Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم کریم زاده سرپرست شیلات مازندران صبح امروز یکشنبه اول خردادماه با حضور در مرکز بازسازی وحفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید رجایی ساری، گفت: روند رشد بچه ماهیان سفید تکثیری این مرکز روند مطلوب و رضایت بخشی دارد.

تمام تلاش شیلات مازندران در کنار حفاظت از ذخایر آبزیان دریایی از طریق نیرو‌های یگان حفاظت منابع آبزیان استان این است که با تکثیر و رهاسازی میلیون‌ها قطعه بچه ماهیان بویژه ماهی سفید توسعه پایدار صید وصیادی رادراستان فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته کریم زاده هدف از این بازدید، دیدار چهره به چهره با تلاشگران عرصه بازسازی ذخایر و ارج نهادن به نقش و جایگاه مهم فعالیت نیرو‌های زحمتکش این مرکز بوده که همواره تلاش می‌کند فعالیت‌های صید وصیادی دراستان استمرارو رونق یابد.

این مرکز به عنوان یکی از بزرگترین مرکز بازسازی منابع آبزیان دریایی در کشور است که در احیاء و بازسازی منابع آبزیان دریایی اعم از ماهیان خاویاری، سفید و کپور نقش مهم و کلیدی دارد که هرساله باتکثیر و رهاسازی میلیون‌ها قطعه بچه ماهی دررودخانه‌های مهم شیلاتی، درتامین بخش مهمی از پروتئین جامعه، اشتغالزایی و درآمد جایگاه ممتازی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماهی سفید بچه ماهی خاویاری شیلات مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد

مسوول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی  در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها اظهار کرد: برداشت این گونه جهت برسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

  گل بشیرزاده افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک ها برای برسی های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) جهت برسی خواص دارویی برداشت شد.

وی تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو و محصولات مراقبتی پوست بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار بیان کرد: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گردید و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد
  • امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور بازدید کرد
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد