Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:46:45 GMT

سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۸۲۳۲

سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «مصطفی رجبی» روز یکشنبه در نشست هماهنگی بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر با اشاره به اینکه سوم خرداد یادآور استقامت و پایداری ملت ایران است، افزود: ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه‌های مختلفی در سطح این شهرستان پیش بینی کرده است.

وی بیان اینکه حماسه سوم خرداد عصاره هشت سال دفاع مقدس بود، اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم روز سوم خرداد را با برنامه های مهم با محوریت مردم پاس بداریم، زیرا این پیروزی با دست خالی و با ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام و انقلاب حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده سپاه ناحیه جوانرود نیز در این جلسه گفت: دوران دفاع مقدس دورانی سراسر پرافتخار و پراز خاطرات دل انگیز برای ایران اسلامی است که نباید به دست فراموشی سپرده شود.

سرهنگ «بهرام میرزایی» افزود: سوم خرداد یک رویداد تاریخی نیست، بلکه یک جریان تاریخ ساز است که به مردم جهان آموخت باید در برابر زیادی خواهی های متجاوزان مقاومت و مبارزه کرد.

وی به برنامه گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در شهرستان جوانرود اشاره کرد و یادآور شد: مراسم گرامیداشت سوم خرداد، غباروبی مزارشهدا، دیدار با خانواده شهدا، یادواره شهدا، نواختن زنگ مقاومت، اجرای برنامه های بومی محلی و نشست های بصیرتی از مهمترین برنامه های سالروز سوم خرداد در این شهرستان است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس سالروز فتح خرمشهر کرمانشاه جوانرود

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس سالروز فتح خرمشهر انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس سالروز فتح خرمشهر کرمانشاه جوانرود سوم خرداد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو