Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی گفت: طرح یاس (یاران آسیب ستیز) بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این استان با هدف پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی در سطح ملی انجام می‌شود.

او می گوید: این طرح برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و پیشگیری از این آسیب‌ها یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های فعالیت‌های عام المنفعه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این طرح در خانه‌های هلال مناطق حاشیه نشین با هدف استفاده از توان دختران ۳۰ تا ۴۰ سال که در خانواده‌ها و جامعه اثر گذاری بیشتری دارند، آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان با کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه شده است.

او می گوید: تاکنون ۲۱ دوره آموزشی غیرامدادی شامل مهارت و سبک زندگی با حضور ۱۵۴ نفر در ۱۰ خانه هلال و ۱۶ دوره آموزش امدادی برگزار شده است.

موسوی گفت: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در صورت بروز بحران می‌توانند در مرحله نخست خود، مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله شان را از بحران نجات دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در طرح یاس با ارائه آموزش‌های اجتماع محور، فرد توان انجام کار مشارکتی را پیدا می‌کند و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری در بعد محلی می‌شود.

او می گوید: این طرح فارغ از مزیت‌های مرتبط در مواقع بحران در روند عمومی توانمند سازی اجتماعی، ارتباطی، آموزشی و فرهنگی دختران موجود موثر خواهد بود.

موسوی گفت: همزمان با یکصدمین سال تأسیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ۵۰ نفر از میان این خواهران آموزش دیده به ازای هر خانه هلال پنج نفر واجد شرایط و علاقمند به فعالیت داوطلبانه با ثبت نام در سامانه جامع عضویت سازمان جوانان پس از گذراندن آموزش‌ها و دریافت گواهینامه معتبر به عنوان شورای اجرایی حوزه جوانان خانه هلال، مسئول امور جوانان و مسئولیت آموزش را به صورت داوطلبانه برعهده خواهند داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این خواهران به عنوان سفیران جمعیت هلال احمر استان زنجان در محله سکونت خود شناخته شده و عضوی مرجع، تأثیرگذار، مقبول و مفید در جامعه پیرامونی خود خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر زنجان کمیته امداد جمعیت هلال احمر استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان

بابک محمودی افزود: از تاریخ ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۵صبح ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۵تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • کشف جسد مرد ۶۰ ساله طارمی در رودخانه قزل‌اوزن
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز پیدا شد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری