Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@23:26:46 GMT

خسارت سیل در استان چقدر بود؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۷۷۵۶

خسارت سیل در استان چقدر بود؟

مدیر کل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: در پی ورود سامانه بارشی و وقوع سیل و آبگرفتگی تیمهای، عملیات امداد و نجات در حال یاری رساندن به افراد گرفتار در مناطق ییلاقی و کوهستانی برخی مناطق از شمال خراسان رضوی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محسن نجات گفت : طبق اطلاعات دریافتی این حوادث در مناطق ییلاقی شامل: آبشار های آبگرم، قره سو و ارتکن کلات و دره شمخال قوچان رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از حضور 14 نفر در شش تیم عملیاتی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی تاکنون 36 نفر دچار حادثه شده اند و دستگاه های مختلف امدادی از جمله جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی و اورژانس، با توجه به آماده باش کامل در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

مدیر کل مدیریت بحران خراسان رضوی ادامه داد: در پی وقوع سیل در شهرستانهای کلات و قوچان،  براساس آمارهای اولیه متاسفانه یک خودروی پراید با پنج سرنشین در سیلاب منطقه سررود ارتکن، غرق شد که فقط پدر خانواده جان سالم به در برد و مادر خانواده به همراه دو فرزند خود غرق شدند و یک فرزند دیگر این خانواده هنوز مفقود است.

او بیان کرد: با توجه به وقوع سیل برخی روستاهای استان شامل ، اورتکن، باغ کن، ژرف و برده دچار انسداد راه شدند و نیروهای راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند. همچنین تیم واکنش سریع آب و فاضلاب خراسان رضوی نیز در حال پیگیری برای وصل آب به روستاهای قلعه نو، سررود، چرم کهنه و چرم نو هستند.

هواشناسی خراسان رضوی روز گذشته با صدور اطلاعیه سطح نارنجی از وقوع سیل در برخی نقاط استان خراسان رضوی خبر داده بود.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیل سیلاب سیل 1401 خراسان رضوی خراسان رضوی وقوع سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روزهای دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در برخی از استان‌های کشور اعلام کرد: برای روز دوشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران، تهران و البرز که تحت تأثیر هشدارهای نارنجی هستند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیرت بحران کشور برای روز سه‌شنبه نیز برای استان‌های شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، دامنه ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران و گیلان، لرستان، نوار غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام و شمال شرق خوزستان، اردبیل هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.

در ادامه این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی را برای استان‌های ذکر شده پیش بینی کرد.

ظفری در پایان پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرا دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را به مردم استان‌های درگیر با این سامانه را توصیه نمود.

کد خبر 6097215

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در سانحه رانندگی در خواف
  • اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • وقوع حادثه رانندگی در شهر هوره
  • انسداد ۲ محور روستایی در فیروزه براثر سیلاب
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • سیلاب در محور قدیم رباط سنگ -رباط سفید -مشهد