Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه هیوندای کره جنوبی امروز یکشنبه اعلام کرد، با افزودن ۵ میلیارد دلار دیگر سرمایه گذاری تا سال ۲۰۲۵ که برای تقویت همکاری با شرکت های آمریکایی در تکنولوژی پیشرفته صورت خواهد گرفت، میزان این همکاری به ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از خبرگزاری «رویترز»، بیانیه شرکت هیوندای که طی سفر «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به سئول منتشر شد در بخش های رباتیک، تحرک هوایی شهری، رانندگی خودکار و هوش مصنوعی سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گروه شرکت هیوندای که شامل شرکت هیوندای موتورز و شرکت کیا می باشد، روز جمعه از برنامه هایی برای سرمایه گذاری ۵.۵ میلیارد دلار در ایالت «جورجیا» برای ساختن کارخانه های وسایل نقیله الکتریکی و باطری خبر داد. 

سرمایه گذاری جدیدی که امروز اعلام شد، رقم کلی این سرمایه گذاری را تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۱۰ میلیارد دلار می رساند. سال گذشته گروه هیوندای اعلام کرده بود ۷.۴ میلیارد دلار در آمریکا سرمایه گذاری می کند. 

بدین ترتیب سومین شرکت بزرگ اتومبیل سازی دنیا اعلام نکرد ۵ میلیارد دلار اضافی دیگر را کدام شهر آمریکا سرمایه گذاری خواهد کرد. 

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری گفت: «از شرکت هیوندای متشکریم که ما را به بخشی از قسمت اتومبیل های مبدلی این شرکت تبدیل کرد و سرعت مان را در مسیر آینده وسایل الکتریکی افزایش داد.» 

در ادامه «اوایسون چانگ» مدیر اجرایی گروه شرکت های هیوندای نیز پس از اتمام جلسه با رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: « کاملا مطمئنم که کارخانه جدید در جورجیا به ما کمک خواهد کرد تا در صنعت اتومبیل سازی آمریکا با توجه به کیفیت بالای محصولات الکتریکی مان برای مشتری ها پیشرو باشیم.» 

این شرکت روز چهارشنبه همچنین  از سرمایه گذاری ۲۱ تریلیون وون معادل ۱۶ میلیارد دلار تا ۲۰۳۰ برای گسترش کسب و کار در کره جنوبی خبر داد. 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کره‌ جنوبی ، هیوندای ، ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره جنوبی هیوندای ایالات متحده آمریکا میلیارد دلار سرمایه گذاری شرکت هیوندای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از ۶۳ هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.

گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها ۱.۶ درصد بوده است، یعنی کمتر از ۲.۵ درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از ۳.۴ درصد رشد در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳؛ ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تأثیر بگذارد.

شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p ۵۰۰ و نزدک روز خود را با ۲ درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا هم تا ۴.۷۳ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و بعد تا ۶۳۷۰۰ بالا آمد. ارزش اتر هم ۴ درصد کاهش یافته و حدود ۳۱۰۰ دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در ۲۰۲۴ کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 6088985

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ