Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ پاسدار ایمان خردمند در مراسم رونمایی از تابلوی شهید نجفی در بلوار منتهی به تیپ ۴۸ فتح گفت: شهید عبدالله نجفی نخستین فرمانده گردان کهگیلویه و بویراحمد بود که در مرحله دوم عملیات بیت‌المقدس به فیض شهادت نائل آمد.

او با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار در تظاهرات علیه رژیم طاغوت سال ۱۳۵۷، حضور فعال داشت و در سال ۱۳۵۸ با تشکیل سپاه پاسداران، به آن نهاد انقلابی پیوست و در پاوه، به یاری شهید چمران شتافت، می گوید: این شهید جاویدالاثر، در هجدهمین روز از اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به فیض شهادت نائل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه فتح استان به نقل‌قولی از سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره این فرمانده شهید پرداخت که گفته است: «ما فرمانده گردانی می‌خواهیم که همچون شهید نجفی آر.پی.جی به دست، جلوی گُردان حرکت کند» و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ چنین انسان‌های وارسته‌ای، زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی است.

خردمند با اشاره به اینکه‌ پیکر مطهر این شهید، هیچ گاه به وطن بازنگشت،می گوید: چگونگی شهادت این فرمانده سرافراز، در کتاب خاطرات «فتاح محمدی» با عنوان «فتاح» اینگونه آمده است: «عراقی‌ها منتظر تسلیم شدن ما بودند؛ ناگهان عبدالله نجفی دو نارنجک را که تنها دارایی‌اش بود، از ضامن خارج کرد و با صدای الله اکبر از جایش بلند شد تا آنها را به سمت تانک‌های عراقی پرتاب کند.

اما گلوله‌های دشمن زودتر به عبدالله اصابت کردند؛ وقتی به زمین می‌افتاد، دست‌هایش را زیر شکم خود برد تا انفجار نارنجک‌ها به بقیه آسیب نرساند؛ نارنجک‌ها بدنش را متلاشی کرد».

او با قدردانی از همکاری فرمانده سپاه استان و مسئولان شهرداری یاسوج در رونمایی از تابلوی این شهید گرانقدر، گفت: پاسداشت خون شهدا وظیفه‌ای همگانی است که نیاز به توجه ویژه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی هویت شهید دفاع مقدس

سرهنگ رستمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرقان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: شهید سید علاءالدین اسدپور متولد سال ۱۳۴۹ بود که بیست و سوم خرداد سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه و در عملیات بیت المقدس ۷ به شهادت رسید.
سرهنگ رستمی افزود: پیکر این شهید والامقام همراه با پلاک هم اکنون در معراج شهدای تهران است و شنبه ۱۵ اردیبهشت و هم زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، بر روی دستان مردم شهرستان زرقان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • مصدومیت مامور یگان ویژه با نارنجک هواداران‌ در بازی پرسپولیس و سپاهان‌ | ویدئو
  • تجلیل مسئولان از مقام شامخ معلم در کلاسهای درس
  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • تشییع پیکر شهید رنجنوش، شنبه ۱۵ اردیبهشت در همدان
  • خانه مادر شهیدی که دیوارهایش مزین به عکس شهدا است
  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟