Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@08:25:36 GMT

ظرفیت تولید آلومینیوم کشور؛ سالانه ۷۰۰ هزار تن

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۹۹۴۹

ظرفیت تولید آلومینیوم کشور؛ سالانه ۷۰۰ هزار تن

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تورج زارع در نخستین همایش بوکسیت، آلومینا، آلومینیوم و توسعه پایدار گفت: سالانه ۲۵۰ هزار تن پودر آلومینا در شرکت آلومینای ایران تولید می‌شود، اما کشور به یک میلیون تن پودر آلومینا نیاز دارد که ۲۵۰ هزار تن تولید و مابقی وارد می‌شود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: اگر چه ایران از منابع غنی بوکسیت بوِزه پر عیار که ماده اولیه تولید است برخوردار نیست، اما با توجه به مزیت انرژی ارزان به کمک طرح‌های دانش بنیان تولید پودر آلومینا از بوکسیت کم عیار در دستور کار جدی قرار گرفته و در مراحل انجام است که بتوانیم برای تولید ۵۰۰ هزار تن از این محصول ظرفیت سازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این همایش رییس هیئت عامل ایمیدرو تامین برق برای صنایع و مجموعه‌های معدنی آن را یکی از مهمترین چالش‌های زیرساختی صنایع کشور برشمرد.

وجیه الله جعفری رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: در حوزه تامین برق مورد نیاز شرکت‌های بزرگ، برنامه ریزی‌هایی برای تولید ۱۲ هزار مگاوات برق توسط این صنایع از سال ۱۴۰۰ صورت گرفته که قراردادهای اولیه آن منعقد شده است.

وی در ادامه به طرح‌های انتقال آب به مناطق صنعتی کشور هم اشاره کرد وافزود: برای تامین پایدار آب صنایع کشور؛ علاوه بر استفاده از پساب صنعتی و آب‌های ژرف؛ راه اندازی خط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به مناطق صنعتی در دست بررسی و اجراست.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو به موضوع تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع آلومینیوم کشور هم اشاره کرد و افزود: ذخایر مواد اولیه دیگری جایگزین اکسید در کشور وجود دارد که با استحصال آنها، به تولید پایدار آلومینیوم در کشور خواهیم رسید.

تامین پایدار بوکسیت و توسعه زنجیره ارزش آلومینا و آلومینیوم، بررسی وضعیت ذخایر بوکسیت در ایران و چالش‌های تامین مواد اولیه آن و ارائه روش‌های نوین اکتشاف استخراج و فرآوری بوکسیت سازگار با محیط زیست ازمهمترین محورهای این همایش یک روزه بود که خانی دبیر علمی این همایش به آن اشاره کرد.

وی همچنین استفاده از فناوری‌های نوین دوستدار محیط زیست در تولید آلومینا و آلومینیوم، بررسی مسئولیت اجتماعی شرکت‌های معدنی در اثر گذاری محورهای توسعه پایدار و راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در زنجیره‌ای تولید آلومینیوم را از دیگر محورهای برگزاری این همایش دانست.

همایش یک روزه بوکسیت، آلومینا، آلومینیوم و توسعه پایدار با حضور وجیه الله جعفری معاون وزیر صنعت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، تورج زارع مدیر عامل شرکت الومینای ایران، دکتر منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی ورییس
سازمان منابع طبیعی و دست اندرکاران، کارشناسان، متخصصان و فعالان عرصه صنعت آلومینیوم کشور پیش از ظهر امروز در هتل المپیک تهران برگزار شد.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1633662

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام نیا در دیدار با سید مجید هدایت، مشاور وزیر و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت و تیم اقتصادی وزارت کشور اظهار کرد: امید است که خروجی این حضور منتج به یک تحول بسیار خوب با هدف جهش تولید و مشارکت مردم در استان شود.
وی تصریح کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله: منابع نفت، گاز، کشاورزی، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت با توجه به نزدیکی مرز مهران با کشور عراق است که البته در این حوزه‌ها در استان کار شده است؛ اما باید بیش از گذشته با حمایت مسئولان ارشد کشور مورد توجه قرار گرفته است.

بهرام نیا با بیان این که در حوزه بهره وری، چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز و صنعت مورد توجه بوده است، افزود: ۱۸ کمیته زیرمجموعه ذیل این چهار بخش اصلی به منظور بهره وری و ارتقاء تولید و رشد در استان تشکیل شده است.
استاندار ایلام تشریح کرد: استان ایلام، ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد که بالقوه است و باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاه استان استفاده شود.
وی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان پتروشیمی ایلام، شرکت ارغوان گستر و پتروشیمی ایلام است که با حضور تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد و شاهد ایجاد اشتغال و جهش تولید در استان باشیم.

وی با بیان این که در حوزه مهار آب‌های سطحی در سطح استان اقدامات و گام‌های بزرگی در دولت سیزدهم در مقام مقایسه با سال‌های گذشته برداشته شده است، اضافه کرد: سد میمه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و انتظار می‌رود که به زودی به بهره برداری برسد.
استاندار ایلام تصریح کرد: پارک پلی پروپیلن منطقه آزاد هم در دست اقدام است و فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان به شمار می‌رود که حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
بهرام‌نیا با اشاره به این که مرحله اول سامانه گرمسیری تکمیل شده است و پیش بینی می‌شود، مرحله دوم تا پایان سال به بهره برداری برسد، ابراز کرد: پتروشیمی دهلران، پتروشیمی دره شهر، پتروشیمی هلیلان و صبا انرژی دهلران، می‌تواند یک تحول بزرگ در حوزه اشتغال، انرژی و تولید در استان ایجاد کند.

استاندار ایلام با اشاره به این که در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه تعطیل در استان احیاء و فعال شده است، تصریح کرد: تمام انرژی ما به منظور چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحد‌های نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان است.
وی بیان کرد: استان ایلام، استانی غنی است که در ظرف چند سال آینده به یکی از استان‌های برخوردار کشور تبدیل می‌شود و با این همه ظرفیت و پتانسیل که در استان وجود دارد، همت و تلاش دولت برای توسعه استان بسیار جدی است.
بهرام نیا با بیان این که وحیدی یکی از وزرای جهادی کشور است، خاطرنشان کرد: وزیر کشور در ایام اربعین در استان چندین بار حضور داشتند و نگاه ویژه‌ای به استان ایلام دارند که این استان توانمند شود.
هیأت اقتصادی و صنعتی به سرپرستی سید مجید هدایت، مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت، به پیشنهاد وزیر کشور به مدت ۲ روز به منظور بررسی ظرفیت‌ها و مسائل اقتصادی و صنعتی ایلام به این استان سفر کرده است.

دیگر خبرها

  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات