Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@15:18:30 GMT

جلوی پر آب ترین قنات بم گرفته شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۸۲۷۴

جلوی پر آب ترین قنات بم گرفته شد

معقول، مدیر جهاد کشاورزی بم گفت: قنات قنبرآباد، پر آب ترین قنات بم  با ۳۶۰ لیتر دبی آب در ثانیه و تامین آب برای هزار کشاور در اثر کار عمرانی بوستانی در ورودی شهر بم تخریب شد. 

او در تشریح این اتفاق می گوید: متاسفانه این حادثه در اثر لرزش و خاک برداری در حریم قنات و منطقه انجام شده و آب این قنات در اثر ریزش بند آمده و چندین روز کشاورزان را با مشکل مواجه  کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته مدیر جهاد کشاورزی بم‌، این اتفاق  بر اثر  نبود هماهنگی و استعلام از ادارات متولی و  نداشتن اطلاع کافی پیمانکاررخ داده است. 

او گفت: در حال حاضر ۶ گروه با  ۴۰ نیروی متخصص و مقنی در حال انجام کار لایه روبی این قنات هستند تا بتوانند هر چه سریع تر این قنات را  به حالت اولیه خود بر گردانند.

معقول می گوید:  آب قنات پس زده شده و میلچه های بالا دست قنات پر از آب شده است؛ بنابراین احتمال خسارت بعدی هم وجود دارد و هر گونه عملیات لرزش باعث‌ می شود تا قنات تخریب شود. 

او گفت: باید کمیته حفظ قنوات در بم راه اندازی شود. 

 به گفته مدیر جهاد کشاورزی بم  معادن شن و ماسه، حریم قنوات بم را تهدید می کند و لازم است قبل از هر گونه عملیات عمرانی استعلام لازم از ادارات مرتبط گرفته شود تا شاهد خسارت جبران ناپذیری برای قنوات بم نباشیم. 

او گفت: اداره منابع آب که بانک‌اطلاعاتی قنوات را در اختیار دارند، باید توجه بیشتری به قنوات داشته باشند. 

او اظهار امیدواری کرد با توجه به فصل نیاز شدید باغات کشاورزی به آبیاری، آب این قنات هر چه سریع تر به جریان افتد. 

شسهوار پور فرماندار بم‌گفت : در پی مسدود شدن قنات قنبر آباد شیخی بم، تیم کارشناسی تشکیل شده است. 

او می گوید:  تعداد ۷ حلقه چاه این قنات در اثر پروژه عمرانی در حال اجرا مسدود شده است و  پیمانکار کار بازگشایی این قنات را بر عهده گرفته است که  امیدواریم هر چه سریع تر آب این قنات به جریان افتد. 

فرماندار بم  درباره علت تخریب این قنات گفت : باید لایه روبی و آزاد سازی آب قنات سریع تر انجام شود تا علت این حادثه معلوم شود.

قنات قنبرآباد بم پر آب ترین قنات بم  با دبی  آب ۳۶۰ لیتر در ثانیه، تامین آب برای  هزار کشاورز را  فراهم می کند  و  ۴۰۰ هکتار از باغات شهرستان بم از همین قنات آبیاری می شوند؛ اما این قنات در اثر بی احتیاطی پیمانکار بوستانی در بم  و ورود به حریم قنات با ماشین آلات سنگین و غلطک دچار مشکل شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خشک شدن قنات سریع تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاوربانک جدید شیائومی چه قابلیتی دارد؟

پاوربانک 20000 میلی‌آمپر ساعتی شیائومی با کابل داخلی و فناوری شارژ سریع 33 واتی با قیمت 22 دلار عرضه می‏شود.

‌به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت شیائومی یک پاوربانک جدید ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در بازار چین معرفی کرده است که به کابل داخلی مجهز شده است و از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند، قیمت این محصول ۲۲ دلار است و در رنگ‌های خاکی روشن و آبی در دسترس افراد قرار می‌گیرد.

از آنجایی که ظرفیت پاوربانک جدید شرکت شیائومی ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است، به همراهی مطمئن برای مسافران تبدیل خواهد شد، زیرا می‌توانند به راحتی وسایل الکترونیکی خود را شارژ کنند؛ این پاوربانک دارای باتری دو سلولی لیتیوم یونی ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و از یک تراشه هوشمند بهره می‌برد، این تراشه جریان خروجی را به طور خودکار متناسب با نیازهای شارژ دستگاه‌های مختلف مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، هدفون‌های بلوتوثی و ساعت‌های هوشمند تنظیم می‌کند.

پاوربانک جدید شیائومی برای گوشی‌های هوشمند شیائومی که از شارژ سریع هوشمند پشتیبانی می‌کنند، تا ۳۳ وات انرژی را ارائه می‌کند و امکان شارژ سریع را فراهم می‌کند، این محصول دارای چندین پورت مختلف از جمله پورت داخلی USB-C به همراه دیگر پورت‌های USB-C و USB-A است و به کاربران اجازه می‌دهد تا حداکثر سه دستگاه را به طور همزمان شارژ کنند.

پاوربانک شیائومی از محصولات الکترونیکی در برابر شارژ بیش از حد، دمای بالا و دیگر شرایط غیرعادی محافظت می‌کند و استفاده ایمن و قابل اطمینان را تضمین می‌کند؛ بدنه این پاور بانک بسیار بادوام است، لبه‌های آن نیز به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان آن را به راحتی در دست گرفت و جابه‌جا کرد.

کد خبر 748605

دیگر خبرها

  • رژیم تخم مرغ شما را به لاغری سریع می‌رساند
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • پاوربانک جدید شیائومی چه قابلیتی دارد؟
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو