Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی در هشدار سطح زرد از نفوذ وزش باد شدید موقت و گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در تهران، البرز، سمنان، گیلان، اصفهان، مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، خراسان جنوبی، سیستان‌و بلوچستان و همدان طی امروز تا سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش ایرنا، بر اساس هشدار زرد سازمان هواشناسی سامانه نفوذ باد و گرد و خاک تا روز سه شنبه در کشور ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوع مخاطره نیز وزش باد شدید موقت و گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی است.

منطقه اثر نیز روز یکشنبه در کرمان، فارس، شرق هرمزگان و روز دو شنبه در البرز، سمنان، تهران، گیلان است.

روز سه‌شنبه نیز در سمنان، اصفهان، مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و همدان همین شرایط پیش بینی می‌شود.

اثر مخاطره نیز کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و اختلال در تردد است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای گروه‌های حساس، استحکام سازه‌های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه کرده است.

سازمان هواشناسی همچنین از نفوذ سامانه بارشی تا روز چهارشنبه چهارم خبر داد و اعلام‌کرد: بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد ریزش تگرگ تا روز چهارشنبه پیش بینی می‌شود.

منطقه نفوذ این سامانه برای امروز نیز در خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، ارتفاعات سمنان و هم چنین روز دوشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل است.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، روز سه شنبه این شرایط در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و روز چهارشنبه در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران ادامه دارد.

اثر مخاطره نیز لغزندگی جاده، احتمال برخورد صاعقه، ریزش تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی معابر بطور محلی، کاهش دید، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و اختلال در پرواز با هواپیما‌های سبک و بالگرد است.

سازمان هواشناسی به عدم توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلو‌های تبلیغاتی و ... توصیه کرده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: گرد و خاک سازمان هواشناسی آذربایجان غربی آذربایجان شرقی شمال آذربایجان سازه های موقت سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود

افشین یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو صدور هشدار سطح نارنجی شماره ۳ و بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته و هشدار هواشناسی مبنی بر تشدید و تقویت سامانه قبلی از امروز پنجشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ لغایت شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به منظور رعایت حال شهروندان توصیه‌های لازم را صادر کرد.

وی افزود: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله مخاطراتی است که این سامانه به همراه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا به احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش توصیه می‌شود.

کد خبر 6095078

دیگر خبرها

  • احتمال آبگرفتگی در معابر گیلان وجود دارد
  • فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • نفوذ ناپایداری‌ها به جو خراسان جنوبی
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۲ استان
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی