Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:55:29 GMT

نظام بیمار و مخرب بانکی ریشه تمام مشکلات است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۸۵۸۵

نظام بیمار و مخرب بانکی ریشه تمام مشکلات است

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه، یکم خردادماه) در نشست علنی مجلس طی تذکر شفاهی، ضمن تبریک سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر گفت: خدای سوم خرداد، خدای اقتصاد هم هست و حتماً ملت ما را یاری خواهد کرد. از ملت صبور ایران که همکاری کاملی با دولت در اصلاح نظام اقتصادی فاسد به ارث رسیده از دولت قبل را داشته‌اند تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از دولت که با شجاعت یارانه‌ها را به سمت عادلانه‌تر شدن هدایت کرد، تشکر می‌کنم.

علیزاده خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: جراحی بزرگ اقتصاد ایران اصلاح نظام بانکی است؛ دولت قبل بزرگترین رانت اقتصادی را به بانک‌ها داد و بانک‌ها هستند که تمام سرمایه و ثروت ایران را همچون زالو می‌مکنند. مال‌سازی‌های گسترده، دخالت‌های سوداگرانه در بازار مسکن ملک، احتکار مسکن، سوداگری در بخش ارزی، تضعیف ارزش پول ملی و افزایش بیش از هزار درصدی نقدینگی و پول پاشی برای منافع صاحبانشان تنها گوشه‌ای از اقدامات ویرانگرانه بانک‌ها بوده که توسط دولت گذشته مورد حمایت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در دوران انقلاب مردم به مسکرات، سینماها و بانک‌ها را به عنوان ریشه تمام فسادهای رژیم شاهنشاهی حمله می‌کردند. مسکرات جمع شد، سینما تا حدی تغییر کرد اما بانک‌ها هیچ تغییری نکردند. ریشه تمام مشکلات کشور نظام بیمار و مخرب بانکی است و اگر با این ام‌الفساد برخورد نکنید تمام زحمات شما به هدر خواهد رفت. اصلاح نظام بانکی با نصیحت حل نشده و مجلس انقلابی در این مورد کاملاً همراه شما است.

کد خبر 5496192

منبع: مهر

کلیدواژه: فتح خرمشهر سوم خرداد دامغان مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران ایران هیئت دولت تهران صحن مجلس مجلس رئیس جمهور رئیسی یارانه بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:  لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه‌های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزار‌های اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه‌های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سال‌های آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود