Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:56:29 GMT

امام جمعه بیرجند: مساله اراضی پادگان ۰۴ حل شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۸۳۲۹

امام جمعه بیرجند: مساله اراضی پادگان ۰۴ حل شود

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" روز یکشنبه در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین "محمد مصدق" معاون اول قوه قضاییه افزود: هفته گذشته در نماز جمعه درخصوص تعیین تکلیف زمین‌های پادگان قدیم از من سوال شد که گفتم مسوول اراضی پادگان نیستم و حقوق عامه است که دادستانی در این زمینه مسئولیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اینها به جهت سوء‌استفاده سیاسی این کار را می‌کنند و قطعا می‌دانند که مسوول امور قضایی نیستم و مدعی‌العموم باید این مشکل را برطرف کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: امروز در بهترین شرایط هستیم و فرصت طلایی است اما شرط این است که از این فرصت حداکثر استفاده شود، برخلاف خواب‌های دیگران هماهنگی قوای سه‌گانه و حضور مردم در صحنه‌های مختلف وجود دارد و بیشتر توجه به این است که امور براساس نظام تدبیر شود و باید آزمون و خطاهای سیاسی که در بیش از ۴۰ سال گذشته بوده، خاتمه پیدا کند و البته کار زیاد می‌طلبد.

وی تصریح کرد: به همان اندازه که فرصت برای نظام جمهوری اسلامی طلایی است، همه تلاش دشمنان نیز این است که فرصت‌سوزی کنند لذا ملاحظه می‌کنید در امور مختلف از جمله امور اقتصادی و مساله بازار، احتکار و گرانفروشی دست دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: درست است برخی براساس نیات خودشان کاری را انجام می‌دهند اما جریان‌های معاند در جهت تحریک، تهییج و ایجاد فتنه دست دارند که متناسب با برنامه‌های دشمن کار کردن خیلی مهم است.

وی افزود: شب گذشته در اخبار گزارش‌هایی از تخلف و گرانفروشی در برخی نانوایی‌ها منتشر شد بنابراین باید راهکاری ارائه شود و مگر چقدر نیروی تعزیرات دارید که بخواهد هر نانوایی یا هر واحد صنفی را کنترل کند یا چقدر می‌شود نانوایی را پلمب کرد لذا این شیوه، فنی نیست.

امام جمعه بیرجند گفت: به بهانه گران شدن کارگر و خمیر مایه، مشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نان خود را گران می‌فروشد که واقعیت این نیست، واقعیت را در قالب جدول کارشناسی تنظیم و هزینه‌ها به‌صورت واقعی برآورد و در نانوایی‌ها نصب شود در این صورت نمی‌تواند به بهانه‌های مختلف گرانفروشی کند.

وی اظهار داشت: آگاهی را به‌صورت مستند در اختیار مردم قرار دهید و مردم در راستای منافع خود تعزیرات می‌شوند، در این زمینه آگاهی مردم مهم است و اگر مردم را ناآگاه نگه می‌داریم، ولو ۲ برابر هم فایده کند اما می‌گوید من ضرر می‌کنم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: نان از جمله اقلامی است که شرعا باید وزن شود و عددی نیست که نصف کنند، برای اینها و از این قبیل موضوعات کارهای بهتری را می‌توان انجام داد و طرف حساب آن نه تعزیرات حکومتی بلکه مردم شوند.

وی اضافه کرد: سال گذشته در این شهر پسر بچه‌ای مورد هجوم سگ‌های ولگرد قرار گرفت و کشته شد، در رسانه‌های مختلف بارها به این موضوع و بی‌قانونی آن پرداخته شده است و تعیین تکلیف سگ‌‎های ولگرد که چیز مضری هستند و همواره در کشور ایجاد ناامنی می‌کنند، چرا انجام نمی‌شود؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جمع‌آوری سگ‌ها باید همراه با ساماندهی باشد و مکان لازم، آذوقه و کارگر مورد نیاز را تعیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: این‌ها غیر از ایجاد ناامنی در جامعه، گونه‌های حیوانات دیگر را نیز از بین می‌بردند و محیط زیست کجاست؟ اما سگ قداست دارد و نباید آن را کشت در حالی که چهار میلیون سگ در خانه‌ها پرورش داده می‌شود، جامعه کجا می‌رود و چه طرحی برای مدیریت این موضوع داریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: برای این موضوع قانونی در کشور نداریم و اگر قانون نیست باید امنیت مردم را تامین و قانون ایجاد کنید یا در جهت اجرا مشکل دارد.

وی گفت: اینها موضوعات خطرناکی است و چیزی نیست که حتما متصدی آن شما باشید اما به عنوان یک نظر موثر حالا چه مجلس قانون گذاری کند و چه دولت می‌خواهد اجرا کند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: امیدواریم به این مسائل در کنار مسائل عمده که در بهترین شرایط و فرصت هستیم، پرداخته شود.

وی گفت: این موضوعات را کنار هم بگذارید و ممکن است نامتناسب باشد اما از این فرصت استفاده شد و اینها نمونه است که این قبیل موضوعات باید به‌صورت قانونی مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها خراسان جنوبی قوه قضاییه امام جمعه بیرجند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی قوه قضاییه امام جمعه بیرجند خراسان جنوبی قوه قضاییه امام جمعه بیرجند حجت الاسلام و المسلمین امام جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم نکوداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد و نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

این آئین با سخنرانی آیت الله فیاضی نماینده فعلی مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۱۵:۳۰ روز پنج‌شنبه در حرم امام زاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار می‌شود.

کد خبر 6087282

دیگر خبرها

  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی