Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، فخرالسادات خامسی پیش از ظهر امروز در نشست کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: زمانی که بحث مناسب‌سازی صورت می‌گیرد صرفا معلولان مرود توجه نیستند و علاوه بر این عزیزان، اقشار دیگری از جمله‌ سالمندان،‌ زنان باردار و‌ کودکان هم مطرح می‌شوند که بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در یزد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که برای نخستین بار در سال ۹۷ طرح هر منطقه یک پارک یک معبر در شهر یزد آعاز شد و در هر منطقه یک پارک مناسب‌سازی شده است، افزود: در حال حاضر به صورت کلی نزدیک به ۷۰ درصد از کل معابر و اماکن یزد نیازمند مناسب‌سازی دارند و باید برای آن اقدامات مناسب صورت پذیرد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به این‌که در حوزه حمل و نقل ۱۶۰ دستگاه اتوبوس در یزد داریم که ۳۰ مورد آن برای معلولان مناسب‌سازی شده‌ ولی مابقی این اتوبوس‌ها اصلا قابلیت مناسب‌سازی ندارند، گفت: برای رفع این مشکل اضافه کردن وسایل حمل و نقل عمومی مناسب‌سازی شده باید اضافه شود و تاکنون هم دو دستگاه مینی‌بوس در اختیار معلولان قرار گرفته است.

خامسی تصریح کرد: در نخستین اقدام کمیته مناسب‌سازی شورای شهر گزارش‌گیری از نقاط ضعف اقدامات صورت گرفته و نیازهای سطح شهر برای مناسب‌سازی در حال انجام است تا بتوان بهترین برنامه‌ریزی برای این زمینه گرفته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرار شده که علاوه بر ناظران افتخاری معلول،‌ انجمن ها هم یک نماینده داشته باشند تا با این ناظران مرتبط باشند و به این وسیله مناسب‌سازی پروژه‌ها بدون هیچ مشکلی انجام شود.

انتهای پیام/ب

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو شورای اسلامی شهر یزد استان یزد مناسب سازی فضای شهری شهرداری یزد مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران

سرهنگ احسان مؤمنی با اشاره به مطالبه‌گری پلیس از سازمان‌های مختلف در خصوص ترافیک و حوادث ترافیکی گفت: «پلیس مطالبه‌گر است و ما در تمام زمینه‌های مربوط به حفظ جان و مال مردم، از نهاد‌های مختلف مطالبه‌گری می‌کنیم.»

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به کیفیت خودرو‌ها افزود: مطالبه ما از سازمان استاندارد، وزارت صمت و شرکت‌های خودرو ساز در خصوص ایمنی وسیله نقلیه است. همچنین از وزرات راه و شهرداری در خصوص وضعیت راه‌ها و جاده‌سازی‌ها مطالبه داریم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح اقدامات انجام شده ادامه داد: در سال گذشته با پیگیری‌های پلیس راهور، ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران رفع خطر شده است که ان‌شاءالله در سال جدید کمتر شاهد تصادفات فوتی خواهیم بود. همچنین ۱۲۵۸ نقطه در شهر تهران با استفاده از نورپردازی، برچسب گذاری و نصب بنر آشکار سازی شده تا از وقوع تصافات جلوگیری شود.

وی افزود: در معابر بزرگراهی، نیازمند نصب بیشتر تابلو برای هدایت بهتر رانندگان بودیم که با پیگیری پلیس، این مسئله نیز انجام شد و ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر به این معابر اضافه شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در معابر بزرگراهی، ۱۷ پهلوگاه اضطراری جدید، تعبیه و احداث شد. از این محل‌ها می‌توان هنگام تصادفات و حوادث استفاده کرد تا جای خودرو وسرنشینان آن امن باشد.

مومنی آموزش را بخش مهمی از فرهنگ سازی دانست و گفت: پلیس در زمینه آموزش نیز قدم‌هایی برداشته و امیدوار است با آموزش، تصادفات به حداقل برسند.

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا