Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@01:48:11 GMT

فرانسوی‌ها ناراضی از دولت جدید

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۹۸۴۶

فرانسوی‌ها ناراضی از دولت جدید

نتایج نظرسنجی برخط روزنامه پرشمارگان "لو فیگارو" حاکی از آن است که ۶۸.۴۶ درصد فرانسویان از دولت نخست وزیر جدید این کشور ناراضی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، این نظرسنجی از ساعت ۱۷:۳۸ روز گذشته (شنبه) به وقت پاریس روی خط تارنمای خبری این روزنامه قرار گرفته و تاکنون ۱۸۷ هزار و ۳۹۲ نفر به آن رای داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که الیزابت بورن نخست وزیر جدید فرانسه صبح امروز یکشنبه از دولت خود دفاع کرد و وعده داد که در مورد حقوق بازنشستگی به فرانسوی‌ها دروغ نگوید.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دوشنبه هفته گذشته با پذیرش استعفای ژان کاستکس نخست وزیر این کشور، الیزابت بورن وزیر کار خود را به عنوان جایگزین او انتخاب کرد.

این دومین بار در ۳۰ سال گذشته است که یک زن به عنوان نخست وزیر در فرانسه انتخاب می‌شود.

بورن قبل از پیوستن به دولت مکرون با بسیاری از وزرای حزب سوسیالیست همکاری می‌کرد و در سال ۲۰۱۹ به مدت کوتاهی به عنوان وزیر محیط زیست فرانسه خدمت کرد و توانست سیاست‌های گسترش استفاده از دوچرخه‌ در فرانسه را پیش ببرد. 

او سپس مسئولیت وزارت کار را بر عهده گرفت و در دوره فعالیت وی به عنوان وزیر کار فرانسه، بیکاری به پایین‌ترین سطح خود در ۱۵ سال گذشته و بیکاری جوانان به پایین‌ترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته رسید. 

در ادامه مکرون روز جمعه هفته گذشته ترکیب دولت جدید خود را به ریاست بورن معرفی کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرانسه دولت جدید ناراضی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است

وزیر کشور گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، احمد وحیدی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ طی بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد اظهار کرد: خراسان رضوی در حوزه احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد عملکرد خوبی داشته است.

وزیر کشور با اشاره به آمار این کارخانه‌ها افزود: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و احیا شدند.

وی عنوان کرد: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحدهای تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وحیدی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی تاکید کرد: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحدهای تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور در پایان تصریح کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

کد خبر 747939

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • حمایت مردم فرانسه از عملیات تنبیهی وعده صادق