماه در حالی که تنها 300هزار تومان بابت این افزایش دریافت می‌کند یعنی 900 تومان از جیب او رفته و باید به فرزند خود فشار بیاورد و سه تا 300 تومان او هم هزینه می‌شود!

  ساندویچ 25 تومانی 75 تومان شده و در میدان قزل قلعه که قیمت‌های آن کاملا تحت کنترل و نظارت است شیر کیسه‌ای 7 یا 8 تومان به 15 تومان رسیده است. (تومان به جای هزار تومان)


  این اما یک روی سکه است. روی دیگر این است که  باید توجه داشت یک خانوادۀ ضعیف – به لحاظ مالی- که 4 فرزند دارد یک میلیون و هشتصد هزار تومان دریافت کرده و منظور گزارش احتمالا این افراد است که نه رستوران می‌روند و نه احیانا اتومبیل دارند و نه دغدغۀ خشک‌شویی و حتی میوه و طبعا اهل کتاب و سینما و کافه و سفر هم نیستند.


   به عبارت دیگر مخاطب آقای رییسی و دولت ایشان و صدا و سیمای حامی و مبلّغ در این پروژه مبتلایان به «فقر مطلق» است که سال تا سال پول چندانی به حساب شان واریز نمی‌شده و حالا اراده شده از جیب من و شما به آنان یاری رسانند.


   به عبارت دیگر اگر با نگاه طبقۀ متوسط - که دارد له می‌شود- نگاه کنیم گزارش صدا و سیما موهن است؛ توهین به شعور انسان و واقعیت‌های جاری اما از منظر فقر مطلق، نه و با این پول‌ها حساب‌هایی صاف و بدهی‌هایی پرداخت می‌شود. مشروط به این که این پول هم بی ارزش نشود.


   در این میان این نگرانی هم شکل گرفته که نکند منظور آقای رییسی و دولت مردان جوان شان از «مردم» نه همگان که نهایتا 10 تا 15 میلیون نفر از مردم ایران هستند و دیگران را به رغم گزارش‌ها برخوردار می‌دانند؟ در حالی که فشار تنها به روی کسانی نیست که اساسا چیز چندانی ندارند. بلکه به روی کثیری هم هست که درآمد دارند اما درآمد آنان در دیگ تورم ذوب می‌شود و اول ماه انگار یک قالب یخ به دست آنان می‌دهند که جلوی چشم‌شان آب می‌شود.


   صدا و سیما به یخ‌هایی که آب می‌شود کار ندارد. به کسانی کار دارد که اصلا یخی به دست شان داده نمی‌شد! عجالتا تصمیم گرفته‌اند به گروهی قالب یخ بدهند. امید که به فکر کاهش دمای دیگ برای دیرتر ذوب شدن هم بیفتند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم

آموریم از تصمیم خود پشیمان است. 

روبن آموریم، سرمربی اسپورتینگ لیسبون، از هواداران و بازیکنان این باشگاه به خاطر سفر خود به لندن برای مذاکره با وست هم یونایتد، عذرخواهی کرد.

طرفداری | به گزارش سایت گل، آموریم با توجه به این‌که یورگن کلوپ در پایان فصل از سمت سرمربیگری لیورپول کنار خواهد رفت، به این باشگاه لینک شده بود، اما در ادامه مشخص شد که وست هم پیشتاز رقابت برای جذب سرمربی اسپورتینگ است. طبق گزارش‌ها، مذاکره این سرمربی ۳۹ ساله با وست هم باعث شد تا لیورپول به سراغ آرنه اسلوت از فاینورد برود و حالا آموریم اعتراف کرده است که دیدار با وست هم برای جانشینی احتمالی دیوید مویس در تابستان امسال، یک «اشتباه» بوده است.

آموریم به خبرنگاران گفت:

اولین نکته‌ای که باید بگویم این است که باشگاه از سفر من خبر داشت. این اولین نکته است، زیرا مهم است و زمینه داستان را تغییر می‌دهد. موضوع دومی که باید به آن پرداخت، «محرمانگی» این سفر است. این‌طور نیست که من «به طور مخفیانه» ماشینم را بیرون پارک کردم، «به طور مخفیانه» از کنار ۱۵ نفر رد شدم، با آن‌ها صحبت کردم، با آن‌ها عکس گرفتم و سوار هواپیما شدم. چنین چیزی بدون اطلاع باشگاه اتفاق نیفتاده است.

آموریم در ادامه تصریح کرد: 

و حالا مهم‌ترین نکته، این است که این کار به وضوح یک اشتباه بود. این سفر و زمانبندی آن کاملاً اشتباه بود. در آن زمان این‌طور فکر نمی‌کردم اما اشتباه بود، به خصوص وقتی خودم از بازیکنانم خیلی انتظار دارم، و همیشه اولین نفری هستم که می‌گویم مشکلات افراد نمی‌تواند تیم را تحت الشعاع قرار دهد، و من بازیکنان را برای انجام کارهای خیلی کمتر از این، از تیم کنار گذاشته‌ام. تقصیر من بود، باید این را بپذیرم و با آن کنار بیایم. در آن زمان فکر نمی‌کردم این‌قدر بد باشد، اما وقتی به عقب نگاه می‌کنم کاملاً واضح است. من این موضوع را به بازیکنان و کارکنان باشگاه توضیح داده‌ام، اما مهم‌ترین چیز در حال حاضر ادامه دادن است. من از این کنفرانس برای عذرخواهی از هواداران اسپورتینگ، کارکنان باشگاه و بالاتر از همه برای عذرخواهی علنی از بازیکنان به خاطر اشتباهی که مرتکب شدم استفاده می‌کنم.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم
  • مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا