Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:59:09 GMT

۹۵ درصد نانوایی‌های ورامین بازرسی شدند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۸۴۵۱

۹۵ درصد نانوایی‌های ورامین بازرسی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، مجید درویشی فرماندار ورامین صبح امروز در جلسه هماهنگی و پایش سهمیه آرد و فعالیت خبازی ها که با حضور نانوایان سطح شهرستان و مسؤولان ادارات مرتبط برگزار شد، اظهار کرد: بنده خود را به عنوان خادم مردم ملزوم می‌دانم که به سوی صنوف مختلف رفته و مشکلات و معضلات آن ها را ضمن بررسی، راه حل های لازم را برای حل مشکلات به کار گیرم که در این راستا این جلسه با نانوایان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نانوایان یکی از زحمت کش ترین و موثرترین اصناف کشور هستند و با زحمات خود، پایه اصلی سفره مردم را تامین کرده و مردم و ما مسؤولان نیز به این موضوع واقف بوده و قدردان زحمات آنان هستیم.

فرماندار ورامین با اشاره به قدردانی از صوف نانوایان افزود: بنده دست نانوا خوش پخت و با انصاف را می بوسم و از این عزیزان قدردان هستم که در این راستا با شناسایی نانواهای خوشپخت، تقدیر به عمل خواهد آمد  اما همانگونه که مستدل است در هر صنفی، کاسب غیر منصف نیز وجود دارد.

درویشی بیان کرد: طرحی ویژه برای پایش نانوایی ها ایجاد شد که بیشتر نانوایی های سطح شهرستان ورامین مورد بازرسی ناظرین قرارگاه هدفمندی و مردمی سازی یارانه ها شهرستان ورامین قرار گرفتند، طی دو روز از اجرای این طرح بیش از ۹۵ درصد از نانوایی سطح شهرستان ورامین با حضور ۱۱ تیم بازرسی در چندین نوبت بازرسی و با متخلفان برخورد شد.

وی عنوان کرد: در حوزه نان، یارانه نان به هیچ عنوان حذف نمی شود اما توزیع یارانه ها تغییر می‌کند که با توجه به ایجاد ساز و کارها، این روش تا چند ماه آینده در کل کشور اجرا می‌شود و یارانه مستقیما و با حذف واسطه به نانوا پرداخت می‌شود‌.

فرماندار ورامین با اشاره به تامین سرمایه نانوایان پس از اجرای این طرح ویژه خاطرنشان کرد: ساز‌‌ و کاری ویژه برای تامین سرمایه در مورد تامین آرد نانوایی‌ها اندیشیده شده است که با اجرای این طرح، اقدامات لازم انجام شده و نانوایان در این خصوص نگرانی و دغدغه ای نداشته باشند.

درویشی گفت: پس از اجرای این طرح دست دلالان و افراد توزیع کننده خارج از شبکه آرد قطع می‌شود و با ایجاد فضای رقابتی در سطح شهرستان، کیفیت نان ها در نانوایی ها افزایش می یابد.

وی در پایان تصریح کرد: با اجرای تیم های بازرسی از نانوایی ها و نحوه توزیع شبکه آرد، فردی با ۶۰ سهمیه کارت دریافت آرد یارانه، آردهای یارانه ای را در بازار آزاد توزیع می کرد.

به گزارش فارس، در این جلسه مصوب شد با صلاحدید اعضای قرارگاه هدفمندی یارانه نسبت به افزایش سهمیه آرد نانوایی‌ ها با توجه به نیاز مردم و منطقه اقدام شود.

همچنین مصوب شد فعلا آرد سهمیه‌ای نانوایان متخلف که در بازرسی ها شناسایی شده اند کسر نشود اما در صورت مشاهده تخلف از همان نانوا متخلف، دو برابر سهمیه کسری گذشته اقدام شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار ورامین مجید درویشی پایش نانوایی ها اجرای این طرح سطح شهرستان نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود